Marktplaats scam (nr zoveel)

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Marktplaats scam (nr zoveel)

Bericht door heskez »

Beste fellow bass players,

Ik heb een tijdje een bas te koop staan en ontvang deze reactie:


Bedankt voor de snelle reactie ben uit ben Nederlands, maar heden verhuisde naar Verenigde staat, Nou ik zal graag willen weten van de toestand en de prijs van het item, met inbegrip met enkele foto's van het, maar ik zal niet kunnen komen en zie vanwege mijn werk dus laat me het adres van waar het is, ik wil doorsturen naar mijn vervoerbedrijf om te berekenen hoeveel kost het me voor de pickup gelieve ik zal worden blij als je weerom voor mij in het Engels worden kunt.

Bedankt
Roberto

Beetje vreemd verhaal, het lijkt of iemand met google translate aan de gang is geweest maar vooruit,
Daarop stuur ik een mail terug met de prijs, beantwoordt zijn vragen en zeg dat het item niet wordt verstuurd.

Hij gaat verder niet over de prijs in, waar nog best onderhandelings ruimte was maar
Vervolgens vraagt deze pipo om mijn postcode en adres zodat hij het local pickup fee kan berekenen. waarop ik weer een mail terug stuur en vraag om een telefoonnummer waar ik hem kan bereiken.

Ik heb dat nummer gegoogled en kom op deze pagina uit:
scam

Volgens mij is dit scam van de bovenste plank of niet?
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23287
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Op het moment dat ze het hebben over het item in plaats van de naam van het ding ( de bas oid) weet ik al genoeg.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Dit is wel overduidelijk ja :)
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
heskez
Berichten: 2068
Lid geworden op: 13 aug 2004, 09:53

Bericht door heskez »

Ik wilde het nog de voordeel van de twijfel geven maar ben blij dat mijn vermoedens juist waren en hier nog worden bevestigd dank!
-- It's the hat that keeps the funk --
Gebruikersavatar
Charlie
Berichten: 2362
Lid geworden op: 29 sep 2008, 16:46

Bericht door Charlie »

Klinkt vrij aannemelijk allemaal. Dat er wat taalverwarring is in de uitspraak komt
omdat Nederlanders die in Amerika gaan wonen ´n accent krijgen. Niets aan de hand dus. :lol:
Riposa il giorno per dormire la notte.
MB-BASS
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 mei 2008, 19:08

Bericht door MB-BASS »

Ik kreeg letterlijk de zelfde mail van Roberto.
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

MB-BASS schreef:Ik kreeg letterlijk de zelfde mail van Roberto.
Onze Roberto heeft mij ook gecontacteerd van de week. Het is heel sneu, maar het went zelfs gewoon ofzo....
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Ook hier maar even:
Freddy Lee schreef:Let op, deze oscar is een oplichter. Hij zet regelmatig advertenties met foto's van bassen van een ander en gaat akkoord met belachelijk lage biedingen.
Zodra je om meer info vraagt hoor je er niets meer van. Ik heb het uitgeprobeerd.
Link 1 is oscar, link 2 de originele adverentie:
https://www.marktnet.nl/muziek/gitaren-b ... 465599.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.marktplaats.nl/a/muziek-en-i ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Gebruikersavatar
Pluisje
Berichten: 1206
Lid geworden op: 24 mei 2010, 20:09

Bericht door Pluisje »

Maar hij laat dus uberhaubt niets meer horen? Het is niet alsof hij je geld probeert af te troggelen het zijn gewoon nep advertenties..

Hoe erg heb je dan geen leven..? :nono: :facepalm:
Fender Jazz Bass 24 Flat Black
Sterling Sub Ray4 Walnut Satin
TC BH500 + BC210 + BC212

https://www.madisonavenue.nl/
Gebruikersavatar
Freddy Lee
Berichten: 5937
Lid geworden op: 06 dec 2010, 16:20

Bericht door Freddy Lee »

Zielig figuur inderdaad. Ik kreeg een mailtje dat ik de bas (was een andere) op kon komen halen. Vervolgens heb ik gevraagd om foto's omdat de foto’s in de advertentie niet van zijn bas konden zijn. :mrgreen: Daarna niets meer gehoord en de advertentie was dezelfde dag verwijderd. Ik heb het overigens gemeld bij Marktnet.
Basjes: Godin Shifter Classic - Squier Classic Vibe 60s Precision Bass OWT
steekie schreef:Je blijft me verbazen Fred,maar het wordt er idd. wel steeds beter op...
Gebruikersavatar
Angelo
moderator
Berichten: 22945
Lid geworden op: 23 feb 2008, 00:44

Bericht door Angelo »

Freddy Lee schreef:Ik heb het overigens gemeld bij Marktnet.
Kijk, als iedereen dat nou eens gewoon zou doen, in plaats van bij herhaling de voorbeelden hier neer te zetten... :wink:
De wereld wordt een stuk complexer als je overal een probleem van denkt te moeten maken.

Angelo's Rock Orphanage | ISKC Rock Radio The Prog Files | DJ Morgana's Metal Madhouse |
Gebruikersavatar
Gum
Berichten: 175
Lid geworden op: 20 sep 2009, 14:10

Bericht door Gum »

Angelo schreef:
Freddy Lee schreef:Ik heb het overigens gemeld bij Marktnet.
Kijk, als iedereen dat nou eens gewoon zou doen, in plaats van bij herhaling de voorbeelden hier neer te zetten... :wink:
Het probleem is dat men hier, bij markplaats overigens, niets mee doet. Ik ben ooit bijna opgelicht via marktplaats. Aangezien de prijs va het product wel erg laag was heb ik het rekeningnummer gegoogled en dit bleek dus bekend te staan als oplichter. Ik heb dit gemeld bij marktplaats, maar werd afgewimpeld met een mailtje dat het niet bewezen was dat dit een oplichter was. De advertentie hebben ze gewoon laten staan :?
Fame Baphomet V
Fender Precision Bass MIM
Squier Gum Modified Jazz Bass
Gebruikersavatar
PMJ
Berichten: 2654
Lid geworden op: 06 jun 2012, 13:43

Bericht door PMJ »

Ja zo gaat dat dus. Ik heb ook eens melding nr. zoveel gemaakt over een bekende zwendelaar op MP, met verschillende links naar fora en meldingen over de persoon in kwestie. Maar schijnbaar kun je pas melding maken als je zelf gedupeerd bent, aldus het bericht van de marktplaats medewerker. Voorkomen dat mensen worden opgelicht, daar doet MP schijnbaar niet aan....ook al wordt alle benodigde info hapklaar aangeboden. Het is in sommige gevallen echt niet moeilijk om vast te stellen dat iemand de boel loopt te flessen.
Gebruikersavatar
Galvanized
Berichten: 907
Lid geworden op: 14 okt 2012, 14:35

Bericht door Galvanized »

Die 'oscar' schijnt ook onder meerdere namen te handelen. Mijn vader is pas door hem opgelicht (Wat marktplaats zegt: Als iets te mooi om waar te zijn lijkt, dan is dat vaak ook zo). Hij meende ook een Fender jazz te kopen voor 160 eurie. Hij zei al meteen tegen mij: Of ik heb heel veel geluk.. of ik ben 160 euro kwijt. Nou, dat laatste ging dus op! Ik zal zodra mijn vader thuis is ook even de andere namen posten waar die 'oscar' onder handelt. Hij heeft er aangifte van gedaan bij de politie. Die spelen het vervolgens ook door naar marktplaats e.d. Ook naar de bank gebeld waar het geld naartoe ging, namelijk Triodos. Die konden bevestigen dat het inderdaad om een klant van ze ging, maar mogen geen verdere info verschaffen. Het blijft opletten dus!!!
MUSIC MAN STINGRAY 5
Plaats reactie