Draadloos

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re:

Bericht door LeftyJ »

Ken schreef: 18 mar 2015, 09:22 Vanochtend in het AD.
Geen verrassing, en al best wel oud nieuws, maar wel goed om te weten.
250.000 draadloze microfoons werken komend jaar niet meer

Wil je weten welke frequenties het betreft, check dan deze website van Agentschap Telecom.
Reeds veel besproken, het grootste deel van de 800 MHz band is sinds twee jaar verboden gebied voor draadloze apparatuur. Dus wat schetst mijn verbazing terwijl ik net door het nieuwe magazine van Bax Music blader en op pagina 62 aanbeland? Allemaal draadloze Sennheiser microfoons op de E-band (821-865 MHz). Really? :|

De in ons land toegestane banden staan hier:
https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... requenties

En over twee jaar sneuvelt de 700-band ook (en ook daarin biedt Bax systemen aan in het magazine, van Devine):
https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... s-per-2020
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Re: Draadloos

Bericht door Rieno »

Er zijn nog steeds genoeg landen waarin die banden nog wel vrij zijn natuurlijk. Maar om het dan in NL te blijven verkopen..dan ben je gewoon als bedrijf niet goed op de hoogte :?
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Draadloos

Bericht door phoerd »

Er is in de 800-band een klein stukje wat wel bruikbaar blijft, het duplex gap. Ben je de enige op die frequentie dan kun je daar best nog mee werken en indien je over de hele wereld gaat is het misschien nog wel de moeite waard.
De 700-band zou ik zeker bij wegblijven. Als ik door Nederland kijk op verschillende lokaties dan lijkt de set welke voor Belgie wordt aanbevolen overal wel bruikbaar te zijn, bij sennheiser is dit de A-band. De iets hoger gelegen G-band ook, maar die mag je in Belgie weer niet vergunningvrij gebruiken. In Juni dit jaar zou er overigens nog weer een (ik geloof) Europese beslissing genomen worden mbt frequenties voor draadloos gebruik. Die wacht ik nog even af om te zien welke band het langst bruikbaar blijft.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Draadloos

Bericht door LeftyJ »

Rieno schreef: 17 mei 2018, 19:24 Er zijn nog steeds genoeg landen waarin die banden nog wel vrij zijn natuurlijk. Maar om het dan in NL te blijven verkopen..dan ben je gewoon als bedrijf niet goed op de hoogte :?
Terwijl ze er een prima uitleg over op de site hebben staan:
https://www.bax-shop.nl/draadloze-micro ... requenties
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Draadloos

Bericht door Ken »

phoerd schreef: 17 mei 2018, 22:40 Er is in de 800-band een klein stukje wat wel bruikbaar blijft, het duplex gap.
In de 800 MHz band mag niet vergunningvrij worden gezonden, behalve in het stukje ISM band waarin ook LoRa zit (rond de 868 MHz).
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Re: Draadloos

Bericht door phoerd »

Ken schreef: 18 mei 2018, 21:04
phoerd schreef: 17 mei 2018, 22:40 Er is in de 800-band een klein stukje wat wel bruikbaar blijft, het duplex gap.
In de 800 MHz band mag niet vergunningvrij worden gezonden, behalve in het stukje ISM band waarin ook LoRa zit (rond de 868 MHz).
Gewoon even hier kijken, het duplex gap mag vergunningvrij gebruikt worden. En FYI, dat zit een stukje lager dan 868 MHz
https://www.agentschaptelecom.nl/onderw ... s-per-2020
Daarnaast staat hier nog wat interessants mbt de bruikbaarheid van die duplex gap.
https://www.apwpt.org/downloads/using-m ... -for-a.pdf
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Re: Draadloos

Bericht door Ken »

Oh okee... nooit in verdiept, hoewel ik HF man ben. Ik “zit” meer in andere toepassingen... weer wat geleerd, thanks!
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Re: Draadloos

Bericht door bazz59 »

wat ik nergens lees is hoe ze het doen met een actieve bass , heb een shack en de meesten van die draadloze systemen vervormen dan , met de precision doen ze dat niet . Iemand ervaring mee ?
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Draadloos

Bericht door LeftyJ »

Ik heb een Line6 en geen problemen met actieve bassen. Ik heb mijn witte Status nog niet geprobeerd, die is wel wat luider dan de rest, maar al mijn andere actieve bassen doen het zonder storing of vervorming.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Draadloos

Bericht door Strabel »

bazz59 schreef: 01 jun 2018, 12:34 wat ik nergens lees is hoe ze het doen met een actieve bass , heb een shack en de meesten van die draadloze systemen vervormen dan , met de precision doen ze dat niet . Iemand ervaring mee ?
Dat is een goede vraag.
Ik heb zelf een https://www.smoothhound-innovations.com/
En deze heeft ook geen problemen met actieve bassen.
Er word inderdaad niet altijd even duidelijk over bericht.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Draadloos

Bericht door Sjtevel 1984 »

Volgens mij had Blabas wat problemen met zijn draadloos systeem. Ik weet niet welke het was.
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2990
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Re: Draadloos

Bericht door blablas »

Klopt, is een Line 6 Relay G10.
Probleem is met een paar actieve bassen, hoge pompende fluittoon over het signaal maar geen vervorming. Bij de meeste actieve bassen werkt de G10 probleemloos. Echter door dit incidentele probleem zou ik deze wireless niet zomaar aanraden.
Gebruikersavatar
Sjtevel 1984
Berichten: 2823
Lid geworden op: 18 okt 2012, 01:06

Re: Draadloos

Bericht door Sjtevel 1984 »

Voss komt ook met een wireless setje:
4E2807C5-BDA8-42B4-BA8A-EC0CC3F2510E.jpeg
4E2807C5-BDA8-42B4-BA8A-EC0CC3F2510E.jpeg (112.59 KiB) 1359 keer bekeken
Unlord schreef:Gelukkig heeft ook kutmuziek een publiek.
Gebruikersavatar
Strabel
Berichten: 2381
Lid geworden op: 27 okt 2014, 16:33

Re: Draadloos

Bericht door Strabel »

Ik heb even gekeken naar de "specs"van verschillende zenders.
Senheiser is een van de weinige die bvb de "audio input range"in Db aangeeft (60Db) .
Zelfs dit is voor de meeste mensen niet duidelijk genoeg of dit geschikt is voor actieve en passieve bassen.
Dit is wel een "dingetje" voor fabrikanten om daar wat duidelijker in te zijn naar a-technische muzikanten .
"Ook geschikt voor actief"zou al een duidelijke verbetering zijn.
Feeling the groove is everything.
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13370
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Re: Draadloos

Bericht door LeftyJ »

Maar zo'n waarde zegt toch niemand iets? Weet jij van elke van je bassen hoe luid hij uitstuurt? De ene actieve bas is de andere niet. Mijn witte Status is megaluid, maar mijn Warwick is heel beschaafd. Een passieve P met een Quarter Pounder gecombineerd met een ferme aanslag is dan weer fors luid. Het zegt allemaal zo weinig.
Plaats reactie