Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door we tigers »

Madame Clapotis schreef:
we tigers schreef:Gisteren een SolidGoldFX Beta ontvangen. Vanavond mee naar de band. Nu nog een toffe fuzz erbij en ik denk dat ik mijn plankje wel compleet heb.
Leuk pedaal, enjoy! :jaaaaa:
Gisteren de vuurdoop gegeven bij de band. Erg fijn ding! Het lijkt wel of de klank altijd te gek is, ongeacht op welke stand ik de knoppen zet. Heel mooi randje en hij douwt net wat harder tegen de buizen van de versterker aan waardoor die ook weer lekkerder klinkt. :jam:
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7184
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Van Tango schreef:
Hoppus slagplaat, met een DiMarzio Model P en een TV Jones Thundertron tegen de hals aan. Wordt een beetje een Frankenstein bas. :D
Klinkt goed! Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Madame Clapotis »

we tigers schreef: Gisteren de vuurdoop gegeven bij de band. Erg fijn ding! Het lijkt wel of de klank altijd te gek is, ongeacht op welke stand ik de knoppen zet. Heel mooi randje en hij douwt net wat harder tegen de buizen van de versterker aan waardoor die ook weer lekkerder klinkt. :jam:
Was ook mijn ervaring, klinkt echt goed in elke stand! :jaaaaa:
Maar is niet geschikt voor elk soort muziek, vond ik. De mijne deed ik weer van de hand, deels omdat het pedaal nogal n boost heeft in het laagmid, die niet bij te sturen of weg te draaien valt. Zegt dat je wat?
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 2229
Lid geworden op: 31 jan 2010, 15:54

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door we tigers »

Die bump in het laagmid heb ik gemerkt maar dat vind ik juist een fijne plek om wat boost te hebben. In ons rockbandje met muziek a la Sabbath, UFO, Thin Lizzy,Deep Purple, gemixt met wat spacy stoner, deed hij het uitstekend.
| Rickenbacker | Höfner | Peterbuilt | BassVI
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Blijf in een eighties-vibe...ben net deze Status Washburn gaan ophalen hier tien minuutjes vandaan voor een prikje.
Statusbrug en elementen..alleen een houten hals met phenolic fingerboard ipv grafiet.
Passief ook met volume, balans, toon.
Frappant dat er op het gebied van geluid niet echt zo'n groot verschil is met het veel duurdere broertje dat ik vroeger had en waarvoor ik tien keer meer betaalde , het typische Status geluid is immers zeer dominant aanwezig.

Afbeelding
Afbeelding

Laatst gewijzigd door wombatboter op 12 jan 2017, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Ken »

Super mooi ding Geert! Linkshandige zijn zeldzaam maar als er eens een voorbij komt...
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Madame Clapotis »

Wat is er dan zo typisch aan 'het typische Status geluid'?
Een Status met grafiethals is nu al vijf jaar mijn hoofdinstrument. Ik viel voor de lage actie die haast zonder voorwaarde mogelijk is op zo'n grafietnek...
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18616
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Snappy!
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Ik heb dit geluid bvb voor Status "typisch" gevonden..dat wat artificiele knisperige..alsof er een pad door het slijk kruipt

what fools these mortals be
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2093
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door bastaart »

Ik heb toch een beetje moeite met dat geluid van dit level 42 filmpje. Het heeft wel iets, maar met name de G snaar klinkt erg dun.....Ook het geratel op de achtergrond stoort me een beetje. Ik denk dat zijn optimale afstelling voor het slappen ten koste gaat van de fingerstyle.

Ligt wel erg dik in de mix trouwens. Dat was bij sommige andere studio nummers van Level 42 wel anders. Zoals Hot Water of Guaranteed bijvoorbeeld of andere hitjes, waar de toetsen baspartij de bas overstemd. Live klinken die nummers heel anders en heeft de bas meer de voorgrond.
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Madame Clapotis »

'Snappy', ja, ik kan me er wel in vinden. Mark King als dé Status-bassist, ik herken inderdaad meteen de klank in het filmpje dat je postte, Geert. En... een pad die door het slijk kruipt, ja! :D
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

Voor het geld dat ik daarvoor betaald heb (categorie tweedehands Squier Jazz bas) heb je toch heel leuk speelgoed..
Wél een vrij brede hals en daar moet ik wat aan wennen..
Wel grappig dat het nog de originele snaren zijn die hier opstaan, heel lang niet gebruikt geweest (de eigenaar was een gitarist die de bas ooit had gekocht om ook wat bas te leren maar hij had het opgegeven, hij kende zelfs Status zelf niet) en toch nog bespeelbaar
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Joey »

Altijd al een Status willen hebben vanwege de Level 42 en Status Quo verwijzing.

erg leuk!
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8179
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Peachabell »

Dat model Status viel me voor het eerst op in de Killing Joke video Love Like Blood, lang geleden.
Nog steeds prachtig.
Gebruikersavatar
RedNeckBBQ
Berichten: 1188
Lid geworden op: 28 aug 2011, 21:34

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door RedNeckBBQ »

Even een beetje crossposten,
Omdat ik best wel blij ben met het resultaat :) :D :jam:

Na lang na gedacht te hebben, heb ik eindelijk mijn Precision een kleine facelift gegeven.

Van een gold anodized aluminium naar een zwarte Bakelieten pickguard.

Voor mensen die het willen weten:

Dit is een slagplaat die voor de ROAD WORN SERIES® 50’s PRECISION BASS® is bedoel die ik zonder de schroefgaten heb kunnen bestellen.


De slagplaat is gemaakt door WDmusic die ik via guitarsupplies.nl heb kunnen bestellen.



Afbeelding
Afbeelding
Instrumenten:
Rickenbacker 4003 Mapleglo '13
Fender AVRI '57 Precision Bass '88
Epiphone Blackbird IV Pro Bass
Plaats reactie