Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Had het verhaal iets uitgebreider moeten vertellen, zal even samenvatten hoe en wat, ook mn vorige posts wat verduidelijken:

Ik heb het ding dus kort geleden voor een schijtprijs gekocht bij Used Products hier in Amsterdam Oost. Tuurlijk stinkt er dan iets, maar goed, ik dacht "ik zie wel". Heb 'm zo goed en zo kwaad als het ging opgeknapt, hals recht(er) laten zetten door Fern's Guitars (topkerel), stickers verwijderd, hele bas grondig schoongemaakt... En toen te koop gezet voor meer dan ik 'm gekocht had. Ik heb 'm namelijk niet nodig, en centen zijn altijd erg welkom. Paar reacties gehad, en toen ineens dit berichtje:
"Hallo Hidde, ik zag je advertentie voorbijkomen van de g&l bas en ik dacht hem te herkennen als de (gestolen) bas van [naam bassist]. De basgitaar heeft best veel emotionele waarde voor hem, als dit hem is natuurlijk. Voordat je hem verkoopt zou hij even contact met je op mogen nemen."

Ik dacht meteen: ja, eh, dat kan iedereen wel zeggen. Laat 'm maar mailen met bewijs. Dus zo geschiedde: ik kreeg een mailtje van die vent, met een filmpje én foto's waar hij deze bas vast heeft. Hoe wist ik dat? Ik heb natuurlijk foto's van de stickers, en het waren precies dezelfde stickers. Verder kwam hij met details over de bas die hij niet kón weten als het niet zijn bas was geweest. Het ding is in 2012 gejat in Amsterdam, hij heeft destijds wel een oproepje ervoor op Facebook gezet, maar is inmiddels van FB af dus dat oproepje is ook van pleitelos. En het is zeven jaar geleden. Toen geen aangifte gedaan (dom dom dom), reden ervan is een lang verhaal en ik snap 'm wel maar hij had nog steeds aangifte moeten doen, al was het maar voor deze situatie.
Meteen even contact gezocht met mn broer (jurist), en de zaak zit zo: ik heb het ding gekocht bij een winkel, dus ik heb juridisch gezien te goeder trouw gehandeld, heb daarin geen onderzoeksplicht. De winkel heeft dat wél. Maarja, hoe ga je zonder aangifte checken of zo'n ding niet gejat is. Dat kan dus niet.
Omdat ik te goeder trouw heb gehandeld is de bas juridisch gezien gewoon mijn eigendom, en mag ik ermee doen wat ik wil. Ik ga dus proberen om in ieder geval de centen die ik erin gestoken heb van iemand terug te krijgen, en ik denk dat dat de (voormalige/toekomstige) eigenaar gaat worden, aangezien die winkel in principe weinig te verwijten valt, behalve dat ik wel mn wenkbrauwen op zou trekken als iemand met dat ding binnenkomt voor dat bedrag. Maargoed, die lui zijn ook geen expert (al is googelen natuurlijk wel een kleine moeite).

Dusseh, mooie soap dit. Morgen meer.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
rsint
Berichten: 291
Lid geworden op: 29 mar 2006, 19:39

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door rsint »

Ik voorzie een aflevering van de rijdende rechter in jouw toekomst.
Wat een clusterf*ck deze situatie.
"Ik ben nu echt G.A.S. vrij......... :roll: "
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20939
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Valt wel mee hoor. Lijkt complexer dan het is :)
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

Goed uitgelegd, en lijkt me dat je goed gehandeld hebt!
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rieno »

Keurige oplossing om 'm voor diezelfde schijtprijs + reparatiekosten terug naar de eigenaar te sturen lijkt me. Hij had die prijs ook moeten betalen als ie 'm zélf tegen was gekomen (al had ie het reparatiewerk misschien liever niet gehad).
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door bazz59 »

zou jij der ook zo over denken als je jouw gestolen bas zou moeten terug kopen ? Denk het niet .
je koopt dan terug wat eigenlijk van u is .
nu is het ook wel zo dat dat Hidde zijn probleem niet is want die heeft het gekocht in een winkel .
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

Had je maar aangifte moeten doen hè. Als het mijn bas was zou ik wel blij zijn dat ik hem terug kon kopen. En vervolgens ging ik bij die winkel vragen van wie ze dat ding gekocht hadden. Volgens mij moeten ze dat documenteren.
C'est la retorique qui fait la musique
Haico

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Haico »

bazz59 schreef: 19 feb 2019, 14:34 zou jij der ook zo over denken als je jouw gestolen bas zou moeten terug kopen ? Denk het niet .
Wat zou jij denken als je een gehavende bas koopt, zelf opknapt, en daarna iemand hem komt claimen? :)

Er zijn geen winnaars hier. Maar ik ben héél benieuws wat Used Products zegt. Om daar iets te verkopen moet je sowieso gegevens achterlaten. Used Products heeft ook een plek/persoon om het gedorven bedrag te claimen.

[crosspost met JB]
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7925
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassKees »

En die gaan we met zijn allen op zijn bek slaan! Tenzij diegene weer een goed verhaal heeft natuurlijk, dan zoeken we iemand anders om op zijn of haar bek te slaan.
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

BassKees schreef: 19 feb 2019, 14:51 En die gaan we met zijn allen op zijn bek slaan! Tenzij diegene weer een goed verhaal heeft natuurlijk, dan zoeken we iemand anders om op zijn of haar bek te slaan.
Precies! Waar is die emoticon met de knuppel eigenlijk gebleven?
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door JohnBoy »

BassKees schreef: 19 feb 2019, 14:54 :bat: Hierrr

Tx!

:knuffel:
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rieno »

bazz59 schreef: 19 feb 2019, 14:34 zou jij der ook zo over denken als je jouw gestolen bas zou moeten terug kopen ? Denk het niet .
(..)
In deze situatie? Na al die jaren en zelf verzaken als het aankomt op de aangifte? Ja..eigen schuld, dikke bult.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Haico

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Haico »

Geen aangifte doen... dat is eigenlijk, inderdaad, best wel, ontzettend stom. Dan is het terugkopen van je opgeknapte instrument voor de schijtprijs niet eens zo'n gekke gedachte. Leergeld.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18702
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Laten we hém op zijn bek slaan!
Plaats reactie