scales/basschemas

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Garrmm
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2003, 22:47

scales/basschemas

Bericht door Garrmm »

hallo..ik ben nu een jaartje bezig met bassen en ik vraag me af hoe jullie die verschillende schema's leren...hoe weet je welk baschema je bij welke grondtoon kan gebruiken?hoe leer je dit t beste uit je hoofd? ik kan best de grondtonen vinden maar hoe zet ik de volgende stap?
Gebruikersavatar
RobertoEDB605
BassWeed
Berichten: 1040
Lid geworden op: 14 nov 2003, 19:21

Bericht door RobertoEDB605 »

oefenen oefenen oefenen

zoek bij google op Wheat's Bass Book... daar valt veel te vinden over dit soort dingen (helaas ben ik de URL kwijt ) :(
//DUMPWEED.NL\\ Punkrock since 2001
Theraphosa
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2003, 01:25

Bericht door Theraphosa »

Inderdaad alleen maar oefenen en oefenen, tot je de blaren op je vingers hebt. Speel in ieder geval elke dag zeker een half uurtje, leer toonladders uit je hoofd, draai ze om, achterstevoren, binnenstebuiten. Kijk ook eens op https://www.bassmagazine.nl
In dit magazine wordt volop aandacht besteed aan de beginnende bassist, maar ook aan de gevorderde. Erg veel info over de basgitaar zelf, workshops, technieken, alles komt aan bod. Een aanrader voor iedere bassist!

Groet,
Dennis
Het voordeel van een stoma, is, dat je er een mooie, roze anus aan over houdt. . . . .
Plaats reactie