Rack ears

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Rack ears

Bericht door Dirk »

Dag mede basserts!

De situatie is als volgt: Ik heb een Aguilar Agro rackunit gekocht. (hoezee!) Maar nu wil ik 'm in mijn rack bouwen, waar ik dus rack-ears voor nodig blijk te hebben. Aguilar zelf verkoopt ze, maar aan $ 15,- per stuk vind ik dat best prijzig...
Dus: zijn er rack oortjes die merkloos zijn, of zijn ze misschien makkelijk zelf te maken van een blindplate? Wie heeft er een idee of ervaring?

graag hoor ik van jullie,
Groeten,

Paul
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Ja, je kunt die zelf (laten) maken, maar dan ben je niet veel goed koper uit (zelf ooit geprobeerd, was geen succes).
Ja, een of ander chinees merk zal die dingen ook wel hebben (goed zoeken en hopen dat het goed past).

En nu het antwoord wat je niet wilt horen;
Voor drie tientjes de zaak, zonder ook maar enige zorgen, perfect gemaakt. Zou ik doen.
Zeker als je weet wat een Aguilar Agro zo een beetje kost.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
vincent136
Berichten: 2488
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:58

Bericht door vincent136 »

Ik had het zelfde met mijn Eden WT550. Toen heb ik ook maar gewoon van die bijhorende dingen besteld voor iets van 30? euro ofzo. Dan zit je goed en dat werkt.

Maar tegelijk zijn er ook best goede alternatieven, het punt is echter dat je dan met je gaten zit voor de schroeven, want een universele rack-ear zal vast niet overeenkomen met jouw amp.

Je kunt eens kijken bij de Gamma of een andere bouwmarkt.
Haico: Moraal van het verhaal. Vinnie heeft (bijna) altijd gelijk! :D :D
-
'Vintage' jazz (gepimpt) - Yamaha BB350 fretless
Eden WT550 - Glockenklang 2x10
-
Website
Persoonlijk
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Suske schreef:En nu het antwoord wat je niet wilt horen;
Voor drie tientjes de zaak, zonder ook maar enige zorgen, perfect gemaakt. Zou ik doen.
Zeker als je weet wat een Aguilar Agro zo een beetje kost.
Je hebt ook gelijk ook....
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Sorry!
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Suske schreef:Sorry!
Haha geen sorry man, ik moet gewoon niet zo miepen en die dingen aanschaffen! Die 30,- maakt het verschil dan ook niet meer op m'n gehele set... ;) Hoewel; als iemand een net alternatief had/heeft, was dat natuurlijk altijd nog een goede optie!
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Jack

Bericht door Jack »

Zou het kunnen zijn ja, maar dit riekt naar bezuinigen op de verkeerde dingen.
Dus inderdaad beter die 30 dollar uitrekken. :wink:
Gebruikersavatar
Analog Kid
Berichten: 492
Lid geworden op: 16 feb 2008, 10:42

Bericht door Analog Kid »

30 dollar, koopje voor rack ears op maat. Voor de oortjes voor een Avalon U5 betaal je 80 euro, dan voel je je best belazerd. :P
Baspingelaar in limbo
Jack

Bericht door Jack »

Dat zou inderdaad een bedrag zijn waarvoor ik zelf eens aan het denken zou slaan.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik vind het nog meevallen, laat zoiets eens bij een metaalbedrijf maken. Dan ben je ook minstens 80 euro verder en mag je zelf nog eerst een tekening maken. Als je die tekenuren + machine-uren + arbeidsuren zou optellen...en dan moet het nog ge-poedercoat worden.

Zelf maken is interessant als je een fatsoenlijke zetbank en kolomboor hebt of de beschikking over dit soort gereedschap hebt.

Die 15$ per stuk van Aguilar is goedkoop, daar zou ik geen moment over twijfelen en gewoon aanschaffen.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie