Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

Koele Precision, gefeliciteerd!
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door rich13 »

Fraai! En nu net zo goed worden als Sid natuurlijk :mrgreen:
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Lacertus
Berichten: 1198
Lid geworden op: 28 jul 2010, 13:20

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Lacertus »

Thx!

Ik had de bas al besproken toen een bevriend bassist zijn laatste aanwinst liet zien: een Squier VM P, origineel Fiesta Red, maar hij had haar wit overlaten spuiten en een zwarte slagplaat erop voor de 'Sid Vicious'-look :lol: Toen wist ik pas dat er een relatie met Sid bestond, hoewel de punk roots van de vorige eigenaar ook al een belletje hadden moeten laten rinkelen. Ik zal nog maar eens gaan luisteren of meneer Vicious iets interessants op de bas heeft gedaan... :D

Ik was vooral op zoek naar een old-school droge P-sound en de custom shop pickups in deze serie zou dat moeten kunnen leveren, zeker samen met de rosewood toets. Er zitten nu nog rounds op en ik ben al dik tevreden wanneer ik de tone knop half dicht draai, maar met de juiste flats moet dit helemaal gaan lukken. :jam:

Tips voor geschikte snaren trouwens? Als flats gebruik ik meestal Chromes, maar die zijn misschien te 'bright'.
> Basses & Amps & FX: zie Profiel |
> TE KOOP |
> ikke topic |
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

Ik heb op 2 van mijn Precisions Chromes (op de '79 mapleneck en op de 2011 PeterBuilt met palissander toets) en dat bevalt mij uitstekend. Op de 3e P (PeterBuilt met mapleneck en Nordstrand pup) liggen LaBella's en die bas gedijt daar weer beter bij.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1932
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door CaptainSlow »

Hans, wat is voor jou het verschil dat de ene bas Labella's heeft en de andere chromes?
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1932
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door CaptainSlow »

Lacertus schreef: 17 apr 2019, 16:48
Ik was vooral op zoek naar een old-school droge P-sound en de custom shop pickups in deze serie zou dat moeten kunnen leveren, zeker samen met de rosewood toets. Er zitten nu nog rounds op en ik ben al dik tevreden wanneer ik de tone knop half dicht draai, maar met de juiste flats moet dit helemaal gaan lukken. :jam:

Tips voor geschikte snaren trouwens? Als flats gebruik ik meestal Chromes, maar die zijn misschien te 'bright'.
Hier een test van flats (incl. samples):
https://www.bonedo.de/artikel/einzelans ... -bass.html

Ik zoek flats niet zozeer voor de sound maar voor mijn tere vingertjes (en tegen het piepgeluid). dus flats mogen klinken als rounds.
Ik heb al chromes en thomastiks, n.a.v. deze test wil ik ook nog fender en labella's proberen.
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Hans58 »

CaptainSlow schreef: 17 apr 2019, 18:31 Hans, wat is voor jou het verschil dat de ene bas Labella's heeft en de andere chromes?
Proefondervindelijke ervaring. Niks wat beredeneerd is, maar gewoon wat in de praktijk wel en niet beviel. Al dan niet in combinatie met versterking.:D
Bijvoorbeeld op de ouwe Bassman klonk de ouwe '79 P met ouwe laBella's lekker maar op de EBS doet-ie het fijner met Chromes. Dat dus.
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

Inderdaad, dat kan per bas of bas/versterker combi verschillen. Op de P met rosewood toets over de V-4b vond ik de Labella's te boomy, maar klonken de Chromes weer erg lekker. Op de P met Maple toets vond ik de Chromes weer te fel, en klinken de Labella's weer te gek.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

O,o,o, wat een gedoe! Ik was/ben er zo klaar mee.
Telkens weer wat anders proberen, zooooo onrustig werd ik er van.
Zo'n beetje alles geprobeerd wat er is binnen mijn budgetaire ruimte.

Ik beperk me nu tot wat ik proefondervindelijk heb vastgesteld dat ìk goed vind klinken voor de muziek die ik maak:
Versterking - Ampeg
Snaren - Thomastik flatwounds, LaBella Black Nylon tapewounds, d'Addario nickel roundwounds
Bassen - passief, bvk één element (in de 'sweet spot')

C'est ça! En nou spelen!!! :D
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door bobbelmans »

Heerlijk toch Hans om dat te weten ?
Lekker rustig.
face down in the dirt
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Yessir! Heeeeeerlijk. :jaaaaa:
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5552
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

En... Heel herkenbaar.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door rich13 »

F96341F8-8EAC-4623-A198-F6DF53704B9F.jpeg
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erelid »

HNZ schreef: 18 apr 2019, 08:32 O,o,o, wat een gedoe! Ik was/ben er zo klaar mee.
Telkens weer wat anders proberen, zooooo onrustig werd ik er van.
Zo'n beetje alles geprobeerd wat er is binnen mijn budgetaire ruimte.

Ik beperk me nu tot wat ik proefondervindelijk heb vastgesteld dat ìk goed vind klinken voor de muziek die ik maak:
Versterking - Ampeg
Snaren - Thomastik flatwounds, LaBella Black Nylon tapewounds, d'Addario nickel roundwounds
Bassen - passief, bvk één element (in de 'sweet spot')

C'est ça! En nou spelen!!! :D
Niks van pre-amp, oid?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7204
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Re: Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Erelid schreef: 23 apr 2019, 12:16
Niks van pre-amp, oid?
Nope! Ik heb gewoon één goede sound uit m'n spullen. En ik varieer met m'n vingers en de plaats op de bas waar ik ze zet.
Bovendien vind ik een actieve bas de sound wat afvlakken en minder subtiel reageren op dynamiek.
Plaats reactie