Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Rieno »

'Gewoon' een variabele condensator dus..wel leuk om mee te kunnen experimenteren en een passieve bas toch die veelzijdigheid te geven :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18705
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Ik ga er eentje in mijn PJ zetten en als de Jazz klaar is van de refin gaat ie daar ook in.

Het mag op het scherm er 'gewoon' uit zien...mijn oor hoorde veel bruikbaars. En ik gebruik echt NOOIT de passieve toonregeling op mijn P en J.
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erikx »

Prachtig!
LeftyJ schreef: 25 aug 2017, 20:28
De rechter is nieuw, vandaag aangekomen uit Engeland, waar als het goed is vandaag mijn Stingray 5 op de mat van de verkoper plofte :wink:
Fantastische bas, en best verrassend hoe anders hij klinkt dan de witte. De (metallic) zwarte moet zeker 15 jaar recenter zijn, en heeft andere pickups en een iets modernere versie van de preamp (board 300 vs board 303). Verder zijn ze in essentie gelijk aan elkaar, op het aantal snaren, halsbreedte en string spacing na. Ik vind de witte mooier, maar de zwarte was onmiddellijk favoriet na de eerste noten. Heerlijk halsprofiel, comfortabele breedte en de spacing van 17,5 mm bij de brug bevalt me ook erg goed. Breder dan mijn Warwick en ex-Stingray, maar smaller dan mijn Ellio Martina. De klank is ook wat beschaafder, en de output ook! Dat witte monster heeft een monsterlijke output, maar de zwarte heeft keurig een trimpot op de print zitten om hem wat beter te kunnen doseren.

Blij mee! 8)
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Pedullist schreef: 25 aug 2017, 22:44 Niet zelf gekocht maar ik ben enthousiast! Net met een vriend in zijn jazz gesoldeerd: een BQ music (Bas Becu) V12 toon potmeter met parallel/serie switch! Sjonge, wat een weergaloos ding. Als je de parallel/serie switch omgooit krijg je een bijna Rickenbackerachtige growl in het geluid. In de ander 12 standen boosts and cuts in precies de fijne gebieden. Ene kant op lijkt het op gehoor meer 700-1000Hz, andere kant meer 200-300Hz. In sommige standen krijg je bijna P achtige geluiden. Of een dikke reggaeklank. Allemaal passief...ongelooflijk. Qua soldeerwerk echt een kunststukje (condensators overal!).

Afbeelding
Klinkt goed!

Ik zie in de tekst van de BQMusic MP advertentie nergens melding van serie/parallel.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18705
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Dat komt omdat dit de losse toonpot is (iedereen kan zelf zo'n schakelaar inbouwen). Voor mensen die niet zo goed kunnen solderen (ik dus) is er een presoldered kit.. Sowieso kun je mailen voor custom dingen. Toffe gast.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

AHA! Duidelijk.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door AmericanIdiot »

blablas schreef: 25 aug 2017, 01:05 Afbeelding
Mooer LoFi Machine. Leuk ding, soort overdrive maar dan anders.
Het heeft wat moeite gekost om 'm hier te krijgen, eerst bij Bax besteld maar DHL maakte er een puinhoop van (niet voor het eerst trouwens!).
Na een hoop geleuter met DHL en een simpel telefoontje met Bax uiteindelijk geld terug en maar bij Thomann besteld, bezorgd via UPS die gewoon leveren zonder problemen.
Klantenservice van Bax is goed maar DHL mag van mij in de stront zakken. Zolang Bax met die bezorger blijft leveren bestel ik daar niets meer!

Afbeelding
En wat van deze EBS patch kabels erbij.
Kun je ook bij Aliexpress bestellen en ook nog goedkoper :wink: Moet je alleen iets meer geduld hebben.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door blablas »

Zijn daar inderdaad goedkoper, maar als er invoerrechten en afhandeling kosten van de transporteur overheen komen niet meer.
Aangezien 'de staat der Nederlanden' en de transporteur dat mogen rekenen op alles wat boven de 22 euro is en van buiten de EU komt ga ik dat risico niet zomaar nemen, is al snel een derde van het totaal betaalde bedrag en dan is ineens de goedkopere prijs duurkoop geworden!
Is me al meerdere keren overkomen, weliswaar ingecalculeerd maar toch een beetje een tegenvaller als het gebeurd, je hoopt toch altijd op een mazzeltje :wink: .

info
Gebruikersavatar
ThaRoadWarrior
Berichten: 540
Lid geworden op: 25 jul 2008, 14:31

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door ThaRoadWarrior »

Nieuw speelgoed onderweg:

Afbeelding
My band: Black Stone Roses
Gear: FenderBird, FrankenP, Epiphone JCS, Rumble500v3
Gebruikersavatar
Hagen
Berichten: 4608
Lid geworden op: 25 dec 2011, 18:40

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hagen »

HNZ schreef: 26 aug 2017, 10:58
Pedullist schreef: 25 aug 2017, 22:44 Niet zelf gekocht maar ik ben enthousiast! Net met een vriend in zijn jazz gesoldeerd: een BQ music (Bas Becu) V12 toon potmeter met parallel/serie switch! Sjonge, wat een weergaloos ding. Als je de parallel/serie switch omgooit krijg je een bijna Rickenbackerachtige growl in het geluid. In de ander 12 standen boosts and cuts in precies de fijne gebieden. Ene kant op lijkt het op gehoor meer 700-1000Hz, andere kant meer 200-300Hz. In sommige standen krijg je bijna P achtige geluiden. Of een dikke reggaeklank. Allemaal passief...ongelooflijk. Qua soldeerwerk echt een kunststukje (condensators overal!).

Afbeelding
Klinkt goed!

Ik zie in de tekst van de BQMusic MP advertentie nergens melding van serie/parallel.
Zou misschien wel de sparkle in mijn MTD verbeteren! Alleen heb ik dan niets aan de kantenklare versie. Even verder onderzoeken.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18705
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

Ik weet niet wat je bedoelt met 'de sparkle verbeteren'....het is een passieve toonregeling dus hij haalt alleen iets weg. Waar ik eerder 200-300Hz zei, is een typo trouwens. Ik bedoelde 2000-3000Hz (en hoger), echt de top end van het basspectrum. Het is alleen moeilijk om op gehoor - over speakers die niet van jezelf zijn - je vinger achter te leggen. Soms krijg je bijna het gevoel van een tilt eq (dat bij het weghalen van het hoog, evenredig veel laag erbij komt). Dat is echter niet het geval.

Waarom heb je niks aan de kant en klare versie van alleen de toonregeling? Gewoon een pot die je bestaande pot vervangt.
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 840
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door ejp »

Eindelijk weer een linkse Squier gevonden en gekocht!
165 euro. Onlangs geheel afgesteld en verse snaren.
Leek me wel schappelijk.😄

Precision special.
P body, J nek

Prima sound weer!!
Bijlagen
Screenshot_20170820-180038.png
Screenshot_20170820-180038.png (1.13 MiB) 1484 keer bekeken
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
TCE Bam 200
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Behringer bxr1800h
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Top! Veel plezier ermee!
Gebruikersavatar
ejp
Berichten: 840
Lid geworden op: 24 mar 2014, 14:13

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door ejp »

Dank! Deze is uit 2009. Stuk zwaarder dan mijn vorige uit 91.. maar deze heeft geen last van slechte aarding. Stoort totaal niet!

Ej
Fender Precision Players lefty
Maruszczyk Elwood 4 p lefty
Markbass LM 250 Black
TCE Bam 200
Box TCE BG250-115
Box Eden 15 inch
Hartke HD25
Behringer bxr1800h
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door didi »

Interessant die v12-potmeter. Kan die eigenlijk wel in een pj-configuaratie ? Is de montage een beetje goed te doen ?
Plaats reactie