Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

LeftyJ schreef:Hoe is die PGB verder? Staat ie gewoon in E of nog in de fabrieksstemming? (standaard afgesteld voor B-stemming met .065-.130).
Bevalt wel goed, moest een paar frets een klap op hun kop geven omdat ze te hoog lagen, de topkam verlagen en de intonatie beter instellen.
Hij is nu helemaal netjes naar m'n zin afgesteld... denk ik... in ieder geval voor nu.
Speelt lekker en klinkt goed met alle instel mogelijkheden van de pickup en de preamp.

Staat in E, er zit volgens mij een standaard 4 snaren set op, ze zijn net iets dikker dan ik zelf gebruik, meestal medium, is geen B set wat er op zit.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Thunder schreef:Benieuwd hoe die PG versie door de andere hals in geluid verschilt van de oude Japanners.
Mijn ervaring door m'n zelfbouw projekten heeft me geleerd dat het hout niet echt veel verschil maakt voor het geluid, de belangrijkste faktoren zijn de pickups, preamp en de vingers die het moeten doen.
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

en Adriaan schreef:Setje Seymour Duncan SJB-1 overgenomen van Jeroen.
Nu alleen nog een bas er omheen bouwen.

Afbeelding
:thumbsup: Veel plezier ermee.
Fender
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

gilles schreef:
Laxe schreef:Vanmorgen op de mat geploft:

Afbeelding
2 x Aguilar DB112 monster green.
Heb je die van Leon/Lonnystingray overgenomen?
Yep. Twee andere groene cabs zou wel heel toevallig zijn ;-)
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Gaaf, die klinken als een klok!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Tik tak tik tak tik tak...
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2879
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Helemaal van het zuiden naar het noorden van Nederland verstuurd, heel veel plezier met de kastjes Lex, hopelijk net zoveel plezier als ik ervan gehad heb..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Jack

Bericht door Jack »

En waar zijn jouw nieuwe. :wink:
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ja Leon, zijn de SL's al besteld? ;)
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2879
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

Als het goed is onderweg vanuit Luxemburg.. Wees maar niet bang, ik voel me al onrustig nu ik geen herrie kan maken..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

11.3KG voor de SL112 vs. 20.4KG voor de DB112.

Scheelt flink in gewicht! Laat je wel even weten hoe ze klinken als je ze hebt? :P
Gebruikersavatar
Lonnystingray
Berichten: 2879
Lid geworden op: 18 nov 2006, 18:21

Bericht door Lonnystingray »

tieleman schreef:11.3KG voor de SL112 vs. 20.4KG voor de DB112.

Scheelt flink in gewicht! Laat je wel even weten hoe ze klinken als je ze hebt? :P
Zal ik zeker doen, ik denk wel dat je ze in Utrecht zult horen als ik ze uitprobeer ;).. Ik heb ze enkele keren gehoord en geprobeerd, en ik weet zeker dat ik er net zo gelukkig van zal worden als van de DB112's, maar vooral mijn rug zal een stuk gelukkiger worden van de SL's..
Ik krab waar het jeukt..

Maarten: Wat een ontzettende Stoere-Mannen Bas!

ikke!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13422
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Lonnystingray schreef:
tieleman schreef:11.3KG voor de SL112 vs. 20.4KG voor de DB112.

Scheelt flink in gewicht! Laat je wel even weten hoe ze klinken als je ze hebt? :P
Zal ik zeker doen, ik denk wel dat je ze in Utrecht zult horen als ik ze uitprobeer ;).. Ik heb ze enkele keren gehoord en geprobeerd, en ik weet zeker dat ik er net zo gelukkig van zal worden als van de DB112's, maar vooral mijn rug zal een stuk gelukkiger worden van de SL's..
Waar gaat dat heen met het bassistenwereldje? Vroegâh waren het bikkels met 8x10-kasten, 4x15-kasten en andere megaformaten waar je U tegen zei en tegenwoordig zijn sommige 1x12's al te zwaar :P

Maar: herkenbaar hoor. Er staan al een paar weken drie setjes EBS Neoline 112's op Marktplaats voor pakweg 700 per setje van 2, en sinds ik die van forumlid Frank met zijn HD350 heb gehoord (en getest met mijn Ellio Martina) op de meetings in Zwolle en Schijndel ben ik erg onder de indruk van die kleine dingen. Wel even wat aantrekkelijker dan mijn 4x10 van 40 kilo...
Maar ach, voor elke kilo gewichtsbesparing in mijn set verzinnen onze gitaristen wel weer nieuwe dingen voor in hun racks. De één valt goed mee (speelt meestal met een AxeFX) maar de ander heeft er een Mesa MkIV en een flinke batterij 19" apparatuur in. Ik denk niet dat ie onder de 80 kg blijft :P
Gebruikersavatar
Thunder
Berichten: 3547
Lid geworden op: 14 jul 2007, 17:51

Bericht door Thunder »

blablas schreef:
Thunder schreef:Benieuwd hoe die PG versie door de andere hals in geluid verschilt van de oude Japanners.
Mijn ervaring door m'n zelfbouw projekten heeft me geleerd dat het hout niet echt veel verschil maakt voor het geluid, de belangrijkste faktoren zijn de pickups, preamp en de vingers die het moeten doen.
Ik heb natuurlijk niet de bouwervaring die jij hebt, maar ik ben het daar wel mee eens. Pickups maken een hoop uit, ik denk dat dat ook voornamelijk de reden is dat bijv een Squier JV of een oude Ibanez Blazer bas zo lekker kan klinken, en met een preamp is de hout factor denk ik nog ondergeschikter. De vinger factor is bij mij zelf echter niet aanwezig, ik speel overwegend met plectrum. Ik heb echter wel eens iets van een bouwer gelezen die juist de hals erg belangrijk vond, vandaar de interesse. Het blijft een ongrijpbaar iets voor een leek als ik, mijn USA Fender bas klinkt op mijn oefenversterker thuis hetzelfde als mijn oude Squier P, maar bij optredens of tijdens het oefenen met de band merk ik toch wel dat het geluid van de Fender veel beter in balans is. Dan komt de kwaliteit van de Fender goed los. Het enige verschil in bouwwijze dat ik kan zien is de meer solide hals van de Fender. Maar laat dit aub geen discussie opleveren over Fender, die zijn er al genoeg hier op het forum. Sorry voor het offtopic gaan. :oops:
Ondanks zijn onbekendheid toch zo gewoon gebleven.
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Lonnystingray schreef:
tieleman schreef:11.3KG voor de SL112 vs. 20.4KG voor de DB112.

Scheelt flink in gewicht! Laat je wel even weten hoe ze klinken als je ze hebt? :P
Zal ik zeker doen, ik denk wel dat je ze in Utrecht zult horen als ik ze uitprobeer ;).. Ik heb ze enkele keren gehoord en geprobeerd, en ik weet zeker dat ik er net zo gelukkig van zal worden als van de DB112's, maar vooral mijn rug zal een stuk gelukkiger worden van de SL's..
Ik vind die DB112's prima hanteerbaar. Mijn Eden Metro in flightcase kun je echt niet alleen inladen.
Plaats reactie