LINE6 overgenomen door Yamaha

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7179
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

LINE6 overgenomen door Yamaha

Bericht door HNZ »

Volgens No Treble is LINE6 overgenomen door Yamaha.

Wat dat betekent?

Weet ik veel… :roll:
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Bericht door dejohan »

Ze gaan een scooterje bouwen waarmee je een Harley kunt emuleren.
Laatst gewijzigd door dejohan op 27 dec 2013, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HNZ
Berichten: 7179
Lid geworden op: 23 jan 2007, 11:46

Bericht door HNZ »

Of een buitenboordmotor met via usb downloadbare geluids effecten...

"OOK U KUNT KLINKEN ALS EEN 1956 - EVINRUDE LARK!"
Gebruikersavatar
A-lex
Berichten: 4167
Lid geworden op: 10 dec 2009, 19:49

Bericht door A-lex »

yamaha maakt deftig materiaal , lijkt me geen probleem
"Your inability to invalidate my hypothesis is not at all the same thing as proving it true."
persoonlijk topic...
een goede groove kan je niet kopen...
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Wat dat betekent? Jammer, Yamaha staat bij mij hoog in het vaandel maar met Line6 heb ik niets, helemaal niets. Het voegt naar mijn idee weinig toe aan hun assortiment.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Gebruikersavatar
clover4
Berichten: 1164
Lid geworden op: 08 jan 2012, 20:07

Bericht door clover4 »

Ik heb een Pocket Pod Express van Line6, een verekt veelzijdig en stevig ding. Verder geen ervaring met hun spullen.
Catch your dreams before they slip away
Dying all the time
Lose your dreams and you will lose your mind
Ain't life unkind?
Benji
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 nov 2007, 02:08

Bericht door Benji »

Betekend niet veel vermoed ik, behalve extra kosten en baten op de balans van Yamaha.
Zulke overnames vinden vaker plaats en vaak zie je dat er, zeker in de eerste tijd niets veranderd, behalve de toevoeging van 'a Yamaha company' in het logo.
Op de lange duur zullen er misschien wat dingen in het assortiment richting Yamaha gaan, maar gezien de Line6 naam redelijk goed bekend staat (al is niet iedereen te spreken over hun producten, de naam is groot) zullen ze die niet snel laten gaan.
LTD B-155DX - SWR350X - Kustom Deep End 210h
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Precies, je had de shitstorm moeten zien toen bekend werd dat de Behringer groep ook Midas en Klark Teknik overnam.
Gebruikersavatar
padawatje
corr: spawatertje
Berichten: 15090
Lid geworden op: 07 mei 2009, 11:29

Bericht door padawatje »

HNZ schreef:"OOK U KUNT KLINKEN ALS EEN 1956 - EVINRUDE LARK!"
:lol:
:worship:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Dat betekent.... DAT DE PRIJZEN WEER OMHOOG GAAN...

Gibson is ook al selectief concurrentie uit de markt aan het kopen. En de LOUD groep (Mackie) heeft dit ook gedaan. En zo zijn er nog een paar spelers. Ze kopen gevaarlijke concurrenten en schakelen ze daarmee uit. Dus grotere marge te behalen in de komende 4 jaar....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Benji
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 nov 2007, 02:08

Bericht door Benji »

Dat kan een gevolg zijn ja, wat weer ruimte creëert voor een nieuwe speler.
Zo werkt het in bijna iedere branche, er worden grote en kleine spelers gekocht en samen gevoegd, vervolgens staat er een nieuwe speler op die de markt weer openbreekt.
Waarschijnlijk komt er wel een chinees of een europees bedrijf wat chinees spul omlabeled en het voor weinig de markt op gooit, waardoor Yamaha en consorten gedwongen worden om een goedkopere lijn uit te brengen, of hun dure spullen in prijs te verlagen.
Voor de meeste mensen hier betekent het echter weinig, gezien de meesten hier toch nog niet dood gevonden willen worden met een Line6 amp 8)
LTD B-155DX - SWR350X - Kustom Deep End 210h
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3683
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Benji schreef: Voor de meeste mensen hier betekent het echter weinig, gezien de meesten hier toch nog niet dood gevonden willen worden met een Line6 amp 8)
In mijn band speelt de gitarist uitsluitend over line 6 (buizen, speakers, effecten, wireless). Heb al aardig wat gitaarversterkers gehoord, maar deze setup is erg goed en erg veelzijdig. Hij gaat twee keer per jaar de studio in met een line6 dealer om "sounds" te maken, misschien dat het daardoor komt, maar er is niks mis met dat spul!
Laatst gewijzigd door aap op 28 dec 2013, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Benji
Berichten: 290
Lid geworden op: 27 nov 2007, 02:08

Bericht door Benji »

Ik ben het volledig met je eens hoor, niets mis met Line6... Er heerst hier alleen onder velen een hevig sentiment tegen Line6, omdat het niet 'the real deal' is (vermoed ik).
Ik heb jaren gitaar gespeeld over een Pod LiveXT, een fantastisch apparaat waarmeer mogelijkheden in zitten dan je ooit nodig kunt hebben, qua geluid ook prima te pruimen.
Ik vind het oprecht jammer dat ze bijna niets meer voor bas doen, misschien gaat dat nu veranderen.
LTD B-155DX - SWR350X - Kustom Deep End 210h
Gebruikersavatar
AmericanIdiot
Berichten: 6226
Lid geworden op: 12 feb 2005, 10:41

Bericht door AmericanIdiot »

Ik heb zo'n BassPOD eens geprobeerd en vond het helemaal niks, dat heeft weinig met sentiment te maken.

Ik ben ook benieuwd wat Yamaha gaat doen, houden ze de naam line6 in stand? Vermoedelijk wel.
Marleaux JB-5 DiMarzio's Hotwire Funky 77 5str Fender US Jazz '83 EMG's Fender Dimension Deluxe V Eden D410XST D210XLT EBS 112 Neo
Crown XTi1000 MarkBass F1
Plaats reactie