Ervaringen bax-shop

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4341
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Unlord »

Nou, mijn gerepareerde versterker is met 12 dagen vertraging toch binnengekomen. Effe opletten, want het verhaal is interessant.

1. Bax stuurt trackingcode van DHL. Ik zie dat mijn amp nog naar mijn oude adres wordt verstuurd, ondanks dat ik een maand eerder bij Bax al een wijziging had doorgegeven. Kennelijk keken ze alleen naar de gegevens die op een bonnetje stonden van toen ik de amp bestelde.
2. De nieuwe bewoner van mijn oude adres weigert het pakket.
3. Let nu op: DHL geeft op haar eigen website in de trace info aan dat er een adreswijziging heeft plaatsgevonden. Terug naar het sorteercentrum, staat er ook.
4. Die status blijft 6 dagen zo staan, dus ik onderneem actie.
5. Ik bel Bax tot 4x toe. Lange wachtrijen, heb ik helaas geen tijd voor. Mail naar Bax hoe nu verder.
6. Ik mail ook DHL maar even.
7. Na 3 dagen reactie van Bax. Jammer voor u. Geef uw nieuwe adres maar even door voor de volgende bestellingen die u gaat doen. Alsof ik dat nog niet gedaan had...
8. Mail terug naar Bax dat ik wil weten hoe mijn pakket nu bij me gaat komen.
9. Status DHL trace verandert. Ze gaan mijn amp WEER naar mijn oude adres sturen!
10. Er komt een mail van DHL dat ze mijn pakket op het oude adres gaan aanbieden en dat Bax maar moet zorgen dat het anders wordt.
11. Ik verander het adres op de DHL site naar een DHL afhaalpunt.
12. Pakket wordt 2 dagen later bezorgd op het afhaalpunt.
13. Bax mailt me dat ze geen enkele info hebben en dat ze wel afwachten tot het pakket weer terug komt.
14. Ik haal mijn amp op bij het afhaalpunt.

Blije van dit verhaal is dat ik een volkomen nieuwe amp heb gekregen en geen gerepareerde. Toppie van de fabrikant. De rest kan in de kak zakken van me.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Erelid »

Zou Bax niet mee lezen oprit forum gezien ze het wel sponsoren?...
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door bobbelmans »

ik denk.dat ze weinig te zoeken hebben op het oprit forum :D

Ik vind dat bellen met Bax ook echt een gedoe.Duurt onwijs lang eer je iemand aan de lijn krijgt.
Mail naar de klantenservice is ook niet op gereageerd.

Ik ga komende week maar eens een ritje naar dat filiaal te Rdam zuid doen. Eens kijken of ik daar wat beweging krijg in een besteld product....
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22940
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Angelo »

En daar zit de crux van het verhaal... zodra je iemand aan de telefoon hebt wordt er wel nagedacht, bij Bax, maar ook bij anderen. E-mail blijft anoniem, en de medewerkers die de mail moeten afhandelen tikken er gewoon zoveel mogelijk af in zo kort mogelijke tijd - met de boodschap 'zoek het zelf maar uit'. Kwestie van afgerekend worden op het aantal openstaande mails ipv de kwaliteit van de antwoorden. Jammer, maar niet uniek voor Bax.
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door bobbelmans »

Met Thomann heb ik hele andere ervaringen qua vontact hoor.
Die reageren snel en correct op mails (en hebben volgens mij zo'n chat functie maar daar ben ik niet zeker van).
face down in the dirt
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door basloze fret »

bobbelmans schreef: 15 dec 2018, 22:09 Ik vind dat bellen met Bax ook echt een gedoe.Duurt onwijs lang eer je iemand aan de lijn krijgt.
Mail naar de klantenservice is ook niet op gereageerd.
Klinkt als een personeels- of capaciteits tekort. Alsof ze de drukte met de feestdagen of decembermaand niet aankunnen. Ze zijn misschien te groot geworden en dat gaat ten koste van de klantenservice.
Gebruikersavatar
Lyske
Berichten: 605
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:04

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Lyske »

basloze fret schreef: 16 dec 2018, 20:02
bobbelmans schreef: 15 dec 2018, 22:09 Ik vind dat bellen met Bax ook echt een gedoe.Duurt onwijs lang eer je iemand aan de lijn krijgt.
Mail naar de klantenservice is ook niet op gereageerd.
Klinkt als een personeels- of capaciteits tekort. Alsof ze de drukte met de feestdagen of decembermaand niet aankunnen. Ze zijn misschien te groot geworden en dat gaat ten koste van de klantenservice.
Dit dus.
Er werd van ons verwacht dat we terwijl we in de winkel werkten ook nog eens 20 helpdesk mails per dag beantwoorden als het kan...
Of dat was toch zo toen ik er werkte op de PA/licht afdeling.
Het probleem hierbij is dat dit vaak redelijk uitgebreide vragen/problemen zijn en je dus gemakkelijk 4 uur hier mee bezig bent als je de klant goed wilt helpen (wat ik dus wel wou doen).
Is dus zeer moeilijk te combineren allemaal klanten helpen id winkel, mails beantwoorden, rekken vullen, stock checken,...
Ik denk dat ik quasi 90% vd werkdagen pas kon lunchen rond 16:00. En niet alleen tijdens de feesten, altijd.

Toffe collega's id winkel van Antwerpen maar ik ben blij dat ik er weg ben
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door JohnBoy »

Interessant, klinkt alsof er te weinig personeel is, of de organisatie niet goed loopt.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
Lyske
Berichten: 605
Lid geworden op: 23 aug 2012, 20:04

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Lyske »

JohnBoy schreef: 16 dec 2018, 20:57 Interessant, klinkt alsof er te weinig personeel is, of de organisatie niet goed loopt.
Beide ;)
Gebruikersavatar
JohnBoy
Berichten: 3768
Lid geworden op: 26 mar 2018, 22:44

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door JohnBoy »

Jammer dat zulke ondernemers hun werk niet goed doen. Dat kost ze uiteindelijk hun reputatie. Kennelijk hebben ze dat bij Thomann beter begrepen...
Je personeel is je belangrijkste kwaliteit. Daar moet je in investeren.
C'est la retorique qui fait la musique
Gebruikersavatar
CaptainSlow
CaptainTitanium
Berichten: 1909
Lid geworden op: 27 nov 2017, 22:55

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door CaptainSlow »

Lyske schreef: 16 dec 2018, 20:59
JohnBoy schreef: 16 dec 2018, 20:57 Interessant, klinkt alsof er te weinig personeel is, of de organisatie niet goed loopt.
Beide ;)
Tja, het moet allemaal zo'n beetje tegen kostprijs geleverd worden, en ook nog uit voorraad/next day.
En om dan het hoofd boven water te houden moet alles uitgeknepen worden. Ik denk niet dat ze zelf standaard een responstijd van een week willen, maar er hoeft maar iets tegen te vallen en dan schiet de helpdesk er schijnbaar bij in.
En als Thomann het dan net wel allemaal in de vingers heeft, betekent het in een keer een wereld van verschil.

Eigenlijk vragen we er zelf om ....
strooiveldvrij Titanium versterkt botstelsel

De Basgitaarforum afspeellijst 2020 op spotify. Klik hier om je vetste basnummers toe te voegen!
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door basloze fret »

CaptainSlow schreef: 16 dec 2018, 22:46

Tja, het moet allemaal zo'n beetje tegen kostprijs geleverd worden, en ook nog uit voorraad/next day.
En om dan het hoofd boven water te houden moet alles uitgeknepen worden. Ik denk niet dat ze zelf standaard een responstijd van een week willen, maar er hoeft maar iets tegen te vallen en dan schiet de helpdesk er schijnbaar bij in.
En als Thomann het dan net wel allemaal in de vingers heeft, betekent het in een keer een wereld van verschil.

Eigenlijk vragen we er zelf om ....
Voor een goede service wil ik best wat extras betalen, zolang de prijsverschillen uiteraard niet te groot worden. Ook hoef ik niet perse alles de volgende dag te hebben, mag best een week duren.

Maar ik denk wel dat de meeste mensen alleen naar de prijs kijken en dat we veel te verwend zijn met levertijden van een dag en gratis 60 dagen omruilgarantie etc. Dat heeft ook een keerzijde.

Verder denk ik dat Bax genoeg winst maakt maar de fout maakt om te groot te willen worden. Als ze daardoor de service niet meer kunnen garanderen kan dat wel eens tegen ze gaan keren.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door phoerd »

Ik zat effe te kijken bij de weekend-aanbiedingen en toen viel me bij het statief iets op, en dan bij de reviews wel te verstaan.

Remco D. 27 februari 2010 geeft dezelfde review als Florian B. 15 juni 2018 :facepalm: , beiden hebben hem niet bij Bax gekocht overigens maar op de PA-markt.

https://www.bax-shop.nl/wind-up-statiev ... uctreviews
butters
Berichten: 1348
Lid geworden op: 12 sep 2005, 17:15

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door butters »

weet er soms iemand het rechtstreekse nummer van de winkel in antwerpen? met het nummer op de site passeer je eerst de klantendienst en daar zijn de wachtijden langer dan een halfuur... ik wil gewoon weten of mijn bestelling al binnen is ( het systeem van bevestiging werkt blijkbaar niet altijd)
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Re: Ervaringen bax-shop

Bericht door Buster »

Dit trek ik via Google van Internt: +32 3 605 22 26
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
Plaats reactie