Gitarre & Bass / Warwick Bass Camp 2014

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
elliot
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2013, 11:11

Bericht door elliot »

Dat is een goede zet 4snaarinstrument.

Verder gaat het ook vooral om het plezier met jammen.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22623
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Muziekschuur schreef:De loopjes moeten uptempo zijn.... Ze kijken je van het podium als je langzame spullen gaat spelen.... (Dat je het weet).
Alhoewel ik zelf ook best van "snelle" loopjes houdt (die zijn overigens makkelijker omdat je fouten achter snelheid kan verbergen) vind ik het zeker geen interessante attitude dat er daar blijkbaar moet "uitgepakt" worden met krachtpatserij. Ik kan me vaak vergapen aan straffe toestanden maar eigenlijk ben ik toch telkens het meeste onder de indruk van die éne noot die een echt goeie bassist op het juiste ogenblik kan plaatsen. Dat is voor mij vaak de "masterclass"
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

volgens mij is muziekschuur gewoon de zondagmiddag troll aan't uithangen.

op zo'n gelegenheid komen nou juist de mensen en spelers op af die het wél snappen.
het zijn meestal de thuis-reaguurders die onzeker zijn en ego probleempjes hebben...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Eh?

Ik heb 2 keer op dat podium gestaan. En de 2e keer speelde ik iets langzaams... viel de drummer tegen me uit dat ik een snel rifje moest spelen. Ik deed dat en de zaal reageerde daar goed op....


Trollen? Ik ..... heb geen idee...

Alphonso Johnson is echt een ontzettend goede muzikant. En volgens mij een heel verlegen man.... Ik heb ontzettend veel van hem geleerd. En hij heeft me ontzettend aangemoedigd.... :D
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22623
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Heb je niet gevraagd aan de drummer waarom je eigenlijk een snel riffje moest spelen ? Ik zou zeer nieuwsgierig zijn naar zijn antwoord
what fools these mortals be
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4850
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Dit verhaal motiveert me niet echt om nou een Bass Camp te boeken...
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

Muziekschuur schreef:Eh?

Ik heb 2 keer op dat podium gestaan. En de 2e keer speelde ik iets langzaams... viel de drummer tegen me uit dat ik een snel rifje moest spelen. Ik deed dat en de zaal reageerde daar goed op....


Trollen? Ik ..... heb geen idee...

Alphonso Johnson is echt een ontzettend goede muzikant. En volgens mij een heel verlegen man.... Ik heb ontzettend veel van hem geleerd. En hij heeft me ontzettend aangemoedigd.... :D
dan ben ik wel een beetje teleurgesteld in die sessies want dat soort dwingende gedrag stoort me enorm: je moet gewoon kunnen spelen wat je graag wilt spelen, dat hoeft niet perse allemaal snel en flashy.

maar dan moet ik je ook meteen mijn oprechte verontschuldiging aanbieden want ik meende uit je woorden te halen dat je vooral erg sarcastisch was en dus een beetje aan't trollen was...én ik wist ook niet dat je ervaringsdeskundige was en het dus wel eens écht kon menen over dat snelle... :oops:
mijn fout dus!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ik bouw graag iets op en ik speel ook graag eigen composities... Dus ik was ook uit mijn element. Maar je kan daar ook niet gaan staan bekvechten. Gelukkig sprong er een fantastische saxofonist op het podium. En aangezien ik een gitaar had gepakt waren we het enige echte mooie stukje muziek buiten de broertjes Wooten.... Waar ik dus met plezier op terugkijk....

Mensen die me echt kennen weten dat ik erg verlegen ben omtrent mijn muziek.... Ik was dan ook blij dat Alphonso Johnson me motiveerde...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
elliot
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2013, 11:11

Bericht door elliot »

Sorry jongens maar ik denk dat het een en ander nogal uit zijn verband getrokken word.

Ik was ook op het basscamp met muziekschuur en heb de jams zelf wel iets anders ervaren (daarmee wil ik uiteraard niet zeggen dat het niet zo is wat muziekschuur zegt, ik was er alleen niet bij!)

Voor mij waren de jams wel erg leuk alleen is het natuurlijk geen jam zoals je met een complete band gewend bent maar meer een doorlopend podium met minuten/uren lange bas intermezzo's.
Ik had zelf juist de indruk dat de sfeer erg relaxed was en dat het niet uitmaakt hoe "goed/ervaren" je bent, als je maar plezier hebt.
Dat was dan ook eigenlijk de sfeer die er wat mij betreft de hele week is geweest.
Vooral ook vanuit de professors, ik ben er van overtuigd dat ze het ook erg leuk vonden om een week direct contact te hebben met elkaar en de leerlingen. (uiteraard was er wel een kleine uitzondering hier en daar)
Maar iedereen was ontzettend toegankelijk.

en tegen diegene die op basis van de voorgaande reacties denken dat het basscamp niets voor hun is wil ik alleen, denk er nog eens goed over na want je doet jezelf tekort!

Dit jaar worden de clinics, het avond eten en de jams weer op een andere plek georganiseerd en dat dus zal het allemaal wel weer net anders uitpakken. ik ben er in ieder geval wel benieuwd naar en laat jullie achteraf zeker weten hoe het geweest is. (maar daar moeten we nog 2 maanden geduld voor hebben :wink: )
elliot
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2013, 11:11

Bericht door elliot »

Muziekschuur schreef:Ik bouw graag iets op en ik speel ook graag eigen composities... Dus ik was ook uit mijn element. Maar je kan daar ook niet gaan staan bekvechten. Gelukkig sprong er een fantastische saxofonist op het podium. En aangezien ik een gitaar had gepakt waren we het enige echte mooie stukje muziek buiten de broertjes Wooten.... Waar ik dus met plezier op terugkijk....

Mensen die me echt kennen weten dat ik erg verlegen ben omtrent mijn muziek.... Ik was dan ook blij dat Alphonso Johnson me motiveerde...
Hee muziekschuur, hij ging lekker hoor.
Volgens mij heb ik jullie jam ook nog ergens op video maar dat week ik niet zeker.
Gebruikersavatar
4snaarinstrument
Berichten: 5306
Lid geworden op: 10 aug 2010, 17:49

Bericht door 4snaarinstrument »

Ik kijk er in ieder geval naar uit. En ook zeker naar de jams. Unieke setting zo.
Fender
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10848
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Nog iemand interesse in VIP kaartjes + overnachting voor de Open Day (dus niet het kamp)
Ik heb ze gewonnen maar ga niet, misschien dat iemand die naar het Bass Camp gaat er een paar dagen aan vast wilt plakken. :)
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
elliot
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2013, 11:11

Bericht door elliot »

Hallo Joey,

Bedankt voor het aanbod maar de opendag en VIP party en de laatste overnachting zijn onderdeel van het bass camp.
Alle bass camp deelnemers zijn daar dus al voor uitgenodigd.

Het is wel absoluut een leuke gelegenheid om de bass camp sfeer te proeven voor bassisten die niet aan het bass camp mee kunnen doen.
Het is alleen wel een flinke reis voor een weekendje. ;-)
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10848
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

Daar was ik niet van op de hoogte....
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
elliot
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 feb 2013, 11:11

Bericht door elliot »

Dat dacht ik al, maar toch en geweldig aanbod voor alle andere bassisten :D
Plaats reactie