basgitaar spelen en krachttraining?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8194
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

jelles schreef:Dianabol, primabolan etcetera zijn geen diëeten hè.. Dat zijn steroïden en die zijn voor mensen waarvoor het nooit genoeg is of die het niet op eigen kracht willen doen.

Als jij gewoon goed eet en daarnaast extra eiwitten eet of creatine gebruikt is er niks aan de hand als je luistert naar je eigen lijf. Als je, bijvoorbeeld, pijn krijgt in je polsen en daar doorheen wilt trainen is het niet gek dat je wat stukmaakt maar als je op een verantwoorde manier sport kan het eigenlijk niet misgaan lijkt me. Ik train echt wel zwaar en af en toe op het randje maar ik weet wel waar m'n grens ligt. Die zoek ik op maar ik ga er niet overheen..

Tsja, bij conditioneel intensieve sporten stelt men weer dat de enigste manier om uithoudingsvermogen te winnen, (verantwoord) over je grenzen heen gaan is.
Maar dat gaat meer over volhouden terwijl je denkt dat je niet meer kunt, niet over trainen met gewichten.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

recreatief een beetje ijzer-pompen is gezond ,
Je gaat hier dan ook niet erg veel van "groeien" ( ondanks diëetjes en "shakies" )
Dit laatste stagneert voor rekening van je eigen testosteron-spiegel.

Kijk om je heen , --- en kijk ook naar die brede kaaklijnen van die jongens.
Die brede kaaklijnen verraden voor 100% het gebruik van anabole-steroïden.
( los van het feit dat 't niet haalbaar is om 45cm+ armen te kunnen ontwikkelen zonder gebruik van die rotzooi )
Binnen en buiten de sportscholen heerst een mentaliteit dat er niet naar buiten over gerept wordt .
Keihard ontkennen is doorgaans troef.

Die jongens die met beide benen op de grond blijven staan , en zich niet te buiten gaan aan "gesnoep" zullen hun gezondheid wel behouden , zij het dan , dat ook hun wat minder verdikte spieren trager werken dan lange spieren .
( want dat was eigenlijk de issue van de topic-starter )

:wink:
Jetsetbasje
Berichten: 495
Lid geworden op: 29 mar 2006, 11:57

Bericht door Jetsetbasje »

God wat een 'bro-science' ook weer hier. 'Dikke spieren' suïcide grips en nog zo eens wat :facepalm:


Topicstarter, niet zo zeuren en lekker trainen/bassen en naar je lijf luisteren. Heb je pijn, dan doe je wat verkeerd.
Fender precision / ibanez ATK ->sansamp di -> Ampeg svt classic -> ampeg 8x10 ->party!
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Bericht door jelles »

Hoezo bro science? Suicide grip en dikke spieren bestaan niet..?
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Gebruikersavatar
Kaasknaap
Berichten: 1728
Lid geworden op: 24 jan 2010, 23:15

Bericht door Kaasknaap »

Zie hier de standaard missconceptie dat krachttraining hetzelfde is als anabolen spuiten en je gedragen als een holbewoner met woorden zoals: "bro", "dude" en "do you even lift, bro!?". Wat voor '...-science' zou het zijn als we het over techniek en motoriek hebben met het bespelen van een basgitaar?
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

conclusie van de fysio was gewoon overbelasting van de vingers, met name door het tilwerk in de loods (grote dozen en weinig grip dus veel op de vingers tillen). Ik let dus daar goed op, computer niet te veel en doe deadliften een paar weekjes niet. Komt allemaal goed

stereotypering valt wel mee, zover ik weet is het gebruik van steroïden in de wereld van de professionals de realiteit. Maar de filosofie dat iedereen die er "above average" uitziet zich volspuit is natuurlijk onzin :mrgreen:
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
Gebruikersavatar
jelles
Berichten: 915
Lid geworden op: 17 feb 2005, 13:40

Bericht door jelles »

Goed nieuws! Onbezorgd naar de gym dan :dance:
Fender jazz '78 | De Gier Soulmate #60 | Lakland 5501 | Vanderkley
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Ik heb zelf tot 3 maanden geleden ook aan krachttraining gedaan onder het motto :Als je het doet moet je het goed doen, goed fanatiek gesport dus. Ik ging 5x per week, met een goed gebalanceerd schema maar het was vrij zwaar voor de onderarmen. Daarnaast speelde ik gemiddeld een half uur bas per dag thuis (toen nog op 5 snarigen of op een 4 snarige P met een dikke hals) en na 3 weken was mijn pols dusdanig overbelast dat ik sindsdien niet meer krachttraining kan doen in combinatie met school/werk en basgitaar spelen..
Mijn tip is, als je een kwartier of langer per dag basgitaar speelt, minstens om de dag rust houden, ik gun niemand zo'n pols als de mijne namelijk..
Mijn voorkeur ging uit naar het blijven basgitaar spelen dus ik heb direct mijn sportschool abbo opgezegd en sindsdien geen last meer van mijn pols.
Nogmaals: Luister naar je lichaam, zodra je iets voelt aan je pols, neem even 1 of 2 dagen rust van zowel bassen als sporten, blijft het aanhouden, overweeg om langer rust te nemen met een van de twee, neem desnoods contact op met een dokter/fysiotherapeut, dat heeft mij ook goed geholpen :)
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Rolandboer schreef:Ik heb zelf tot 3 maanden geleden ook aan krachttraining gedaan onder het motto :Als je het doet moet je het goed doen, goed fanatiek gesport dus. Ik ging 5x per week, met een goed gebalanceerd schema maar het was vrij zwaar voor de onderarmen. Daarnaast speelde ik gemiddeld een half uur bas per dag thuis (toen nog op 5 snarigen of op een 4 snarige P met een dikke hals) en na 3 weken was mijn pols dusdanig overbelast dat ik sindsdien niet meer krachttraining kan doen in combinatie met school/werk en basgitaar spelen..
Mijn tip is, als je een kwartier of langer per dag basgitaar speelt, minstens om de dag rust houden, ik gun niemand zo'n pols als de mijne namelijk..
Mijn voorkeur ging uit naar het blijven basgitaar spelen dus ik heb direct mijn sportschool abbo opgezegd en sindsdien geen last meer van mijn pols.
Nogmaals: Luister naar je lichaam, zodra je iets voelt aan je pols, neem even 1 of 2 dagen rust van zowel bassen als sporten, blijft het aanhouden, overweeg om langer rust te nemen met een van de twee, neem desnoods contact op met een dokter/fysiotherapeut, dat heeft mij ook goed geholpen :)
Goed advies dit, overbelasting sluipt er echt in .. Daarnaast denk ik ook dat je voorzichtig moet zijn met hoe zwaar je tilt. Ik merk bijvorobeeld dat ik de dag na het deadliften echt minder soepel speel, dat kan volgens mij ook nooit echt goed zijn.
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
dejohan
Berichten: 2789
Lid geworden op: 21 jan 2013, 17:03

Bericht door dejohan »

tja, sporten is doorgaans gezond, maar als de oefeningen "dead" of "suicide" in de naam hebben, dan kan het wel eens zijn dat het de verkeerde kant overhelt:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

als je rugwervels in ene naar buiten schieten , en op de grond kletteren , dan heb je je een pietsie over-belast :facepalm:
Plaats reactie