Gitaar verzenden naar buitenland. Tips?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5220
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Gitaar verzenden naar buitenland. Tips?

Bericht door SpcMnk »

🖒
Heb het vergelijk een gemaakt voor een bas naar Duitsland. UPS koste 89 euro. GLS inderdaad 19 euro. En een goeie service!!
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Re: Gitaar verzenden naar buitenland. Tips?

Bericht door Squire »

Sorry voor de bump. Iemand ervaring met Gls en verzekeren. Standaard tot €500. Kun je dit nog verhogen als particuliere verzender?
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
Bumper
Berichten: 777
Lid geworden op: 13 jan 2010, 13:03

Re: Gitaar verzenden naar buitenland. Tips?

Bericht door Bumper »

Heb je daar uiteindelijk nog een antwoord op gevonden?
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Re: Gitaar verzenden naar buitenland. Tips?

Bericht door Bolobass »

Ik heb laatst een bas naar Gibraltar mogen sturen. Via Parcelparcel.com, best makkelijk vergelijken. Ik kon niet direct naar een pakketdienst omdat het pakket 144cm lang was (B.C.Rich Beast bass) en niemand zoiets voor een particulier vervoerd.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
ElcoHeijmans
verherbouwingen
Berichten: 4789
Lid geworden op: 14 mei 2019, 18:13

Re: Gitaar verzenden naar buitenland. Tips?

Bericht door ElcoHeijmans »

Ja ik gebruik ook vaan ParcelParcel.com omdat die vaak scherpe prijzen hebben voor particulieren omdat de maten van het pakket vaak afwijkt dan de max lengte ed.
Een keer een basgitaar naar de VS gestuurd via ParcelParcel, GLS bleek het voordeligst te zijn en voor zo'n 95 Euro werd ie door een koerier thuis opgehaald op vrijdagmiddag en dinsdagmiddag was ie al bij de koper in Californie afgeleverd!

Soms zijn de prijzen enorm hoog (ligt eraan of er nog een plekje vrij is dat ze kunnen vullen lijkt mij).
Via postnl kan evt ook maar let op! Zendingen naar Spanje gaan vaak mis (weet ik uit ervaring) Postnl geeft ook aan dat je probleemloos zendingen kunt sturen boven Frankrijk, daaronder kan het (mogelijk) foutgaan door de locale postbedrijven zoals Spanje.

Ierland, Duitsland, Frankrijk, Zweden allemaal met Postnl gedaan en allemaal goed afgeleverd.
Life begins at 40 Hz

Kost wat, maar daar betaal je ook voor! :mrgreen:

Bandpage: www.billdisney.nl
Gebruikersavatar
SaabandBass
Berichten: 418
Lid geworden op: 26 jun 2013, 21:43

Re: Gitaar verzenden naar buitenland. Tips?

Bericht door SaabandBass »

Gisteren bas in koffer verstuurd met GLS, Bestemming Duitsland. Op pakket punt 1 snapten ze er niks van, op plek 2 geen problemen, even nagemeten en alles bleef binnen de maximum maatvoering. €18,25. De koper had ook goede ervaringen met GLS dus nu afwachten of hij daar veilig aankomt.
Plaats reactie