Lelijk gedoe?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Linda5
Berichten: 3004
Lid geworden op: 17 mei 2008, 20:47

Lelijk gedoe?

Bericht door Linda5 »

Hallo allemaal,

Ik zit me zo af te vragen hoe het hier de laatste tijd gaat. Ik lees nog wel eens mee op allerlei andere fora en het valt me steeds meer op dat mensen bij het minste of geringste elkaar totaal de grond in trappen, zeer snel geïrriteerd zijn en elkaar virtueel naar het leven staan. Ik vind dat echt erg. Ik werk in het onderwijs en maak ook zoveel ellende mee zoals serieuze bedreigingen via msn of Twitter etc. Wat een wereld.... Het is zo makkelijk om van achter je scherm een grote bek op te zetten he? Ik vind het jammer. De mensen zijn allemaal zo opgefokt.... Bah! Hoe gaat dat tegenwoordig hier? Daar was ik even benieuwd naar....

Groetjes Linda.
https://www.lynnslineup.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.facebook.com/lynnslineup" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22644
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

In vergelijking met mijn dagelijkse job en wat ik aan het loket meemaak is het hier het Aards Paradijs, hoe "negatief" het hier soms kan ogen. Er zijn eens wat opflakkeringen maar die lossen zichzelf op, ik vind het hier nog steeds leuk en prettig ook dat er eens wat nieuwe gezichten komen.
what fools these mortals be
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Het zijn momentopnames waar je je aan stoort. Het is wat mij betreft prima om soms ongezouten recht toe recht aan te zeggen wat je op het hart hebt, dit maakt iemand niet tot een slecht persoon.

Bedreigingen zijn echter not done en zullen naar ik verwacht opgepakt en rechtgezet worden door de moddereters die hier overigens erg goed hun werk doen (waarvoor dank).

Op straat werden mijn vrouw en dochtertje van 5 om niets direct bedreigd door een cokesnuiver in trainingspak met "ik sla al je tanden uit je bek kankerhoer en dat kind van je schop ik ook dood".

Moet ik daarom niet meer de straat op gaan? Nee. Het is er maar eentje geweest die zich zo bizar gedragen heeft en al die andere mensen zijn gewoon aardig en hebben wel manieren.

Verlies je geloof niet in de mensen om je heen, de meesten zijn WEL okay!
Gebruikersavatar
Bart met de Bass
Berichten: 246
Lid geworden op: 04 okt 2009, 20:40

Bericht door Bart met de Bass »

:stupid:
Gebruikersavatar
kiwi
Berichten: 641
Lid geworden op: 13 mei 2010, 14:47

Bericht door kiwi »

Ik lees jouw vraag en zie jouw avatar... :roll:
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Zoals Rinie al zegt/tieps: Nee, jou avatar is lekker genuanceerd! (en dan hoort hier zo'n geel bolletje achter)

Maar goed, dat idee heb ik ook.
Ik heb het gevoel dat er bij een discussie alleen nog maar ja of nee kan zijn. De gulden middenweg is verdwenen, lijkt wel.
Ook heb ik het idee dat de 'bouwvakkers-discussie' (hard roepen en met de vuist op tafel slaan) steeds meer terrein aan het winnen is.
En als iemand iets anders vind (en dat is bij muziek nogal vlug, er zijn veel meningen) dan is er een redelijke kans dat hem/haar verweten word het allemaal niet te kunnen weten.

Zo zwart/wit als ik hier boven beschrijf is het hier nog niet, maar ik voel de laatste 3 à 4 jaar wel een lichtelijke gang richting die kant.
Verbeter me als ik het niet goed verwoord, maar dat idee heb ik echt.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
MacDaion
10 voor taal
Berichten: 2061
Lid geworden op: 05 jan 2010, 16:38

Bericht door MacDaion »

Ik vind dat de mensen in het algemeen wat meer zouden moeten chillen en anders verdienen ze mot op hun bakkes!
--
Maurice Vandebroek
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

MacDaion schreef:Ik vind dat de mensen in het algemeen wat meer zouden moeten chillen en anders verdienen ze mot op hun bakkes!
Ik neem aan sarcastisch bedoeld?

Ik vind het hier allemaal nog wel meevallen, zeker als ik een vergelijk trek met sommige andere fora. Een stevige discussie op zijn tijd is prima en geeft dit forum bestaansrecht. Als we allemaal elk woordje op een goudweegschaaltje moeten gaan leggen om iemands andere tere zieltje niet te krenken verzanden we wellicht in een grote ja-knikkerij.

De tendens die ik wel zie is dat je een soort splitsing krijgt tussen incrowd en 'buitenstaanders'. Veel mensen hebben elkaar leren kennen tijdens een meeting en noemen elkaar hier dan bij de voornaam. Ik kom zelf niet op meetings en voel me daardoor weleens vreemd; ik ken een handjevol mensen hier persoonlijk en dat is verder prima zo.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
EDV
Berichten: 131
Lid geworden op: 25 jan 2013, 14:05

Bericht door EDV »

AmericanIdiot schreef:Ik vind het hier allemaal nog wel meevallen, zeker als ik een vergelijk trek met sommige andere fora.
me2

ook denk ik dat de meesten die zo virtueel tekeer lijken te gaan, dat in werkelijkheid helemaal niet doen. Misschien is iemand wat opgewonden op 't moment maar je hebt niks anders dan woorden hier. Politiek correct ambtelijk gewauwel is helemaal niet om door te komen.

Ik vraag me trouwens altijd af in hoeverre mensen een doodsbedreiging als reëel ervaren. Zelf heb ik 't nog nooit meegemaakt iig, ook niet in de jaren dat ik in A'dam woonde en een grote bek ook niet uit de weg ging.

Soms word de soep ook heel heet gegeten terwijl je 't beter nog even kunt laten afkoelen.
Met vriendelijke groet,

Albert

"assumption is the mother of all fuck-ups"
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Rinie schreef:Ik lees jouw vraag en zie jouw avatar... :roll:
Was ook het eerste wat ik opvallend vond ;)
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
trippy demon
Berichten: 708
Lid geworden op: 02 mar 2007, 12:30

Bericht door trippy demon »

Door de relaxte en genuanceerde reacties van de (vele) veelposters hier blijft BGF voor mij wel ontspannen, natuurlijk is er wel eens discussie en onenigheid maar ik heb dat nog niet uit de hand zien lopen, maar ik bekijk zelden de persoonlijke topics, misschien dat het daar een 'sodom en gomorra' is :mrgreen:

Ik ben niet iemand van het persoonlijk ontmoeten maar voel me daardoor niet buiten een zogenaamde 'incrowd' staan, zo belangrijk is zo'n forum dan misschien ook weer niet voor me. Ik voel me vrij om me met ieder topic te bemoeien, hoewel ik dat niet vaak doe...

Het prettigst vind ik dat ik hier een vraagbaak heb met een schat aan informatie die bijna altijd zonder problemen gedeeld wordt
+ + + LOST IN SPACE + + +

Rickenbacker 4003, Epi Thunderbird Pro IV, Traynor YBA 200 + Traynor1510
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

'k Vin' 't hier ook nog wel meevallen. Enkele uitschieters zo nu en dan daargelaten.
In 't algemeen (hiermee bedoel ik het hele dagelijks leven buitenshuis) heb ik wel de indruk dat de lontjes steeds korter worden.
Ik vrees dat 'information overload' met als gevolg een gestage toename van stress hier een belangrijke bijdrage aan levert.
Bij mezelf merk ik ook dat mijn verdraagzaamheid (in vergelijking met 20 á 30 jaar geleden) afgenomen is.

Citaat uit: https://www.gezondheidsplein.nl/topic/35 ... tress.html
-----------------------------------------------------------------------------------------
Psychische klachten bij stress

Een veelvoorkomende psychische klacht bij stress is prikkelbaarheid; je raakt sneller geïrriteerd en gefrustreerd.

Gedachtensymptomen bij stress

In je denkvermogen kun je soms symptomen van stress zien. Zo kun je last hebben van angstgedachten (‘het komt nooit meer goed’), negatieve gedachten (‘ik kan niks’), agressieve gedachten (‘ze kunnen in de stront zakken’) en zelfopofferingsgedachten (‘ik zal het klusje wel weer klaren’). Verder kan stress je creativiteit en oplossend vermogen aantasten.

Gedragssymptomen bij stress

Als je last van stress hebt, kan ook je gedrag veranderen. Enkele gedragssymptomen bij stress zijn:
Bazigheid.
Snauwerigheid.
Extreem kritisch tegenover anderen.
------------------------------------------------------------------------------------------------

Medeveroorzaker tevens gevolg van informatiestress (kip-en-ei-cyclus) is mijns inziens ook de toenemende oppervlakkigheid. Als je met een vraag rondloopt wil je zo snel mogelijk een kort en duidelijk antwoord. En het lijkt wel alsof een onjuist of niet volledig snel antwoord meer gewaardeerd wordt dan één met argumentatie waarbij je op het goede spoor gezet wordt en nog wekenlang extra informatie moet verzamelen om alle stukjes van de legpuzzel compleet te krijgen.
Vreemd genoeg kan deze oppervlakkigheid mij dan weer irriteren. Ergens snap ik die korte lontjes dan ook wel weer.

Onder het motto: We zijn nu eenmaal mensch met alle gebreken en onvolkomenheden en onwetendheid en naïeviteit die hierbij horen.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Ik denk er exact hetzelfde over; Information Overload (wat overigens een heel gaaf lied is van Living Colour :) ).
Er is te veel.
Dat klinkt heel verwend want daar waar men weinig tot niets heeft zitten ze te springen om een beetje van ons.
En daar zit volgens mij de 'oplossing'; wij een beetje minder en daar waar ze minder hebben een beetje van wat wij te veel hebben. En de hele wereld problematiek is opgelost :cheer: :facepalm:
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26364
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Zei de Grote Wim Kan vele decennia geleden ook al niet iets dergelijks? "Als ieder mens één ander mens gelukkig maakt is iedereen gelukkig"?
:wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
MaartenV
Berichten: 2345
Lid geworden op: 05 dec 2010, 16:32

Bericht door MaartenV »

Ik vind het ook wat chagrijniger, niet alleen op BGF maar op meer plekken. Dat geldt ook voor mijzelf. Misschien zijn we toe aan lente en zon. En avatars waarin vriendelijker vingers worden opgestoken... :mrgreen:
Het is makkelijker als je denkt.
Plaats reactie