ervaringen live spelen via een ipad?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
erikjrnk
Berichten: 458
Lid geworden op: 27 nov 2003, 18:32

ervaringen live spelen via een ipad?

Bericht door erikjrnk »

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben opgedaan met het live spelen via een ipad...
Wat zijn de bevindingen en welke apps worden er gebruikt??

Voor een nieuw project wil ik gebruik gaan maken van versterkersimmulaties, effecten en basssynth-sounds (desnoods met een keyboard).
Ik heb in het verleden met een basspod XT pro gespeeld en ik ben me nu een beetje aan het orienteren welke mogelijkheden er zijn om dit via een ipad te gaan doen.

Dussssss.... tips & tricks zijn van harte welkom.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Ik gebruik thuis soms de applicatie amplitube via mijn iPhone maar heb hier slechte ervaringen mee.
Veel ruis en noise in het geproduceerde geluid.
Je moet de vliegmodus ook activeren anders is het nog erger.
Nutteloze applicatie en "a damn waste of the money".
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Ik gebruik de ipad nog wel met gigbook, voor de optredens waar je te weinig voorbereidingstijd hebt om alles uit je hoofd te kennen. Heb je tenminste een geheugensteun.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Ik zou lekker bij een Bass Pod blijven als dat je bevalt. We hebben een tijdje terug een test gedaan voor De Bassist over interfaces en software voor de iPad, maar de eindconclusie is eigenlijk is eigenlijk dat er op dat moment weinig dedicated voor bas was. Als het je gaat om effecten/amp simulations e.d., gebruik gewoon een Line6 modeler o.i.d., veel makkelijker en geen gedoe met software/apps wat alleen maar fout kan gaan live.
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

En wat we ook zeker merkten is dat als je een beetje fatsoenlijk geluid wilt hebben, het handzame er al gauw vanaf gaat. Laat staan het werkbare.

Dan zou ik toch weer voor line6 gaan als je dat bevalt.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
AntonZ
Berichten: 1347
Lid geworden op: 15 okt 2006, 10:32

Bericht door AntonZ »

Een topic over meer algemene tablet toepassingen lijkt me ook wel wat. Ik weet dat sommige mensen handige apps gebruiken voor setlists, songteksten, complete realbooks. Er zijn drumcomputer apps, virtuele Kaos pads, halve sequencers en allerhande ander spul wat handig kan zijn in een band.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Wat ik wel veel gebruik is GuitarPro via de iPhone en de Perterson guitar tuner of de Polytune van TC Electronics...
Prachtige software stukjes
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Plaats reactie