Ervaringen bax-shop

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Monkeybassines
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:25

Bericht door Monkeybassines »

De naam " Muziek en visie " zou blijven bestaan volgens het artikel op de site van Bax .
If you pay nuts , you'll get monkeys .
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

tieleman schreef:Hij ligt dus nu nog/weer bij Bax, dus kan ik niet echt veel oplossen via de importeur. Als het nou weer fout gaat dan ga ik het wel anders doen ja, die Kafka-esque toestand daar ben ik nu wel zat.

Maar goed, dit draadje gaat over ervaringen met Bax, en dit is dus wel een flink minpunt voor mij.
Ergens een recensie plaatsten. Heb ik ook gedaan en toen waren ze heel snel met het goed doen.
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Haha gewoon die Ampeg verkopen op Marktplaats, van de winst je kapotte versterker laten repareren bij een fatsoenlijke buizendokter, en van het geld wat over is wat leuks doen! :finger:
Gebruikersavatar
696Danny
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2014, 10:48

Bericht door 696Danny »

Hier vergelijkbare ervaringen zoals anderen ook ervaren.

Zolang het goed gaat werkt het prima, krijg je keurig antwoord. Zodra er iets mis gaat in het proces, komen ze die klap niet meer te boven en heb je last van de verschillende personen die je te woord staan, zogenaamde toezeggingen waarvan een collega vindt dat de ander dat niet had mogen doen etc. En op dat moment is mijn ervaring dat ze het stapje extra niet meer willen doen. Er is een groot verschil in reactie tijd als je iets wilt kopen, of aanspraak wilt maken op service.

Scherpe prijs en eerdere goede ervaringen zorgen er toch voor dat ik op z'n minst even kijk wat het bij bax kost. :mrgreen:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

tieleman schreef:Hij ligt dus nu nog/weer bij Bax, dus kan ik niet echt veel oplossen via de importeur. Als het nou weer fout gaat dan ga ik het wel anders doen ja, die Kafka-esque toestand daar ben ik nu wel zat.

Maar goed, dit draadje gaat over ervaringen met Bax, en dit is dus wel een flink minpunt voor mij.

Het kan zijn , dat het in het ontwerp zit :wink: ,
Het kan namelijk wezen , dat als je die versterker ( van standby ) aanzet, dat de eerste minuut de volume potmeter een onheilspellend gekraak ooplevert , maar daarna vrijwel stil is ( mogelijk op wat zacht loper-geruis na , als je er dan nog wat wilder aan gaat draaien )

Dit wordt veroorzaakt door het opladen van de rooster-koppel-condensator via die potmeter , icm een licht verloop van de instelling van het v.verst. buisje.

Resumé : Als ie na een minuutje na aanvang van aanzetten stil is , dan zou ik me verders maar geen zorgen maken :wink:
Gebruikersavatar
john5
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 aug 2014, 11:44

Bericht door john5 »

696Danny schreef:Hier vergelijkbare ervaringen zoals anderen ook ervaren.

Zolang het goed gaat werkt het prima, krijg je keurig antwoord. Zodra er iets mis gaat in het proces, komen ze die klap niet meer te boven en heb je last van de verschillende personen die je te woord staan, zogenaamde toezeggingen waarvan een collega vindt dat de ander dat niet had mogen doen etc. En op dat moment is mijn ervaring dat ze het stapje extra niet meer willen doen. Er is een groot verschil in reactie tijd als je iets wilt kopen, of aanspraak wilt maken op service.

Scherpe prijs en eerdere goede ervaringen zorgen er toch voor dat ik op z'n minst even kijk wat het bij bax kost. :mrgreen:
Die ervaring deel ik toch anders.

Ooit eens een b-stock amp besteld via de webshop. Volgende middag kreeg ik netjes een mailtje, dat de b-stock die ochtend weg was gegaan,ze konden wel een nieuwe bestellen (was niet op voorraad). B-stock verkopen ze doorgaans met zo'n 20% korting op de nieuwprijs. Op de nieuwe kreeg ik dan als compensatie 10% korting. Mooi meegenomen.
Volgens de website had deze een levertijd van 4 dagen, maar ik had nog niets binnen na 4 werkdagen. Vervolgens zelf opgebeld om te vragen naar de situatie. De bewuste medewerker ging gelijk met de leverancier bellen terwijl ik in de wacht stond. Binnen 3 minuten kwam hij bij me terug met de mededeling dat deze amp niet binnen 4 maar binnen 17 werkdagen geleverd kon worden. Ik had dat ding zsm nodig ivm met een optreden dus zat daar niet op te wachten. Ik heb toen gewoon netjes gevraagd of ik dan niet ter compensatie een andere versterker uit mocht kiezen tegen 10% korting. Was geen enkel probleem. Deze was de dag erna binnen.

Toen bleek achteraf de opgestuurde amp kapot te zijn, ik had nog 5 werkdagen voor het optreden. Balen dus.......
Opgebeld, zelfde dag is hij opgehaald en opgestuurd. 2 dagen later netjes een telefoontje dat hij voorlopig 2 weken ter reparatie weg zou blijven. Volgende dag stond er een nieuwe amp op de stoep, met een cadeaubon van €25,-.

Daarbij aan toegevoegd dat ik de klantenservice echt top vind. Als je belt krijg je geen keuze menu maar gewoon een simpel bandje van 5 sec. gevolgd door een medewerker binnen 30 sconden aan de lijn.

(Voorval speelde eind 2013)
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

KEURIG ! :wink:
Gebruikersavatar
Notreble
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mar 2016, 09:18

Bericht door Notreble »

Vandaag m'n krakende Hartke LH1000 teruggestuurd naar BAX. Binnen de 30 dagen dus wil ik m'n geld terug.
Ik ben benieuwd hoe dit verder afloopt. Ik hou u op de hoogte.

Mijn ervaringen zijn verder overigens goed, m.u.v. de regel voor 22:00 uur besteld etc...
Het is nu al een paar keer gebeurt dat dit niet lukt. Soms noemen ze het een storing en soms ligt het aan PostNL.
Nu is het voor mij niet zo'n heel groot probleem want ik laat alle producten op de zaak bezorgen, maar lastig is het wel
want in het weekend wil je de spullen toch op orde hebben i.v.m. optredens.

Wordt vervolgd...
Euromania #1juni2005
Gebruikersavatar
Nardix
Berichten: 5225
Lid geworden op: 25 dec 2009, 21:20

Ervaringen bax-shop

Bericht door Nardix »

Het is altijd PostNL, al mogen ze dat officieel niet zeggen.

Waarom we dat bedrijf ooit hebben geprivatiseerd...
Anne (Squier Vintage Modified Jazz Bass)
Siham (Zelfbouw no. 1 -- 5 snarig.)
Maartje (Zelfbouw no. 2 -- P bas)
Aria Pro II TSB-400 Thorsound
Behringer BXL1800A
Behringer BX108 "Thunderbird"

Heeft soms moeite met zinnen formuleren.
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Ervaringen bax-shop

Bericht door SpcMnk »

nou, nou, niet zo gemeen doen nou he :wink:
Bax betaald waarschijnlijk nog geen 3 euro per pakketje dat ze versturen. En PostNL belooft dan dat in 96 of 98% van de gevallen het pakketje de volgende dag afgeleverd gaat worden, waar dan ook in nederland en belgie. 100% is immers onmogelijk met het grote aantal van handelingen en aansluitingen die in zo'n distributie netwerk zitten. Dus hoe jammer het ook is, het kan soms zo zijn dat je bij die paar % aan 'geaccepteerde' faals zit. Heel jamner.. bax geeft overigens ook geen garantie op die volgende dag levering.

Waarom het fout gaat in zo'n netwerk? Ik heb het idee dat het bij bax zo eenvoudig is als te weinig trucks bestellen voor de ophaling in goes.. maw, op het moment gedurende de dag dat ze postnl door moeten geven hoeveel pakketjes er vandaag de deur uit gaan denken ze minder te gaan versturen dan het uiteindelijk blijkt te zijn. En dan blijft er dus wat staan voor de volgende dag... want even snel een extra wagen laten komen lost het probleem niet op (net als het trein netwerk... je mist alle verdere aansluitingen)

PostNl doet het overigens in Nederland qua 'on time delivery' beter dan/minstens zo goed als zijn concurrenten.

(ps, ik werk niet voor bax of postnl)
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
didi
Berichten: 1992
Lid geworden op: 14 dec 2014, 16:22

Ervaringen bax-shop

Bericht door didi »

Ik hoorde dat in Rotterdam Peter Verspuy is overgenomen door Bax.
Gebruikersavatar
Notreble
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mar 2016, 09:18

Bericht door Notreble »

Volgens Bax moet je een retourzending afleveren op een postkantoor, als die er nog zijn tenminste, maar dat terzijde.
Op de zaak heb ik een eigen postdienst en PostNL komt gewoon bij mijn achterdeur dus geef ik het rechtstreeks mee aan de chauffeur, de kortste klap, dacht ik zelf. Echter... ja zeker, daar komt t íe: Geen Track & Trace :?

Bij een vorige ervaring ging dat overigens wel goed al is het jammer dat je niet precies kunt zien waar de zending uithangt. Het belangrijkste is natuurlijk dat het bij Bax aankomt. Wordt opnieuw vervolgd.
Euromania #1juni2005
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Ervaringen bax-shop

Bericht door Green Goblin »

Niet bij een postkantoor, maar een PostNLpunt. Oftewel zowel postkantoren/agentschappen als pakketpunten. En daar zijn er echt meer dan genoeg van. En dan kun je gratis retourneren, hoe makkelijk wil je het hebben.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Notreble
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mar 2016, 09:18

Bericht door Notreble »

O maar dat is ook gedaan, alleen niet via een PostNL-punt maar rechtstreeks met de chauffeur. Enige nadeel is dat ik geen T&T-code heb. Bovendien valt het niet altijd mee om zo'n punt te bereiken. Versterker weegt ongeveer 18 kilo dus ermee lopen is niet prettig, vandaar.
Euromania #1juni2005
Gebruikersavatar
Notreble
Berichten: 146
Lid geworden op: 25 mar 2016, 09:18

Bericht door Notreble »

Inmiddels is de Hartke LH1000 teruggestuurd naar Bax en ik wacht rustig op de afhandeling.

Afgelopen zondag een optreden gedaan met m'n Ashdown 420 op de Hartke cabs, en ik moet zeggen dat mij dit (toch) zeer goed is bevallen.
Ik heb, op basis daarvan, een Ashdown RM500 aangeschaft bij Bax.

Terwijl ik wat heen en weer surfde zag ik dat de versterker 100 euro goedkoper is bij Hi Gain Guitars. Ik heb Bax op de hoogte gebracht en ben benieuwd wat ze met mijn informatie gaan doen. 8)

Wordt vervolgd...
Euromania #1juni2005
Plaats reactie