balans, neckdive e.d.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
kwispelhond
Kölnisch Wasser
Berichten: 372
Lid geworden op: 21 dec 2009, 22:53

Bericht door kwispelhond »

Ik heb zelf een hekel aan neck-dive, wil ik echt niet en krijg ik last van m'n schouders en m'n eigen nek van.

Ik heb overigens op een P-bas gespeeld die een verschikkelijke neck-dive had en mijn eigen T-bird heeft er totaal geen last van. Een van de vele redenen om een instrument eerst uit te proberen voor aankoop, dat scheelt miskopen want zelfs bij bassen van hetzelfde model kunnen de verschillen enorm zijn. Ik had mijn T-bird echt niet gekocht als het ding een neck-dive had gehad, ik heb zelfs om de goedkoopste en dunste nylon draagriem gevraagd om het in de winkel te testen.
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Wat betreft neckdive moet ik ook altijd denken aan die Kramer van Reinier ( dissonantie ) die ongeveer 3 kilo lood in de body verwerkte om neckdive tegen te gaan. :lol:
Die bas bezorgde je na één avond al een hernia.
Gebruikersavatar
dissonantie
Berichten: 756
Lid geworden op: 30 jun 2007, 23:54

Bericht door dissonantie »

Didi schreef:Wat betreft neckdive moet ik ook altijd denken aan die Kramer van Reinier ( dissonantie ) die ongeveer 3 kilo lood in de body verwerkte om neckdive tegen te gaan. :lol:
Die bas bezorgde je na één avond al een hernia.
1,5 kg. Evengoed: alleen zittend bespelen :lol:

Zo'n alu hals is zwaarder dan een houten, dus kan je meer neckdive verwacgteb. M'n Kramer DMZ5000 heeft dan ook nog 'ns een hele korte bovenste hoorn, vandaar de 'oplossing'. Sinds kort heb ik ook een Kramer 450B, ook met een alu neck, ook met een walnoten body, maar met de bovenste hoorn die doorloopt tot de 11,5 fret. De balans is perfect!
Drawing the circle
Didi 1.0

Bericht door Didi 1.0 »

Sorry dat ik overdrive. :lol:
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

dissonantie schreef:
Didi schreef:Wat betreft neckdive moet ik ook altijd denken aan die Kramer van Reinier ( dissonantie ) die ongeveer 3 kilo lood in de body verwerkte om neckdive tegen te gaan. :lol:
Die bas bezorgde je na één avond al een hernia.
1,5 kg. Evengoed: alleen zittend bespelen :lol:
Ik moet er niet aan denken om ook nog eens 1.5kg lood in mijn Kramer te verwerken, ding is zo al behoorlijk zwaar! :shock: :shock: :shock:
Plaats reactie