Ervaringen bax-shop

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door SpcMnk »

Deze had ik nog niet gezien. Ik was van plan iets bij bax te kopen maar, zag het ergens anders goedkoper staan en stuurde bax een mailtje daarover. 5 dagen later een reactie...
Mijn excuus voor de late reactie, het is momenteel drukker dan normaal waardoor we later reageren dan je van ons gewend bent.  

We kunnen niet meegaan met deze lagere prijs. Maar... lees wel even verder.

De prijzen op onze website zijn vaak al even scherp als de prijzen van andere bekende winkels. In die gevallen hoef je dus niet te twijfelen over de prijs. Soms ligt een prijs echter hoger, omdat we anders verlies zouden maken op het product. En we streven natuurlijk naar een win-win-situatie!

"Maar ja, wat heb ik aan een hogere prijs?" vraag je je misschien af. Dit laten we graag aan je eigen oordeel over. Wel adviseren we om het service-pakket van Bax Music (zie hieronder) eens naast de service van de andere winkel te leggen en dan pas te beslissen!

...
Fair point. En inmiddels was ik ergens anders al geslaagd.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22567
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door wombatboter »

Deze week een koffer besteld bij Bax en alles zoals het hoort, heel snel in huis en de prijs was puntiger dan de concurrentie..
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5222
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door SpcMnk »

9 van de 10 keer koop ik bij bax. Soms is er wel eens iets maar, in de regel is de prijs en de service goed.

Paar jaar geleden gingen ze altijd mee met een lagere prijs. Snap wel dat ze daar mee zijn gestopt.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
mmstingray5
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 apr 2008, 20:21

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door mmstingray5 »

Gisteren een gigbag besteld, vandaag geleverd (in een overdreven grote doos) :lol:
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Slashhead »

Mijn ervaring met Bax-shop is voornamelijk; als alles goed gaat (bestellen-versturen-ontvangen-product ok) dan is het prima. Ontbreken er onderdelen, dan...
Afgelopen zondag een Sennheiser EW 500 G4 set besteld. Maandag geleverd maar helaas zonder CI-1 instrument kabel en het EU koppelstuk voor de voeding. Dus ik kan er helemaal niks mee... maandag mail gestuurd naar de helpdesk. Blijkt dat het wel 7 dgn kan duren voordat men contact opneemt voor een passend antwoord..... Het is nu donderdag en heb nog steeds niks van ze gehoord.
Ook vind ik de wijze waarop ze je bestelhistorie bijhouden niet praktisch. Je ziet enkel een lijst met bestelnummers en datum. Als je dan een lange lijst hebt... :mrgreen: dan is het zoeken geblazen als je een specifiek onderdeel voor RMA wil aangbieden. Verder prima winkel met ruimte voor verbeteringen IMHO.

Hier doet Thomann het toch op alle fronten een stuk beter. Ook wel eens een dergelijk issue gehad en dan is het de volgende dag al geregeld. Ook staan netjes je bestellingen met product afbeeldingen in een lijst. Iets opzoeken gaat daardoor veel sneller.
BTW ik had al een spare (CI-1 kabel en Voeding) besteld bij Thomann afgelopen dinsdag en die komt vandaag binnen. Ik heb een spare voeding besteld omdat ik ook een G4 IEM set heb. Dus Thomann lost het probeem voor mij op :wink:
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door JohnBoy »

Zouden de Duitsers hun personeel ook beter behandelen? Dan bedoel ik loon, arbeidsvoorwaarden, prettigere cultuur?
Daar zou naar mijn idee direct de verklaring te vinden zijn (en de les/oplossing voor BAX).
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door AmericanIdiot »

Arbeidsvoorwaarden zijn in D zeker niet slecht, het loon zal wellicht iets lager zijn maar dat kun je niet 1 op 1 vergelijken met NL. De cultuur, tja daar moet je van houden: zeer hierarchisch en de chef spreek je met u aan; je en jij is daar niet gewoon. Of daar het verschil in zit, ik denk het niet.

Thomann heeft gewoon het besef dat een goede service enorm belangrijk is, wellicht moet Bax dat nog deels ontdekken. Betere training / motivatie van personeel etc.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Haico

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Haico »

Thomann is knap. Al die bedrijven zijn dozenschuivers. Maar bij Thomann pakken ze issues prima op.

Tsja.. bij Bax. Zou het instructie/motivatie zijn? Mijn gevoel zegt dat Bax er niet goed ingericht is door hun snelle groei. Ik had ook een retour-dingetje met Bax. Uiteindelijk opgelost, maar het kostte veel moeite om het voor elkaar te krijgen. Klantenservice en retourenafdeling praten niet met elkaar. Status RMA wordt nergens bij gehouden, want ik moest steeds mijn verhaal opnieuw doen via telefoon/e-mail. Dat gaat snel frustreren.
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Pedullist »

Ik heb vrij veel retourdingen gedaan de laatste paar jaar, die prima gingen. Maar in jouw geval ging het ook om reparatie toch? Bij mij gewoon ruilen voor eentje die werkt, of ruilen voor geld.
Haico

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Haico »

Ruilen is tegenwoordig nauwelijks meer een issue te noemen. Hoeveel spullen laatste jaren hier in huis in de eerste week kapot gingen, of simpelweg DOA waren? Bizar! :shock:

Bij mij was het een reparatie inderdaad. In mijn geval werd het elders gerepareerd. Niemand bij Bax kon mij vertellen waar mijn speakers waren. Dat was wel even spannend. :D
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Pedullist »

Als je niet weet waar je speakers zijn, kun je het beste even een geluid afspelen. Dan vind je ze meestal vanzelf wel onder de bank, of achter het bed.
Haico

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Haico »

Goeie tip! Ik had het laatst nog. Speakers kwijt. Even 4'33" aangezet van John Cage... en ja hoor! Ze stonden gewoon in de studio. :yes:
Gebruikersavatar
Pedullist
palingsoundpurist
Berichten: 18614
Lid geworden op: 13 okt 2007, 17:46

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Pedullist »

:yes:
Gebruikersavatar
rensbass
Berichten: 2328
Lid geworden op: 22 mei 2007, 15:30

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door rensbass »

Ik heb t idee dat t allemaal wat minder is geworden bij bax.
Voorheen gingen ze snel mee met de lagere prijs van de concurrent. Hadden zelfs laagste prijsgarantie volgens mij met een link op de artikel-pagina.
Die standaardbrief heb ik ook al 2 keer gehad.
Bestel GEEN Rickenbacker bij baxshop. Vertrouw me, gewoon niet doen.
Kado-bonnen zijn retelmatig niet leverbaar. Vind k slordig, onze bandleden krijgen altijd 60,- aan bonnen, toch gek als je 50 krijgt en 2 weken later nog 10.
Jammer, k vond t altijd een top winkel....
Failure is always an option.
Gebruikersavatar
Slashhead
Berichten: 440
Lid geworden op: 04 jan 2006, 08:31

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Slashhead »

Ik heb in spanning... zitten wachten op de helpdesk. Het is ze niet gelukt om te reageren binnen 7 dagen. Zoals ik al dacht; noppes, nada, niks. Als je al 7 dagen moet wachten dan zegt dat wel genoeg... Je hebt de zaken niet voor elkaar. Gelukkig heb ik zelf het probleem opgelost door bij de concurrent de missende onderdelen te bestellen. Kost wel weer extra, maar ja Bax is ff niet thuis.
Ben nog wel benieuwd hoe lang het gaat duren. Dus wacht rustig af.
Plaats reactie