Welke (voor)opleiding?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

@vanderveen: zo is dat, en ik gun het je van harte!
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
TimG
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 aug 2009, 15:33

Bericht door TimG »

VanderVeen schreef:
Ik snap niet dat er binnen een paar posts al een mening is over de Herman Brood Academie. Wat ík ervan heb gezien (open dag, inschrijvingsprocedure, auditie) zit het allemaal prima in elkaar.

TimG, misschien had je net een slecht exemplaar als stagaire (studenten zijn net Fenders).
Heb je van hém gehoord dat de begeleiding en opdrachten slecht zijn, of heb je die zelf gezien?

Ik blijf gewoon blij dat ik de toelaatbaar ben verklaard... Als het niks is kan ik altijd nog stoppen.
Ik heb niet eens van hem zelf gehoord, hij vond dat hij wel goed bezig was namelijk. Het baarde me nogal zorgen dat hij die goedkeuring ook had vanuit de opleiding. In de band denken we er nog wel eens lachend aan terug, het staat bij ons nog bekend als 'het Paardencafé-incident': hij stond op het punt posters af te laten drukken met 'Live in het Paardencafé', terwijl dit, je begrijpt het al, het Paardcafé was in Den Haag. Zijn stage-opdracht bestond eruit dat hij voor ons managementtaken zou verrichten en boekingen zou doen. Ik ben echt onwijs geschrokken van hoe hij dat, blijkbaar met goedkeuring van de HBA, aanpakte. Enfin, na deze en nog wat van zulke incidenten heb ik 'm 'ontslagen', en ik heb verder ook nooit meer iets mogen vernemen van HBA om één en ander netjes af te handelen. Je begrijpt dus wel: mijn beeld van de HBA is niet al te best. Dat, en het meer algemene punt dat ik een mbo-opleiding tot artiest ook een beetje raar vind.

Aan de andere kant: ik ben misschien wel de laatste van wie je carrière-advies moet krijgen (ik heb filosofie gestudeerd, tja. :facepalm: ), dus wat weet ik nou helemaal... Ik hoop in ieder geval dat je een mooie tijd tegemoet gaat op de HBA, en dat deze bovenstaande issues intussen geregeld zijn (dit speelde twee jaar geleden).
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Dankje voor de verduidelijking! (Ha, dat woord.)

Een groot verschil is wel dat ik de opleiding Artiest doen. Waarschijnlijk zijn Management en Artiest een andere afdeling. Ik hoop het, want zodra het mij niet écht helpt, ben ik daar weg. :)
Haico

Bericht door Haico »

VanderVeen schreef:Ik blijf gewoon blij dat ik de toelaatbaar ben verklaard...
Moet je ook zijn, joh! 8)
VanderVeen schreef:
Haico schreef: Maar goed. Het is niet zwart/wit, hè. Door een andere MBO opleiding te kiezen, hoeft hij zijn droom niet te laten schieten. Als hij die route bewandeld, durf ik zelfs te beweren dat hij een streepje voor geeft op de HBA jongens.

Doe eens uitleggen?
Doe eens niet alsof je dom bent? :)

Eigen ervaring is de beste leermeester enzo. En dan heb je nog meer skills. :D
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

<--- een en al skills dan. Ik heb zelfs niet eens overwogen ooit die opleidingen te doen! Misschien ook omdat ik toen niet speelde...

Zou het trouwens wel tof vinden, als het allemaal doorgaat, dat je ons op de hoogte 'blogt' van het reilen en zeilen daar, Maas :) Vind 't lastig om nou in te schatten wat zo'n opleiding precies inhoudt. :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
elrinden
Berichten: 275
Lid geworden op: 23 okt 2008, 11:11

Bericht door elrinden »

Is de NPAC (Nederlandse Pop Academie) misschien een optie voor hem?
André van der End Custom JB5 - Fender P+J Frankenstein - Fender Precision Bass Lyte (2x) - Spector NS-2A - Squier Jazz Bass Vintage Modified

Vanderkley 210MNT - TC Electronic RS 212 - 2x GR Bass ONE 350 - Green Audio BassBall
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

elrinden schreef:Is de NPAC (Nederlandse Pop Academie) misschien een optie voor hem?
Misschien wel, thanks!. Es kijken of ze nog aanmeldingen accepteren. Meneer mijn zoon had zijn Plan B traject niet echt goed op orde..
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

VanderVeen schreef:
Haico schreef: Maar goed. Het is niet zwart/wit, hè. Door een andere MBO opleiding te kiezen, hoeft hij zijn droom niet te laten schieten. Als hij die route bewandeld, durf ik zelfs te beweren dat hij een streepje voor geeft op de HBA jongens.
Ik lees een vergelijking, poepie!
"Door een andere MBO opleiding te kiezen ...... hij een streepje voor heeft op de HBA jongens."

Dat is op twee manieren te interpreteren... OF "Een andere MBO opleiding is beter dan de HBA", OF "door dit jaar niet te verdoen loopt hij een jaar voor op de jongens die nog een jaar wachten tot ze toch nog kunnen beginnen op de HBA".

Dus dat was de verwarring. Trouwens, nu nog een andere opleiding weten te strikken voor komend jaar wordt moeilijk... Het is al redelijk laat. Daarom moest ik ook vertellen wat mijn tweede keus is als ik niet kan beginnen bij de HBA. :)
Haico

Bericht door Haico »

VanderVeen schreef:Dat is op twee manieren te interpreteren... OF "Een andere MBO opleiding is beter dan de HBA", OF "door dit jaar niet te verdoen loopt hij een jaar voor op de jongens die nog een jaar wachten tot ze toch nog kunnen beginnen op de HBA".

Dus dat was de verwarring. Trouwens, nu nog een andere opleiding weten te strikken voor komend jaar wordt moeilijk... Het is al redelijk laat. Daarom moest ik ook vertellen wat mijn tweede keus is als ik niet kan beginnen bij de HBA. :)
Beiden!

Kan je je nu niet inschrijven voor een MBO? Wat een onzin!
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

Haico schreef:Kan je je nu niet inschrijven voor een MBO? Wat een onzin!
Voor 'een' MBO wel, maar de creatieve opleidingen hebben hun toelatingstrajecten inmiddels afgesloten voor dit jaar :?
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8237
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Haico schreef:
VanderVeen schreef:Dat is op twee manieren te interpreteren... OF "Een andere MBO opleiding is beter dan de HBA", OF "door dit jaar niet te verdoen loopt hij een jaar voor op de jongens die nog een jaar wachten tot ze toch nog kunnen beginnen op de HBA".

Dus dat was de verwarring. Trouwens, nu nog een andere opleiding weten te strikken voor komend jaar wordt moeilijk... Het is al redelijk laat. Daarom moest ik ook vertellen wat mijn tweede keus is als ik niet kan beginnen bij de HBA. :)
Beiden!

Kan je je nu niet inschrijven voor een MBO? Wat een onzin!
Auditieprocessen enzo beginnen vroeg, en eindigen laat. Daarom word er ook geëist dat je een 2e keuze hebt, waarbij je, als dit een opleiding is, al ingeschreven bent.
Haico

Bericht door Haico »

picturit schreef:
Haico schreef:Kan je je nu niet inschrijven voor een MBO? Wat een onzin!
Voor 'een' MBO wel
Dat dacht ik al... en daar doelde ik op.
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

Nabrandertje: meneer zit inmiddels alweer bijna een jaar op de Metal Factory in Eindhoven, samen met de HBA en Rock City Institute behorend tot hetzelfde clubje. Hij is tenslotte een metalhead :D

Moeiteloos toegelaten in 2014, en inmiddels in mijn ogen (trotse pappa) echt een hele goeie aan het worden. Heeft les van Rob van der Loo (Epica, MaYaN), Robin Zielhorst (Exivious) en Johan van Stratum (Stream Of Passion). Geen prutsers IMHO :wink:

Hij zit nu buiten de MF in 2 bands: Vexation (old school metal) en Beyond Violet (soort van Gothic, female fronted). Meneer heeft het druk..

Ik heb altijd tegen mijn beide kinderen gepropageerd dat ze moeten doen wat hun hart ze ingeeft, dat ze vooral hun passie moeten volgen, en dat heeft geresulteerd in een dochter op de Rietveld Academie en een zoon op de Metal Factory. Heb er alle vertrouwen in dat ze prima terecht gaan komen 8)

Dank voor alle input!
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

als ik zie hoe snel jonge mensen van smaak wisselen dan begrijp ik eigenlijk niet zo waarom er van die stijl gebonden opleidingen zijn.
alsof je als professioneel muzikant, en als bassist geldt dit al helemaal, kunt veroorloven om slechts één muziekstijl te spelen... :?

ik ben iig wel blij om te horen dat jouw zoon er flink wat opsteekt en het daar naar zn zin heeft maar ik zou hem wel adviseren om verder te studeren als hij die metal fabriek af heeft.
ik zou hem sowieso adviseren om zoveel mogelijk stijlen te spelen en zich zo breed mogelijk te ontwikkelen als speler, anders wordt het nog véél moeilijker om een bestaan op te bouwen als professioneel bassist cq muzikant...en het is al geen eitje.

wens hem iig succes Picturit! :thumbsup:
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

Stinky, ik begrijp je bedenkingen, maar de metal is wel iets waar hij al jaren mee bezig is, en wat ook een bloeiende bedrijfstak is. Er gaat enorm veel in om.

Overigens leert hij op de MF heel veel verschillende stijlen (wel binnen het rock-idioom), en nummers uit de oude doos. Ik heb al heel veel oude bekenden uit mijn jeugd langs zien komen; hij speelt de baspartij van Highway Star (niet simpel) retesnel en foutloos :worship:
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Plaats reactie