Basgitaar importeren uit de U.S.A.

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
berth
Berichten: 7343
Lid geworden op: 18 jun 2006, 23:30

Bericht door berth »

Wat voor Rick ga je trouwens voor hoeveel kopen?
Gebruikersavatar
Joose
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 feb 2012, 17:22

Bericht door Joose »

Alvast bedankt voor de info!

heeft iemand van jullie een idee of een vintage bas simpeler te importeren is?

Hebben jullie misschien adresjes van gitaarshops in Las Vegas waar ik zeker geweest moet zijn?

cheers!
Rickenbacker 4003 Jetglo
Fender American Standard Precision Bass
Fender Mexican Precision Bass Custom Seymour Duncan SPB-3

Orange Terror Bass 500
Ampeg SVT-3PRO USA
Ampeg SVT-410HLF USA
Ampeg SVT-15EN USA

Dr. No Black Magic
EHX Deluxe Bass Big Muff Pi
Gebruikersavatar
dumBASS
Berichten: 448
Lid geworden op: 23 dec 2004, 00:52

Bericht door dumBASS »

Joose schreef:
Hebben jullie misschien adresjes van gitaarshops in Las Vegas waar ik zeker geweest moet zijn?

cheers!
Op televisie zie je vaak flitsen voorbij komen van een muziekafdeling bij de Gold and Silver Pawn shop (pawn stars). Misschien heb je geluk?

(713 Las Vegas Boulevard S.)
Gebruikersavatar
Joose
Berichten: 19
Lid geworden op: 28 feb 2012, 17:22

Bericht door Joose »

Het
berth schreef:Wat voor Rick ga je trouwens voor hoeveel kopen?
het zal normaal gewoon een rickenbacker 4003 jetglo worden, te koop voor ongeveer een $1900 dollar(ongeveer €1500) in de US of ik moest een mooie vintage 4001 tegen komen(misschien ook beter door de controle te krijgen als "niet nieuw"?
Joose schreef:Alvast bedankt voor de info!

heeft iemand van jullie een idee of een vintage bas simpeler te importeren is?

Hebben jullie misschien adresjes van gitaarshops in Las Vegas waar ik zeker geweest moet zijn?

cheers!
bedankt voor de tip!
Rickenbacker 4003 Jetglo
Fender American Standard Precision Bass
Fender Mexican Precision Bass Custom Seymour Duncan SPB-3

Orange Terror Bass 500
Ampeg SVT-3PRO USA
Ampeg SVT-410HLF USA
Ampeg SVT-15EN USA

Dr. No Black Magic
EHX Deluxe Bass Big Muff Pi
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Nieuw of gebruikt maakt voor de douane geen enkel verschil.
BTW en invoerrechten moet je sowieso betalen.
dombolo
Berichten: 458
Lid geworden op: 25 okt 2004, 23:26

Bericht door dombolo »

Ik ben meerdere keren gaan optreden buiten Europa waaronder enkele keren de states. Altijd mijn bas meegenomen.Gewoon ingecheckt als breekbare bagage(in flightcase natuurlijk). Niemand heeft zich erom bekommerd , niet toen ik invloog en ook niet toen in Nederland kwam!
found cheap strings
Gebruikersavatar
Rupert
Berichten: 587
Lid geworden op: 05 dec 2005, 17:59

Bericht door Rupert »

Ik vlieg regelmatig naar de US voor werk, en ik zie zo vaak dat ze gitaren ed meenemen, die worden dan idd apart weggelegd in de cabin (niet ingecheckt dus), daar hoef je echt geen zorgen over te maken denk ik.

Als je niet wilt invoeren kan het een slim idee zijn om na aankomst even op je gemak te douchen/ koffie drinken ofzo op Schiphol zodat je niet in de stroom van US toeristen zit en dan van G naar D te lopen. Op D komen normaal de korte non-schengen vluchten aan en die worden wat minder streng gecheckt voor m'n gevoel. (werkt alleen als je geen checked luggage hebt). Zo haal ik al jaren m'n apple producten uit de US, nooit problemen mee gehad.
amb75
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2016, 07:19

Re: Basgitaar importeren uit de U.S.A.

Bericht door amb75 »

Major BUMP,

Maar anno 2017 toch zeer geïnteresseerd in deze optie! Ben in de markt voor een Bongo 5 HH Stealth Black. Hier in NL 2700EUR, omgerekend in de states 1800EUR.

Dusssssss...

Maar iemand nog ervaringen bij het importeren van bassen uit de states? Optie is om een factuur in twee delen op te laten stellen en deze dan netjes aan te geven. Andere optie is om via een ander land in europa te reizen en dan via via weer naar NL terug te komen.

Maar hoe zouden deze opties tegenwoordig werken. Iemand ervaring?
Plaats reactie