Batterijproblemen met Sony Wireless DWZ-B30GB

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Thanks, maar ik heb alles moeten terugsturen, dus ook de receiver. Ik doe de gig wel gewoon met een kabel. Klein podium. Ik laat het stage diven wel achterwege deze keer :mrgreen:
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Nou, de duurtest is geslaagd.
Onze gitarist heeft dezelfde set, en hij viel uit tijdens t 2e nummer vrijdag.
Wat bleek... hij had de batterijen er al 6 shows en 2 repetities inzitten.
Ook ik heb inmiddels 3 shows gedaan met 1 setje batterijen, niks aan het handje. :D
Dat het mis ging lag waarschijnlijk toch echt aan dat ik de zender per ongeluk aan had laten staan.

Ik heb het ook nog even bij een vriend van me nagevraagd die al een jaar of anderhalf met deze set speelt. Hij had nog NOOIT problemen gehad.
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Haico

Bericht door Haico »

Je Vader schreef:Instellen welk type batterijen je gebruikt?? Hmm, misschien toch die manual maar eens lezen dan. Al betwijfel ik eerlijk gezegd of dat uiteindelijk gaat helpen.
Het is ERG belangrijk dat het apparaat weet wat voor batterijen je erin stopt.

Vergelijk de ontladingskarakteristieken van oplaadbaar t.o.v. alkaline batterijen. Ze hebben dezelfde nominale spanning, maar alkaline neemt constant af terwijl de spanning bij oplaadbare batterijen langer constant blijft.

Afbeelding

De "useable limit" is afhankelijk van het apparaat waar je ze in gebruikt. Stel dat de useable limit bij die Sony 1.1 Volt is, en dat het waarschuwingslampje "batterijen leeg" gaat knipperen bij de 1.2 volt. Dat zou betekenen dat je met verse oplaadbare batterijen bijna DIRECT het lampje zou gaan knipperen. Terwijl je potentieel langer zou moeten kunnen doen met oplaadbare batterijen. Daarom moet het apparaatje weten wat voor batterijen erin zit.
Gebruikersavatar
Je Vader
Berichten: 279
Lid geworden op: 05 jul 2013, 08:15

Bericht door Je Vader »

Top, dank voor de verklaring. Die was nieuw voor me. Toch is het type batterijen op mijn zende niet in te stellen. Het spul ligt nu bij thomann. Ben benieuwd naar de reactie die ik krijg. Mijn zender stond namelijk echt uit tussen de rpetities in en ik kreeg tijdens een repetitie toch echt na 1 uur spelen uitval van de zender met een setje NImH oplaadbaren van 2700mA. Veer krachtiger dan dat kun je ze volgens mij niet krijgen :)
Al eens een natte eend geprobeerd te knijpen?
Gebruikersavatar
defecto
Berichten: 539
Lid geworden op: 15 aug 2009, 09:53

Bericht door defecto »

In dit geval gaat het dus misschien juist niet per se om het krachtige van de batterijen, en zouden juist de 2700mAh NiMH batterijen eerder voor uitval kunnen zorgen dan 'standaard' Alkaline batterijen (zie verhaal van Haico)!
OLP MM2 met SD SMB-4d en pre-amp - 
Plaats reactie