Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

Contrast Geert! Klinkt als een goeie keuze!!

Gisteren was ik bij Tube Sound in Barcelona waar ik even op een custom shop JB heb gepield.. ai ai, wat knort dat lekker! Een 70er zal nog lekkerder zijn. Veel plezier ervan!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Cool! Ben heel benieuwd. Heb nog steeds de droom om mijn Geddy ooit in het wit te refinishen.
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19301
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sanders »

Mooizo. Player-grade, dus het hoeft niet al te veel duiten te kosten dan. Met een beetje geluk heb je er zelfs nog eentje met 60's spacing.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door berth »

Thunder schreef: 17 jan 2018, 21:54
berth schreef:Ik zou er denk ik zelf wel een kleinere TRC opzetten en deze in de koffer bewaren.
Ja deze is best flink he?
Behoorlijk ja. ;-)
berth schreef:Ze kon maar moeilijk afscheid nemen...
Gaar het hier nog over de versterker? 😉
Yep.
Gebruikersavatar
Blikje
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2013, 18:16

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Blikje »

Gisteren op gehaald. Geweldig wat een bas. Moet wel even andere snaren , staat in de E tot C stemming. Niet te vergelijken met mijn Status graphite matrix Series 2
Afbeelding
Fender,Dingwall,Sire, Markbass,
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

Gaaf! Ik ben heel benieuwd naar hoe de B-snaar voelt op een 32" scale.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22553
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Geweldige bassen...alleen vind ik dat de schakelaar imo naar boven moet staan voor bruikbare klanken, ik vind 'm in het midden en naar beneden veel te hard en "vuil"
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Blikje
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2013, 18:16

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Blikje »

LeftyJ schreef: 21 jan 2018, 11:32 Gaaf! Ik ben heel benieuwd naar hoe de B-snaar voelt op een 32" scale.
Ik ook ... Moet eerst maar eens uitzoeken welke double ball snaren hier geschikt voor zijn. Misschien tips?
Fender,Dingwall,Sire, Markbass,
Gebruikersavatar
Blikje
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2013, 18:16

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Blikje »

wombatboter schreef: 21 jan 2018, 11:33 Geweldige bassen...alleen vind ik dat de schakelaar imo naar boven moet staan voor bruikbare klanken, ik vind 'm in het midden en naar beneden veel te hard en "vuil"
Ja deze mid is behoorlijk aanwezig. Ook daar moet ik even mee stoeien met wat mooi klinkt. Mijn andere status heeft geen mid pot.. groot verschil .
Fender,Dingwall,Sire, Markbass,
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

Blikje schreef: 21 jan 2018, 11:39
LeftyJ schreef: 21 jan 2018, 11:32 Gaaf! Ik ben heel benieuwd naar hoe de B-snaar voelt op een 32" scale.
Ik ook ... Moet eerst maar eens uitzoeken welke double ball snaren hier geschikt voor zijn. Misschien tips?
Dezelfde als voor de long-scale versie, dankzij de overlengte van de Bendwell :)

Op mijn S2 Classic liggen volgens mij nog Status snaren van de vorige eigenaar die nog goed klinken, maar ik heb een setje van deze klaarliggen:

Afbeelding

Ik overweeg om bij Status een setje inbusboutjes te bestellen zodat ik normale snaren in het headpiece kan vastklemmen. Dan kan ik gewoon weer mijn vertrouwde Elixirs gebruiken.
Gebruikersavatar
Blikje
Berichten: 182
Lid geworden op: 02 feb 2013, 18:16

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Blikje »

Ja de lengte van de snaar is van een 34 inch. Alle bassen van status met bendwell hebben een 32 inch scale. Op Utube wel een paar filmjes gezien/gehoord met een lage B en de bendwell. Klinkt rete strak... Maar de GHS snaren heb ik bij de bax gezien. THNX Ga ik ook eens proberen. De boutjes voor de ,, normale,, snaren heb ik er bij. Maar vind de double balls wel mooier,dan met afgknipte snaren . Nou ja even afwachten hoe deze klinken
Fender,Dingwall,Sire, Markbass,
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Sjtevel 1984 »

Zojuist deze besteld:
ACAB4C35-3C29-4B01-B70E-C466A3631C34.jpeg
ACAB4C35-3C29-4B01-B70E-C466A3631C34.jpeg (106.13 KiB) 1532 keer bekeken
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door berth »

Een Mackie Mix12FX mengpaneel met effecten omdat ik meer (dan de 2 die mijn yamaha mixer had) stereo kanalen nodig heb thuis.
Haico

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Haico »

Gisteren uit een ruil twee stuks Gerrinez Jazz bassen verkregen. Made in Japan (Fuji Gen) '75/'76?

Het verhaal gaat dat als je Ibanez importeerde, dat je vanaf een bepaalde afname een eigen logo erop kon krijgen. Gerrinez is een samentrekking van Muziekhandel Gerritsen (Den Haag) en Ibanez. Zodoende... De vorige eigenaar vertelde dat hij de weduwe van dhr. Gerritsen gesproken heeft. Zij wist te vertellen dat Gerritsen ten eerste niet geheel tevreden was met de standaard Ibanez kwaliteit, en dat er zodoende wat veranderingen in zaten. Dit zou kunnen verklaren dat er dikke die-cast stemmechanieken (Grover?) op de Gerrinezen zitten? Een ander afwijking van andere "Lawsuit" bassen, is dat op mijn nieuw verkregen bassen de trussrod bijgesteld wordt op de hiel i.p.v. op de kop. Heel apart... Nog niet eerder gezien op Ibanez, Greco, Cimar...?!

#1. Sunburst elzen body. Esdoorn toets met zwarte block inlays en binding. Tort pickguard. Re-de-lijk nette staat. Hier en daar een verroest schroefje. Afstelling is al best fijn.

#2. Blank gelakte essen body. Esdoorn toets met zwarte block inlays en binding. Tort pickguard. Deze bas lijkt wat meer gebruikt. Potmeters zijn niet meer lekker. Hier zit wat meer werk aan. Moet ook goed afgesteld worden, want de elementen zitten véél te hoog.

Beide bassen voelen solide aan. Rechte en stabiele halzen. Ik heb er 2 brugkappen bij en 1 kap voor het halselement.

Best een leuke score, al zeg ik zelf. Ik weet nog niet wat ik ermee wil doen. Ik zou nummer 1 passief kunnen laten en nummer 2 voorzien van actieve elektronica?!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13347
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door LeftyJ »

Ik heb ze beiden op Marktplaats gezien, vooral die naturel zag er fraai uit op de foto's.
Onze gitarist heeft een Gerrinez ES335-kopie, dat is een ontzettend goede gitaar die te gek klinkt!
Plaats reactie