Onterecht anonieme bassisten!

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Mr.Blue
Berichten: 75
Lid geworden op: 18 mei 2005, 19:00

Bericht door Mr.Blue »

Er zullen hier vast nog wel wat Kyuss fans rondhangen. Wat dachten jullie van Scott Reeder. Wat een fantastische bassist! Vooral zijn overstuurde 'Kyuss sound' is echt grandioos vet!
Gebruikersavatar
Sandrow
Berichten: 265
Lid geworden op: 24 dec 2005, 11:06

Bericht door Sandrow »

Gisteravond in de Heren van Aemstel 'Big Deal' zien optreden.
Hoewel er wat chemie (of plezier) leek te ontbreken tussen de muzikanten was het allemaal wel ongelovelijk strak en groovy.

De bassist was Michael Bramwell, klik en die gast weet wat ie doet! Linkerhandje plat, alsof het helemaal geen moeite kost, rechterhand een hele maffe techniek met duim en wijsvinger. Ik sprak em daar over aan zegt ie: 'Tja ongelukje gehad met m'n hand dus het moet even zo!' :shock:

De man schijnt getourd te hebben met Lisa Stansfield, London Beat en Daniel Bedingfield...en dat was te merken. Koning!
Kent iemand de man?
Laatst gewijzigd door Sandrow op 04 jun 2006, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Danthaman
Berichten: 3936
Lid geworden op: 31 mei 2006, 18:19

Bericht door Danthaman »

Edjooo schreef:Peter van Straten (Powerplay)
Pete Way (UFO)
John Paul Jones (Led Zeppelin)
Dave Bordeau (Billy the Kid)
John Paul Jones? Die vind ik nou niet bepaald ondergewaardeerd, wordt al jaren wereldwijd als een van de meest invloedrijke bassisten beschouwd (wat ie dan ook is natuurlijk)...
Alles Is Simpel...
Gebruikersavatar
ozark
Berichten: 91
Lid geworden op: 17 jan 2006, 15:04

Bericht door ozark »

idd, john paul jones, echt ondergewaardeerde bassist.

altijd zowat in de schaduw van plant, page & bonham

maar hij was/is echt wel een genie: niet alleen getalenteerde bassist, organist, mandoline, ukele, ... ook goede producer, tal van maffe soloplaten en blijkbaar ook in zijn vrije tijd ook nog een militaire carrière :D

https://en.wikipedia.org/wiki/John_Paul_Jones
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26359
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Volgens mij ging het niet zozeer om ondergewaardeerde bassisten als wel om bassisten die ten onrechte niet echt bekend zijn (geworden) bij het "grote publiek" ondanks hun staat van dienst of hun stijl en kunde. En dat laatste kun je van JPJ niet zeggen :wink:
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Gebruikersavatar
naut
stoeipoes
Berichten: 6104
Lid geworden op: 06 dec 2005, 19:57

Bericht door naut »

Armistead Burwell Smith IV ofwel Absiv ofwel Zach van Systems Officer en Pinback (al vrees ik dat zelfs dat laatste bij weinig mensen belletjes doet rinkelen).
And never even ask the reason why
She said so
Gebruikersavatar
Droombolus
Junior Pensionado
Berichten: 8364
Lid geworden op: 02 mei 2006, 12:33

Bericht door Droombolus »

Hans58 schreef:Volgens mij ging het niet zozeer om ondergewaardeerde bassisten als wel om bassisten die ten onrechte niet echt bekend zijn (geworden) bij het "grote publiek" ondanks hun staat van dienst of hun stijl en kunde. En dat laatste kun je van JPJ niet zeggen :wink:
Niet echt nee. Had laatst op een ander forum een draadje over Paul Jones, de zanger dus. 98% van de leden dacht dat het over JPJ ging en natuurlijk waren er weer orginele geinponi die links naar de "oude" JPJ moesten insturen........ :P

mazzel,
Martin
Experience is the ultimate teacher
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Zwieke schreef:deze misschien?
:shock: OMG, die is best goed!!!
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
Zwieke
Berichten: 705
Lid geworden op: 13 jul 2005, 16:58

Bericht door Zwieke »

no shit sherlock

en er nog bij zingen ook :o
Dirty Bastards
Peavey Tmax Head | Glockenklang Duo Light cab
EHX Big Muff | EHX Octave Multiplexer | MXR Dyna Comp | Korg DT-10
OLP MM2 | Richwood Jazz met Seymour Duncan pups
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

psychonaut schreef:Armistead Burwell Smith IV ofwel Absiv ofwel Zach van Systems Officer en Pinback (al vrees ik dat zelfs dat laatste bij weinig mensen belletjes doet rinkelen).
Je vergeet Three Mile Pilot... :wink: Neemt met z'n Alembic gelijk ook maar de meeste 'gitaarpartijen' voor z'n rekening.
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
dejohan

Bericht door dejohan »

Zwieke schreef:deze misschien?
Graaf!

Dit is een van de weinige keren dat ik een bas virtuoos zie die iets interessants laat horen met z'n snelle vingerwerk.
Gebruikersavatar
naut
stoeipoes
Berichten: 6104
Lid geworden op: 06 dec 2005, 19:57

Bericht door naut »

The Mule schreef:
psychonaut schreef:Armistead Burwell Smith IV ofwel Absiv ofwel Zach van Systems Officer en Pinback (al vrees ik dat zelfs dat laatste bij weinig mensen belletjes doet rinkelen).
Je vergeet Three Mile Pilot... :wink: Neemt met z'n Alembic gelijk ook maar de meeste 'gitaarpartijen' voor z'n rekening.
Ja, en nog wel 6 projecten :wink:
Nuja, Rob is nog erger, hehehe.
And never even ask the reason why
She said so
Plaats reactie