PINKPOP

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Benji
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 nov 2007, 02:08

Bericht door Benji »

Stereophonics heeft net een nieuw album uit ;)
In Nederland hoor je er niet veel van maar ik kan me nogsteeds goed vermaken met hun muziek.
Geen hoogstandjes maar gewoon lekkere luistermuziek.

Ik heb vrij veel gevolgd op Cultura, wat leuke acts gezien, maar ze hebben zeker wel eens een betere line-up gehad.

En ja, 3FM lijkt een dikke vinger in de pap te hebben. Nadeel is inderdaad dat het 3FM open air word, voordeel is dat je niet alleen de generieke top40 muziek krijgt maar dat er ook wat alternatiefs tussendoor mag.
Groepjes als opposites hoeft van mij niet zo nodig, maar ieder zijn smaak.
LTD B-155DX - SWR350X - Kustom Deep End 210h
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Ik ben ook geweest en heb zoveel mogelijk gezien. Hoogtepunten voor mij waren Bastille, Queens of the Stone Age, Blaudzun, Jimmy Eat World, Passenger, Green Day (jeugdsentiment!) en Kensington.
Dieptepunt: Kings of Leon. Wat een saaie show zeg.

Het is natuurlijk totaal niet hip want het is veel te commercieel voor 'echte muzikanten', maar ik heb ook genoten van bands als 30 Seconds to Mars en The Script.
Ik heb niet zoveel met muziek.
Benji
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 nov 2007, 02:08

Bericht door Benji »

Oh dat herken ik wel.
Het commerciele werk wat je thuis niet op zou zetten kan op een festival een enorme kick zijn.
Wat ik van 30 seconds zag was een steengoede show. Nee, niet alle nummers zijn aan mij besteed maar Mr. Letho weet zijn publiek wel te boeien en dat kan heel gaaf zijn.
LTD B-155DX - SWR350X - Kustom Deep End 210h
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Exact. Ik heb ze nu 4 keer gezien (twee keer als supportact, een keer op Lowlands en nu op Pinkpop) en elke keer is het een steengoede show. Hij is niet de beste zanger en dat weet hij zelf ook wel, maar de manier waarop ze zichzelf presenteren is fenomenaal en dat is misschien wel evenveel waard als muzikaliteit. Ik moet er wel bij zeggen dat ze in een donkere zaal beter tot hun recht komen dan op een festival...
Ik heb niet zoveel met muziek.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik ben er niet geweest dus ik heb in de registraties lang niet alles gezien maar ik vond het singer-songwriter-gehalte-met-zwijmelliedjes-voor-13-jarige-bakvissen erg hoog.

Pink Pop in de tijd dat er nog echte bands het veld plat speelden (RATM, Pearl Jam etc), jaaaaaaa dat was het! OK; ik word blijkbaar ook oud :oudezak: .
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Wat definieert een 'echte band', als ik vragen mag...
Ik heb niet zoveel met muziek.
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Je ziet ook maar weinig bevlogenheid bij de moderne acts. En dat heeft meer te maken met tijdgeest dan leeftijd. :roll:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=FroBF1xt-Hs[/youtube]
Riposa il giorno per dormire la notte.
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Charlie schreef:filmpje van U2
:lol: 0:53
Jasprecision schreef:Wat definieert een 'echte band', als ik vragen mag...
Ik weet niet of dat unaniem te definiëren is maar ik vind een echte band een band zoals ik noemde, die een veld met duizenden mensen in beroering brengt en meesleept in een muzikale climax.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
Jasprecision
MadeBelieve
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 mei 2010, 20:39

Bericht door Jasprecision »

Maar als die duizenden mensen meisjes van 13 zijn gaat dat niet meer op? :mrgreen:
Ik heb niet zoveel met muziek.
Hendry
Berichten: 3515
Lid geworden op: 30 aug 2006, 17:11

Bericht door Hendry »

Ben alle drie dagen op pinkpop geweest, heb me prima vermaakt met veel bier en vrienden. Vond La Pegatina een aangename verassing met een vrolijke noot (paard in de gang 8) ), queens of the stoneage vond ik te braafjes, genoten van triggerfinger.
Eindresultaat pinkpop 2013........ gelukkig heb ik genoeg bier gedronken :|



Oerol was veeeeeeeel leuker :mrgreen:
Maar ik ben dan ook niet al te snugger hé!
Gebruikersavatar
Joren294
Berichten: 565
Lid geworden op: 27 dec 2007, 18:34

Bericht door Joren294 »

Ik ben ook 3 dagen geweest, de grote verassing was voor mij toch wel Passenger!
Had er nog nooit van gehoord, maar respect voor die man hoor! In zijn eentje met een gitaar op de mainstage staan, en gewoon het hele optreden blijven boeien.
Kensington blijf ik gewoon vet vinden, en die drumsound.. hot damn!
Verder was Kings of Leon gewoon steengoed, mensen vonden het saai omdat ze weinig met het publiek deden en niet entertainden, maar wat een lekkere feel hadden ze met het spelen!
Triggerfinger was zoals gewoonlijk gewoon te gek, je wordt altijd gewoon in hun shows gezogen.
En natuurlijk Queens of the Stone Age FUCKYEAAHHWWRRR!
Ben Howard heeft ook echt wel een sicke stem en super goede controle hoor!

Bands die mij tegenvielen waren:
30 seconds to mars, hoezo geen live bassist en gewoon bas op de band? zo krijg je niet echt een live feel..
en laat die zanger alsjeblieft zijn klep eens houden met "entertainen" en speel gewoon nummers.. in een uur tijd speelden ze zo'n 6/7 nummers en kapten ze gewoon in het midden van een nummer omdat de zanger zo nodig weer meer handjes wou zien.
Verder was het niet slecht ofzo, wel teleeurstellend.
FUN sloeg ook helemaal op poep, de zanger heeft wat unieke zanglijnen, maar dat werkt niet meer als je ze gebruikt in elk nummer waardoor alles op elkaar gaat lijken.
En zodra ik autotune hoor, loop ik gewoon weg
Endorser for Sandberg basses and Orange amplifications

Band: https://www.makebelieveband.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6250
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Jasprecision schreef:Maar als die duizenden mensen meisjes van 13 zijn gaat dat niet meer op? :mrgreen:
Nee. Die brengen geen aardschok van minstens 1op de schaal van Richter teweeg :jaaaaa: .
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Ik heb enkele opnames gezien op TV. Kodaline vond ik erg goed.
Fender
Plaats reactie