Pagina 31 van 55

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 02 mar 2018, 20:49
door Ken
Vandaag weer eens iets laten bezorgen met DHL. Chauffeur rookt in zijn auto :kots: dus pakketje stonk als de hel. Wat een gore bende. :evil:
Maar dat heeft weinig met de Bax shop te maken, daarover niets dan goeds!

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 03 mar 2018, 17:02
door Digidesign
Onlangs een bass pre-amp gekocht, was keurig verpakt, product in de originele verpakking in een doos en deze weer met lucht zakjes in een Bax doos. Helaas was het niet helemaal wat ik ervan verwacht had en mocht deze kosteloos terugsturen, mits juist verpakt. Ik had met een paar dagen het geld weer terug gestort gekregen. Ik werd goed op de hoogte gehouden van de bestelling, levering en van het terugsturen. Dik tevreden!

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 08 mar 2018, 20:55
door phoerd
Zat net een beetje te kijken naar wat qsc speakers en het viel me op dat wanneer je een grote set koopt van ruim 5,5k dat je dan slechts 1 euro korting krijgt als setprijs, terwijl als je diezelfde componenten op een andere manier combineert de setkortingen die je dan krijgt oplopen tot een bedrag tussen de 200-300 euro. Voor exact dezelfde spullen :facepalm:

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 15 mar 2018, 21:28
door phoerd
Deze prijzen zijn echt lachwekkend. Volgens mij hebben ze een goede ICTer nodig.
https://www.bax-shop.nl/actieve-fullran ... informatie
Als je kijkt bij de setprijzen dan wordt een setprijs duurder dan de losse prijzen van de componenten uit de set. En toch staat er dat je nog korting krijgt. Zo kosten 2 HK audio PRO 12D's samen €958,- maar als set van 2 kosten ze opeens €1120,- :facepalm:

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 16 mar 2018, 10:15
door koen van soelen
Ze gaan er wel vaker de mist in met prijzen inderdaad.

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 17 mar 2018, 08:24
door phoerd
koen van soelen schreef: 16 mar 2018, 10:15 Ze gaan er wel vaker de mist in met prijzen inderdaad. Maar soms ook i het voordeel van de klant! Ik heb er een jaartje geleden twee Orange cabinetten (OBC115) gescoord voor 400,- per stuk, terwijl de prijs eigenlijk 755,- per stuk moest wezen. Ik informeerde bij een vriend van me die daar werkt, en het was inderdaad een fout. Maar ik had ze gewoon via de site besteld en betaald dus ze werden gewoon geleverd. Mazzel mee gehad!
Zo'n soort mazzeltje heb ik nu ook :cheer:
Ik was al even aan het kijken naar de nieuwe QSC K.2 serie. Twijfelde alleen nog wel tussen de 12", de 10" en de 8" versie.
Gezien ik eigenlijk nooit hele grote zalen hoef te doen en ik deze ook nog wel in m'n studio kan gebruiken uiteindelijk gekozen voor de K8.2
Kon ik nu kopen met bijna 20% korting. Net op tijd, want een kwartiertje later was de prijs gecorrigeerd.
Ben benieuwd, als het straks geleverd wordt meteen even testen.

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 30 mar 2018, 09:51
door ThaRoadWarrior
Moet zeggen dat ik alleen maar prima ervaringen heb met Bax. Snelle afhandeling, keurige communicatie,en in het geval van een retour keurig geld terug....

Ben benieuwd of er nog een aantrekkelijke paas-actie aan zit te komen... ;-)

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 02 apr 2018, 17:42
door bobbelmans
Ik was vandaag even bij Bax in Rotterdam-zuid (voormalig Peter Verspuy).
Ik wildde een mondharmonica aanschaffen.
Helaas hadden ze die niet daar in de winkel liggen (wel in Goes). Dus kon er een opgestuurd worden en bij mij thuis afgeleverd. 'maar dan komen er de verzendkosten bij' zei ik. Dat klopt zei de verkoper. Om meteen daar op te zeggen 'weet je wat, we sturen em op zonder dat je verzendkosten hoeft te betalen'.
Vind ik toch wel sevice.

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 04 apr 2018, 12:44
door picturit
De stenen winkels van Bax zijn niet veel soeps, maar de webshop is prima. Meestal koop ik bij Thomann, maar Bax gaat steeds meer meedoen, met name vanwege de Afterpay-mogelijkheid, altijd wel fijn als je iets nog moet ontvangen ;)

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 17 apr 2018, 17:46
door wombatboter
Ik had een Peavey versterker gekocht maar die beviel me niet....ik stuurde 'm terug als retour maar het duurde lang voor ik mijn geld terug kreeg (wel een som ter waarde van de waardebon die ik had mogen innen).
Ik kreeg een email met de vraag of alles in orde was en ik kaartte aan dat de betaling wat achterbleef waarop iemand me verschillende keren heeft gecontacteerd met de vraag of ik al uitbetaald was.
Telkens zeer vriendelijk en later bleek dat de versterker moest spoorloos geraakt zijn maar wel degelijk verstuurd naar hen...Ze hebben wat opsporingswerk gedaan maar vergeefs.
Vandaag kreeg ik een email dat men mij toch ging uitbetalen want dat ik al veel te lang moest wachten en dat ze ondertussen gingen blijven zoeken..
Top-service voor mij..

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 19 apr 2018, 20:25
door Haico
Laat mij raden... UPS?

Also known as: United Parcel Smashers?

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 19 apr 2018, 20:34
door wombatboter
Nee..B-post

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 20 apr 2018, 08:32
door Haico
Breek-post? Dat klinkt ook niet echt lekker! :(

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 20 apr 2018, 09:06
door Haico
Ik heb nu ook een "dingetje" lopen bij Bax. Studio speakers binnen het jaar toe aan een reparatie. Opgestuurd. Het valt nog te bezien of het onder garantie valt of niet. Dat zouden ze mij na diagnose laten weten. 2,5 week verder. Nog geen reactie. Dus nog geen diagnose? Ik ga er dus van uit dat de dozen nog dicht staan. Daar ben ik niet echt blij mee. :(

Het kan zomaar zijn dat ze weer snel zonder problemen gerepareerd zijn. Iets een paar weken kwijt zijn is in zo'n geval niet gek. Maar goed... wat ik jammer vind is dat ze geen systeem hebben waarbij je je RMA kan volgen. Dat zou eventueel moderner kunnen.

---

Los hiervan vraag ik mij af hoeveel marge op dit soort producten zitten. Even serieus... al die dozenschuivers hebben zeer ruime regelingen wat betreft retouren. Daarnaast hebben ze een grote klantenservice. Dat moet toch ergens van betaald worden? Nu heb ik het over Thomann en Bax, maar ook over Bol, Coolblue, Zalando, Wehkamp etc. Ik weet dat ze wettelijk verplicht zijn om klanten een wettelijke bedenktijd van 14 dagen aan te bieden. Maar hoeveel marge zitten erop de producten wat ervoor zorgt dat die bedrijven hier zo weinig van voelen? Hoe hoog zijn die marges wel niet?

Re: Ervaringen bax-shop

Geplaatst: 20 apr 2018, 09:29
door basloze fret
Dat soort bedrijven zijn denk ik vooral gericht op kwantiteit. Heel veel verkopen met een kleine marge is nog veel centen.