Ervaringen bax-shop

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Erelid »

Het zit 'm niet in de marges maar in de aantallen aardoor er toch geld verdient wordt.En die aantallen zorgen voor betere inkoopprijzen. Coolblue heeft de beste klantenservice van alle voorbeelden die je noemt. Als het moet nemen ze zelfs spullen terug waar je de verpakking niet meer van hebt, zelf mee gemaakt. Ik zag die man van Coolblue op tv laatst; verkoopt op 1 zondag alleen al 1500 wasmachines..
Ik werk zelf in de ICT en ik ken collega's die de alle hardware voor inkoopprijzen doorschuiven en leven van de bonus die door de enorme omzet wordt uitgekeerd aan het einde van het jaar. Vandaar dat je bijna geen klein computerwinkeltje meer tegen komt. Ik denk dat de Baxen, Keymusics, Thomanns en Musicstores niet heel veel anders werken.
Haico

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Haico »

Volumes, volumes, volumes. Tsja...
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8232
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door VanderVeen »

De marges zijn erg laag. Er word vaak geld ingeleverd op Pioneer spul, en bijvoorbeeld Fender is ook erg karig.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Freddy Lee »

Ik ben zeer te spreken over Bax. Ik wilde een originele slagplaat voor op mijn nieuwe Yamaha BB424. Nadat ik het artikelnummer had achterhaald bij Yamaha Europe heb ik contact gehad met de klantenservice en zij hebben de slagplaats inmiddels besteld. De communicatie is snel en accuraat. Voor 28 euro inclusief verzendkosten heb ik straks een slagplaat. :cheer: :cheer:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Haico

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Haico »

Haico schreef: 20 apr 2018, 09:06 Ik heb nu ook een "dingetje" lopen bij Bax. Studio speakers binnen het jaar toe aan een reparatie. Opgestuurd. Het valt nog te bezien of het onder garantie valt of niet. Dat zouden ze mij na diagnose laten weten. 2,5 week verder. Nog geen reactie. Dus nog geen diagnose? Ik ga er dus van uit dat de dozen nog dicht staan. Daar ben ik niet echt blij mee. :(

Het kan zomaar zijn dat ze weer snel zonder problemen gerepareerd zijn. Iets een paar weken kwijt zijn is in zo'n geval niet gek. Maar goed... wat ik jammer vind is dat ze geen systeem hebben waarbij je je RMA kan volgen. Dat zou eventueel moderner kunnen.
Leuk.

4 april een RMA aangevraagd. Doorlooptijd van de reparatie zou 3 a 4 weken zijn. Bij vragen mocht ik altijd mailen of bellen. Ok.
5 april de monitoren retour gestuurd.
12 april gevraagd naar statusupdate. Dezelfde dag reactie: er was nog geen nieuws te melden. Speakers staan waarschijnlijk in wachtrij bij de reparateur, nam ik aan.
20 april gevraagd naar statusupdate.
23 april reactie gekregen. "De verwerking van je retour is op dit moment in volle gang.". Fijn!
26 april gevraagd naar een statusupdate.
1 mei reactie. "Ik heb al contact gehad met de leverancier en ze zouden met op korte termijn meer informatie geven.". Ik wacht met smart!
7 mei. Daar is die update. Diagnostiek was een zware bevalling. "Zojuist heb ik van de leverancier mogen vernemen dat de doelstelling is om de reparatie eind deze week af te ronden." Goed nieuws! Sindsdien verwacht ik de speakers elk moment terug.
- Geen speakers. Niets-
14 mei gevraagd naar een statusupdate.
15 mei. Antwoord: "Helaas kan ik dit nog niet bevestigen daar het nog niet retour is verwerkt. Het kan echter wel zijn dat wij hem al retour hebben ontvangen.". Zou mooi zijn! Ik wacht met smart af.
- niets -
23 mei. Ik heb gebeld. Retourenafdeling was op dat moment dicht. De volgende ochtend zouden ze controleren of mijn monitoren al retour waren gekomen.
24 mei terugkoppeling. Monitoren waren niet in het magazijn. Bax gaat status opvragen bij leverancier.
25 mei. Ik bel weer. Nog geen update van leverancier. De medewerker weet mij te vertellen dat de leverancier op 15 mei had laten weten de reparatie eind van die week af te ronden. Wacht even, dat was de week daarvoor óók al toegezegd? Nou goed... Ik vraag of ik vandaag nog antwoord mag verwachten. "Tsja meneer, we zijn afhankelijk van de retourenafdeling. Ik weet niet wanneer ze gaan bellen/mailen en wanneer de leverancier beslist daarom te reageren. WTF?!

Ok?! 7 weken verder. Ik begrijp dat Bax wat betreft de reparatie afhankelijk is van hun leverancier, maar ze kunnen wellicht wel wat strakker erop zitten. Als ik een medewerker van Bax spreek, dan heb ik niet het gevoel dat hij/zij weet waar mijn monitorspeakers op dat moment bevinden. Dat vind ik nogal bezwaarlijk. Het zijn speakers ter waarde van 1400 Euro. We hebben het hier niet over een rolletje Fruitella of een pak melk. Ik zou graag hebben dat het bedrijf die ik deze speakers heb toevertrouwd ook weet waar de speakers zijn.

:x
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8232
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door VanderVeen »

Uh...
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door dr. Bassvibes »

:?:

@Haico:
Wát een gedoe. Logisch dat een reparatie langer kan duren, maar je wil inderdaad wel gewoon een beetje op de hoogte gehouden worden. Verhalen die niet kloppen zou ik ook gefrustreerd van raken. Hopelijk is snel duidelijk waar die speakers nu uithangen... :roll:
Gebruikersavatar
klaasvaak
Berichten: 725
Lid geworden op: 14 okt 2006, 15:25

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door klaasvaak »

Ik heb geleerd om in zulke gevallen niet meer aardig te zijn. Ik bijt flink van me af, waar ze bij de klantenservice niet blij mee zijn. Door blijven vragen wat je wil, desnoods bellen ze de klantenservice terwijl jij in de wacht staat en spreken ze samen een datum af dat het bij jouw thuis is gearriveerd.
Bas, gitaar is niets voor jouw. Pak toch snel de 4 snaar!!!
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door aap »

@Haico, ik heb dezelfde ervaring gehad met de reparatie van mijn in-ear. Zou vier weken max duren. Uiteindelijk heeft het 10 weken geduurd waarbij ikzelf elke keer moest bellen over de status. "We bellen u terug zij ze nooit nagekomen"
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Sjtevel 1984 »

Dan vind ik het bij Bax nog wel mee vallen hoor. Keymusic heb ik dan weer compleet andere ervaringen mee.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Freddy Lee »

Twee dagen (27 en 28 mei) 10% korting op alles bij Bax. Doe er je voordeel mee!
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door aap »

Damn net voor 100 besteld bij Thomann, beide webshop hebben de prijzen bijna 1op1 afgestemd.......
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door AmericanIdiot »

Maar ff 2 setjes Elixer Nanoweb besteld en wat andere prullaria. Ik moet toch een keer die Elixers testen...ben benieuwd.

En thx voor de korting tip :jaaaaa:
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Freddy Lee »

:thumbsup:
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door phoerd »

Heb me dit keer beheerst, mede ook omdat wat ik wil hebben toch pas tegen september leverbaar is.
Plaats reactie