Bass-muziek-programma's/software?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
KC
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2004, 13:35

Bass-muziek-programma's/software?

Bericht door KC »

Q1. Welke goede (bas)gitaar software/programma's zijn er beschikbaar om bv. je eigen geluid in op te nemen? Ervaringen? Prijsindicaties?

Q2. Zijn er ook goede (zo ja welke) muziek(software)programma's waar je gewoon muziek kan componeren in het algemeen (drum, bass, guitaar?) zonder (evt. met) live input. Ik ben hier best geïnteresseerd en wil er eigenlijk wat meer van weten.
Æ

Bericht door Æ »

Q1: Cubase, Cool Edit Pro 2. Er zijn er ongetwijfeld meer, maar met deze 2 heb ik zelf gewerkt en ben er tevreden over.
Q2: Skale Tracker (Hier downloadbaar). Je hebt hier voor wel zelf samples nodig om bijvoorbeeld drumpartijen te creeëren. Fruity Loops... en ik had ooit nog een programma wat ook wel geschikt was, volgens mij heette dat Drums Inside (maar zeker weten doe ik het niet). Mijn voorkeur gaat echter uit naar Skale Tracker, hoewel Fruity Loops wat gemakkelijker is om te bedienen.
Fieldy
Berichten: 141
Lid geworden op: 28 jan 2004, 10:52

Bericht door Fieldy »

Ik gebruik cool edit pro 2 om op te nemen, heel goed en toch simpel programma.

Om te oefenen maak ik gebruik van Guitar Pro 4.
Daar kan je zelf ook songs in maken (ofwel downloaden van www.mysongbook.com) -> midi
renzo123
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 apr 2004, 22:18

Re: Bass-muziek-programma's/software?

Bericht door renzo123 »

-> IK gebruik Cubase SX , heb een mangtafeltje en 'n goede soundcard in de pc.
Cubase wordt veel gebruikt in recording kringen, je kan ook Pro Tools gebruiken.
Met de mogelijkheden die je dan hebt kan je zo goed als professioneel resultaat halen.
Mets je de tools aleemaal goed kent natuurlijk ! (-:

Renzo
Plaats reactie