Wat is je nieuwste bass gear? #2

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Siepel
Berichten: 1028
Lid geworden op: 06 jan 2010, 10:57

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Siepel »

SpcMnk schreef:Een Technophobia Analog Audio Basscreamer Deluxe!! Oftewel een TAAS BS DLX! oftewel, een dirt pedaal van Bernadduur :D
Overgenomen van Siepel, waarvoor dank!!

Gisteren even aan de tand kunnen voelen en hij overtreft de verwachtingen. eerste indruk: heel muziekaal pedaal. fijn open geluid en veel dinamiek. extreem stil voor een dirt pedaal (geen achtergrond noise) en een berg aan verschillende sound mogelijkheden. Van subtiel tot extreem. maar vooral net over het randje van subtiel in diode stand met mijn 3Leaf Wonderlove erachter is het echt feest! wat een Funk Meister!

De afwerking is trouwens ook erg goed. Ledje van de boost naast de druk schakelaar steekt niet boven de deksel uit. Mooi detail. en de knop aanduidingen zijn gedaan met vintage lettertang stikker. hij is stoer.

Voor de rest merk je aan alles dat de beste componeneten gebruikt zijn. goeie pots, schakelaar en connectors. build to last!

Ben er blij mee en kan hem iedereen aanbevelen!

en klote, nu moet ik weer een grotere pedalen plank vinden
Haha, graag gedaan! Het is een prima ding maar ik gebruikte hem enkel voor de zwoele bijna-overdrive en dat lukt ook prima met buis in de amp. Zonde dus van zo'n mooi pedaal.

Ik heb nu een Aguilar Tone Hammer Di van forumgenoot Talisman overgenomen, net binnen. Vanavond testen en morgen speul'n in cafe De Toeter Groningen :cheer:
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Madame Clapotis »

we tigers schreef:Gisteren een SolidGoldFX Beta ontvangen. Vanavond mee naar de band. Nu nog een toffe fuzz erbij en ik denk dat ik mijn plankje wel compleet heb.
Leuk pedaal, enjoy! :jaaaaa:
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
Madame Clapotis
Berichten: 1794
Lid geworden op: 30 aug 2007, 22:06

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Madame Clapotis »

COG T-16 overgenomen van forumlid Jimmy. Bedankt!
Een vergelijking van de octavers die ik heb liggen dringt zich op...

Afbeelding

Eveneens een Disaster Area DMC-8D onderweg naar me. MIDI-schakelaar voor mijn Line 6 M9 en Source Audio Hub.
GEZ: CIOKS SOL | Source Audio Aftershock | Beyerdynamic DT770Pro 80Ohm
TK: Disaster Area DMC-8D g2 MIDI-controller

Mme Clapotis
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door wombatboter »

bastaart schreef:Tof Geert! Heeft deze ook zo'n grote body? Ik heb er ooit eentje vast gehad en de body was echt heel groot. Maar volgens mij zijn er ook met een kleinere body, toch? Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Als je wilt maak een filmpje van de verschillende klanken. Ik ben wel benieuwd hoe klinkt voor de niet typische King dingen. De meeste filmpjes zijn van slechte King imitaties, maar volgens mij kan deze bas veel meer....
Gisteren kwam de Jaydee aan en ik zat toch met een ei in mijn gat : de verhalen over de brakke gelijmde halzen icm de verzending in deze koude temperaturen.
Heb het ding uitgepakt op het werk waar hij toekwam en ik voelde onmiddellijk dat het snor zat.
Hele lage actie met elastiekjes als snaartjes maar verder dik in orde (er zijn wat krassen door de leeftijd maar die heb ik ook).
Thuis het ding aangesloten en toch frappant dat er instant die bekende prikkeldraad-klank is zodra de led op de keuzeschakelaar brandt.
Echt een beenharde trebly klank die zich volgens mij moeilijk kan nestelen in een allround-context en zelfs wanneer je aan de controls draait sputtert hij wat tegen alsof hij zijn ware aard niet wil ontkennen. In de stand met twee elementen kan je nog iets Alembic-achtigs krijgen dat wat meer mellow is maar zeker het brug-element is een venijnig beestje. Reduceer je de treble met behoud van het mid wordt hij wat mak en anoniemer en verliest hij imo net wat van zijn karakter.
De body is ook een serieuze knoert tegen je borstkas en wat mollige mensen kunnen er wat potsierlijk mee ogen (ik weiger meer te zeggen op basis van mijn eigen ervaringen)
Controls werken zoals het hoort maar de bas-boost vind ik misschien ietwat mager, misschien ook omdat die grillige klank het van zichzelf niet in die frequenties zoekt.
Al bij al een geweldige bas maar die voor mij erg moeilijk uit de King-biotoop te krijgen is..het zal aan mij liggen maar ik krijg er amper iets anders uit dan King-lickjes.
Dat is geen onaangenaam gevoel..Ook één van mijn mooiste bassen die ik al gehad heb. Hij staat apart in mijn woonkamer om veel naar te kijken.
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 5528
Lid geworden op: 29 mar 2009, 09:38

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Herman »

Van Peter overgenomen: de TV Jones Thunderblade PU voor in de DeArmond Spel bas als aanvulling op de DiMarzio blade P PU en twee sets LaBella flats, waarvan ik de .49-.109 net aan de jazz heb gehangen. Wat een fijne snaartjes! Thanks Peter!
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18615
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Pedullist »

wombatboter schreef:
bastaart schreef:Tof Geert! Heeft deze ook zo'n grote body? Ik heb er ooit eentje vast gehad en de body was echt heel groot. Maar volgens mij zijn er ook met een kleinere body, toch? Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Als je wilt maak een filmpje van de verschillende klanken. Ik ben wel benieuwd hoe klinkt voor de niet typische King dingen. De meeste filmpjes zijn van slechte King imitaties, maar volgens mij kan deze bas veel meer....
Gisteren kwam de Jaydee aan en ik zat toch met een ei in mijn gat : de verhalen over de brakke gelijmde halzen icm de verzending in deze koude temperaturen.
Heb het ding uitgepakt op het werk waar hij toekwam en ik voelde onmiddellijk dat het snor zat.
Hele lage actie met elastiekjes als snaartjes maar verder dik in orde (er zijn wat krassen door de leeftijd maar die heb ik ook).
Thuis het ding aangesloten en toch frappant dat er instant die bekende prikkeldraad-klank is zodra de led op de keuzeschakelaar brandt.
Echt een beenharde trebly klank die zich volgens mij moeilijk kan nestelen in een allround-context en zelfs wanneer je aan de controls draait sputtert hij wat tegen alsof hij zijn ware aard niet wil ontkennen. In de stand met twee elementen kan je nog iets Alembic-achtigs krijgen dat wat meer mellow is maar zeker het brug-element is een venijnig beestje. Reduceer je de treble met behoud van het mid wordt hij wat mak en anoniemer en verliest hij imo net wat van zijn karakter.
De body is ook een serieuze knoert tegen je borstkas en wat mollige mensen kunnen er wat potsierlijk mee ogen (ik weiger meer te zeggen op basis van mijn eigen ervaringen)
Controls werken zoals het hoort maar de bas-boost vind ik misschien ietwat mager, misschien ook omdat die grillige klank het van zichzelf niet in die frequenties zoekt.
Al bij al een geweldige bas maar die voor mij erg moeilijk uit de King-biotoop te krijgen is..het zal aan mij liggen maar ik krijg er amper iets anders uit dan King-lickjes.
Dat is geen onaangenaam gevoel..Ook één van mijn mooiste bassen die ik al gehad heb. Hij staat apart in mijn woonkamer om veel naar te kijken.
:)

Ik ben nog steeds nieuwsgierig hoe ie voelt, maar geloof niet dat het (nog) mijn klank ideaal is. Wel erg tof dat je het hebt gedaan.
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Van Tango »

Een setje mechanieken voor mijn toekomstige Tele Jazz:

Afbeelding
What difference does it make?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7180
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

JOH! Die zijn voor een Präcision bass! :mrgreen:

Wat is een Tele Jazz? Iets met een beeldscherm?
Gebruikersavatar
BassAgent
de baswâht
Berichten: 20938
Lid geworden op: 07 mar 2005, 11:21

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door BassAgent »

Ook van Peter, reserve voor de VI:
Afbeelding
Ondergetekende
Tyranni Flock
Basgasten
VanderVeen schreef:ik heb diep respect voor Hidde
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Erelid »

Van Tango schreef:Een setje mechanieken voor mijn toekomstige Tele Jazz:

Afbeelding
Dat wordt dan een geloogd eiken bas zeker? :dance:
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door SpcMnk »

ziet er wel gaaf uit zeg. zou hier goed bij passen..
Afbeelding
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
bastaart
Berichten: 2093
Lid geworden op: 23 jan 2006, 01:12

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door bastaart »

wombatboter schreef:
bastaart schreef:Tof Geert! Heeft deze ook zo'n grote body? Ik heb er ooit eentje vast gehad en de body was echt heel groot. Maar volgens mij zijn er ook met een kleinere body, toch? Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Als je wilt maak een filmpje van de verschillende klanken. Ik ben wel benieuwd hoe klinkt voor de niet typische King dingen. De meeste filmpjes zijn van slechte King imitaties, maar volgens mij kan deze bas veel meer....
Gisteren kwam de Jaydee aan en ik zat toch met een ei in mijn gat : de verhalen over de brakke gelijmde halzen icm de verzending in deze koude temperaturen.
Heb het ding uitgepakt op het werk waar hij toekwam en ik voelde onmiddellijk dat het snor zat.
Hele lage actie met elastiekjes als snaartjes maar verder dik in orde (er zijn wat krassen door de leeftijd maar die heb ik ook).
Thuis het ding aangesloten en toch frappant dat er instant die bekende prikkeldraad-klank is zodra de led op de keuzeschakelaar brandt.
Echt een beenharde trebly klank die zich volgens mij moeilijk kan nestelen in een allround-context en zelfs wanneer je aan de controls draait sputtert hij wat tegen alsof hij zijn ware aard niet wil ontkennen. In de stand met twee elementen kan je nog iets Alembic-achtigs krijgen dat wat meer mellow is maar zeker het brug-element is een venijnig beestje. Reduceer je de treble met behoud van het mid wordt hij wat mak en anoniemer en verliest hij imo net wat van zijn karakter.
De body is ook een serieuze knoert tegen je borstkas en wat mollige mensen kunnen er wat potsierlijk mee ogen (ik weiger meer te zeggen op basis van mijn eigen ervaringen)
Controls werken zoals het hoort maar de bas-boost vind ik misschien ietwat mager, misschien ook omdat die grillige klank het van zichzelf niet in die frequenties zoekt.
Al bij al een geweldige bas maar die voor mij erg moeilijk uit de King-biotoop te krijgen is..het zal aan mij liggen maar ik krijg er amper iets anders uit dan King-lickjes.
Dat is geen onaangenaam gevoel..Ook één van mijn mooiste bassen die ik al gehad heb. Hij staat apart in mijn woonkamer om veel naar te kijken.
filmpje or it didn't happen! :D

030 dat zijn echt elastieken inderdaad, dat lijkt me niet fijn spelen met van die jojo snaren(?).
Gelukkig is het ei uit je gat, want dat zit niet fijn....
New Advanced Slap Books: Next Level Slap Bass Vol. 1&2
https://nextlevel-slapbass.com/
New solo album Barend Tromp ft. Michael Manring on Bandcamp and Spotify
https://subcontinentalrecords.bandcamp. ... fish-tales
gitaarles en basles in Weert
https://www.gitaarschoolweert.nl
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Van Tango »

HNZ schreef:JOH! Die zijn voor een Präcision bass! :mrgreen:

Wat is een Tele Jazz? Iets met een beeldscherm?
Jazz body met een AllParts Tele hals. ;)

@Erelid: dat wordt me iets te zwaar. :lol:

@SpcMnk: ze zijn erg steampunk approved inderdaad, Schaller noemt het vintage copper.
What difference does it make?
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7180
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door HNZ »

Van Tango schreef: Jazz body met een AllParts Tele hals. ;)
AHA! OK, en de pu configuratie?
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3051
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Wat is je nieuwste bass gear? #2

Bericht door Van Tango »

HNZ schreef:
Van Tango schreef: Jazz body met een AllParts Tele hals. ;)
AHA! OK, en de pu configuratie?
Hoppus slagplaat, met een DiMarzio Model P en een TV Jones Thundertron tegen de hals aan. Wordt een beetje een Frankenstein bas. :D
What difference does it make?
Plaats reactie