Cabinet in fligthcase

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Laxe
Berichten: 1569
Lid geworden op: 14 dec 2005, 00:28

Bericht door Laxe »

Jack schreef:...., en die achterkant ook los is wel zeer aan te bevelen. :jaaaaa:
Oops, nog eens gekeken en dat plaatje van ebay is een DB412 (hoewel er echt GS412 staat... sukkels ).
De DB kasten hebben poorten aan de achterkant, maar de GS kasten hebben poorten aan de voorkant. Dan hoeft die achterkant niet open natuurlijk. Zal wel wat schelen in de kosten.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Poddomme wat is die flight-case meuk duur zeg.... Maja, je spullen naar de kloten laten gooien is ook niet de oplossing denk ik... :facepalm:
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Ik zie het voordeel er niet van in om een losse achterkant te hebben.
Wel zie ik het nadeel ervan in (€$€$€).
Als er aansluitingen en of poorten aan de achterkant zitten waar je bij wilt/moet kunnen dan volstaat een luikje.
En zo'n luikje is stukken goedkoper, lichter in gewicht en degelijker als een compleet verwijderbare achterkant.

Ook zou ik m'n wielen aan de onderzijde plaatsen. Dan kun je er mee rijden met de top er op, dat is altijd makkelijker op kleine podia.
Wielen kunne dan nog altijd aan de achterkant erbij ivm. makkelijker vervoeren.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
RonnyRocks
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 feb 2009, 17:39

Bericht door RonnyRocks »

Laxe schreef:Hier al gekeken (klik)?

Afbeelding

Ook een deksel aan de achterkant dus, voor de poorten. Zal hoe dan ook een prijzig kastje worden, vrees ik.
Er staat nergens geschreven dat de cab recht moet staat.... Ik zou gewoon een stolpkist gebruiken waar de cab op de zijkant in ligt en de cab er ook op de zijkant op leggen...... kom je veel beter uit met de hoogte en.....ziet er ruig uit.....!
Sadowsky NYC #1623 | #1924
Mesa Boogie 400+
Bag End
Sadowsky Pre-amp
Darkglass
Gebruikersavatar
Sanders
Bas-cyclo-pedie
Berichten: 19305
Lid geworden op: 27 okt 2007, 19:35

Bericht door Sanders »

Afbeelding
Bassist van Wilco doet het ook zo. Case kun je (laten) bouwen bij casebuilder, maar zo'n zelfbouwpakket kan ook, als je een popnageltang en boormachine kunt lenen van iemand, en een middagje tijd hebt.
rich13 schreef:Sanders is gek op kinderen!!! Gebakken dan...
dejohan schreef:Een hamer is nutteloos als je begonia's wil kweken.
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Er staat nergens geschreven dat de cab recht moet staat.... Ik zou gewoon een stolpkist gebruiken waar de cab op de zijkant in ligt en de cab er ook op de zijkant op leggen...... kom je veel beter uit met de hoogte en.....ziet er ruig uit.....!
Er staat inderdaad nergens dat de cab recht moet staan, er heeft ook nog niemand om gevraagd. Maar ik weet dat de cab, bij voorkeur, recht moet staan.
Het plat neerleggen heeft, bij mijn mening, namelijk drie nadelen;
1. De cab blaast meer langs je benen af terwijl je oren de plaats is waar je geluid waarneemt. Alles wat langs je benen af waait is minder ideaal voor de mixer en je hebt er zelf weinig aan. Op grote podia heb je minder last van dit probleem, je staat er dan verder van af.
2. Waar laat je de stolp als je aan het spelen bent. De meeste kroegen hebben een zeer beperkte ruimte, op grote podia zal dit geen probleem zijn. Maar hoe vaak sta je daar?
C. Het zelfde verhaal als punt 2, ruimte is vaak een gebrek op een podium, dus door hem rechtop te zetten bespaar je ruimte. En je kan nog een keer makkelijker bij je versterker, die staat namelijk ongeveer op ooghoogte.
& ten vierde. Ik vind het heel eerlijk gezegd minder ruig uit zien, maar dit is persoonlijk (dit zou voor iemand anders geen reden moeten zijn).

Maar verder, laat vriend Dirk z'n hier opgedane ideeën maar uitvoeren naar eigen goeddunken.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
RonnyRocks
Berichten: 68
Lid geworden op: 15 feb 2009, 17:39

Bericht door RonnyRocks »

Suske schreef:
Er staat nergens geschreven dat de cab recht moet staat.... Ik zou gewoon een stolpkist gebruiken waar de cab op de zijkant in ligt en de cab er ook op de zijkant op leggen...... kom je veel beter uit met de hoogte en.....ziet er ruig uit.....!
Er staat inderdaad nergens dat de cab recht moet staan, er heeft ook nog niemand om gevraagd. Maar ik weet dat de cab, bij voorkeur, recht moet staan.
Het plat neerleggen heeft, bij mijn mening, namelijk drie nadelen;
1. De cab blaast meer langs je benen af terwijl je oren de plaats is waar je geluid waarneemt. Alles wat langs je benen af waait is minder ideaal voor de mixer en je hebt er zelf weinig aan. Op grote podia heb je minder last van dit probleem, je staat er dan verder van af.
2. Waar laat je de stolp als je aan het spelen bent. De meeste kroegen hebben een zeer beperkte ruimte, op grote podia zal dit geen probleem zijn. Maar hoe vaak sta je daar?
C. Het zelfde verhaal als punt 2, ruimte is vaak een gebrek op een podium, dus door hem rechtop te zetten bespaar je ruimte. En je kan nog een keer makkelijker bij je versterker, die staat namelijk ongeveer op ooghoogte.
& ten vierde. Ik vind het heel eerlijk gezegd minder ruig uit zien, maar dit is persoonlijk (dit zou voor iemand anders geen reden moeten zijn).

Maar verder, laat vriend Dirk z'n hier opgedane ideeën maar uitvoeren naar eigen goeddunken.
Ben het op een aantal punten met jou eens, Ruig is ieders eigen mening. Ik weet of ik het duidelijk genoeg heb verwoord maar de Cab komt op de zijkant bovenop de stolp te liggen.... dus er waait niks tegen je benen aan.
Waar ik wel vanuit ga is dat een 4x12 voor de grotere podia gebruikt gaat worden.......en/of (te) kleine cafeetjes waar maar een "Halve"...PA gebruikt wordt... voor de gemiddelde Buhne's zou ik kiezen voor 1x10 of 2x10 als monitor te richten naar jezelf ipv de zaal in.. maar goed dat is een anders topic.....
evengoed kan ik mij zeker vinden in jou mening....er is teveel context over - over wat het "beste"is...

iig prettige jaarwisseling voor alle BGF's
Sadowsky NYC #1623 | #1924
Mesa Boogie 400+
Bag End
Sadowsky Pre-amp
Darkglass
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Klopt, er is te veel context over wat het beste is.
Wat goed werkt voor jouw, zal misschien fout uitpakken voor mij.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Nouja, als je die stolp toch op maat laat maken, waarom dan niet zo dat je alleen de deksel eraf moet halen ipv de hele stolp? ;)

Enfin, het is nogal een kostenpost dus deze jongen gaat weer fijn twijfelen over wat hoe en waar... :)
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Je hebt, neem ik aan, nog niets van ons gehoord?
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Suske schreef:Je hebt, neem ik aan, nog niets van ons gehoord?
Nee van Faes nog niets, jouw mailtje heb ik wel al gezien, waarvoor dank!!! 8)
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Bericht door jelles »

Drummer uit m'n bandje bouwt zo een kistje voor je hoor! Kun je nog 's uit je bus laten vallen en dan zijn je spullen nog steeds heel. Emailadres / telnr hebben?

EDIT: Weet niet wat hij er voor vraagt maar dat zal 'ie zelf wel weten ;)
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Plaats reactie