Draadloos

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

tuurlijk, of course, maar je vraagt nu gewoon naar welke andere merken er beschikbaar zijn, toch?

maar het is eigenlijk ook zo dat er al talloze topics met exact dezelfde vraag te vinden zijn op het BGF dus je vraagt imho een beetje naar de bekende weg of je hebt niet gezocht voordat je de vraag stelt.

van newbies op het forum wordt verwacht dat ze eerst ff checken of er al over geschreven is voordat ze een topic openen maar dat geldt ook gewoon voor oudgedienden. :wink:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ok dan. Ik heb.... met name over de 2.4 GHZ range nog niet veel gezien. Niet in een nieuw topic. En dat kan ook niet, want de 2,4 GHZ range is er pas sinds 2012. En nu is er de Alesis guitar wireless. Voor onder de 90 euro. Ik was benieuwd hoe dat was.

Laatst heb ik een evenement uitversterkt waar de zangeres een draadloze AKG mee had genomen. 8 jaar geleden had ik zo'n draadloos setje voor een koor gekocht. En dat was BUD.... Deze nieuwe AKG (waar ze 80 euro voor betaalde) klonk net zo goed als mijn SM58. EN..... Ze kwam er makkelijk 50 meter ver mee.... TOP!!! (die oude set kwam niet verder dan 6 meter.... (duh...)

Vandaaruit ben ik me aan het verdiepen in de draadloze setjes (anders dan UHF en VHF). Om te kijken wie dat hier gebruikt. OP DIT MOMENT. Lijkt me geen verkeerd verhaal....

Maarja... oudgedienden hebben dan ook veel gezien.... en .... mopperen sneller? :oudezak:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Er zal op dit moment misschien nog niet echt een probleem zijn, maar die band gaat voller en voller worden de komende tijd. Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om op deze frequentie te gaan zitten met geluid dat moet worden uitversterkt, want elke storing wordt dan ook opgepakt :|

Zijn er nog geen oplossingen op de 5Ghz-band eigenlijk? Kan zelf nog niet echt iets vinden, maar het moet zeker mogelijk zijn. Die band is nog lang niet volgestouwd.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... =draadloos

je eigen topic notabene, met replies, over de Alesis

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... =draadloos

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... =draadloos

specifiek over de G30:

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... =draadloos

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... t=wireless

https://www.basgitaarforum.nl/viewtopic. ... t=wireless

en dit zijn alleen die vd laatste 3 jaar.
de zoekfunctie is niet de beste, dat is bekend, maar dit is wat ik gewoon met de zoektermen "draadloos" en "wireless" gevonden heb, binnen 2 minuten.


zo te zien heb je dus niet eens gezocht dus om mn commentaar als mopperen af te doen zegt eigenlijk genoeg...betrapt! :D
als mensen zelf te beroerd zijn om ff wat moeite te doen als ze iets willen weten, waarom zou de rest dat dan wel maar moeten doen?
je zou mijn inziens het goeie voorbeeld moeten geven als oudgediende, niet het verkeerde. ;)
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13374
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Muziekschuur schreef:Ok dan. Ik heb.... met name over de 2.4 GHZ range nog niet veel gezien. Niet in een nieuw topic. En dat kan ook niet, want de 2,4 GHZ range is er pas sinds 2012.
X2 (overgenomen door Line6) had al draadloze 2.4 Ghz systemen voor gitaar en bas in 2008, en Brace Audio en Stageclix zijn ook al enkele jaren bezig. Als je naar Stageclix googelt kom je zelfs een review uit maart 2009 tegen op dit forum.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Yep... Maar toen was de 2.4 Ghz band nog een soort van "illegaal". Dit heeft met de "ether" verdeling te maken. En pas in 2012 is de wetgeving europees en in NL bekrachtigd.

Dus vandaar dat ik 2012 als startpunt voor apparaten in de 2,4 ghz range neem.

Stinky.... Je hebt me betrapt.... :mrgreen:

Maar er wordt hier altijd zo gemopperd als je oude onderwerpen naar boven trapt.....(excuustruus)...!! :dance:

Al moet ik wel zeggen dat ik nu voor het eerst wat inzichtelijke dingen lees. Met de line6 is er toch een soort van "nieuwe gebruiker" ontstaan. Naast alle professionele musici die zich een Sennheiser kunnen veroorloven. Want die hebben ze nooit "weggegeven". Ik heb een Sennheiser draadloze microfoon.

Als je dan naar de draadloze setjes van Sennheiser kijkt werd daar altijd gemopperd over een wat "dun laag".... Wat dan weer niet erg was vanwege "P.A. beperkingen"....

Maar dat is zo'n beetje alles wat ik aan zinnige dingen heb vernomen. Ik vernam via internet en een reaktie op een post bij een filmpje dat de Alesis nog niet uitgeleverd wordt maar dat dat pas eind Juli plaats zal vinden. Ik ben benieuwd wat dat zal doen....

Verder weet ik vanuit mijn router (ook in de 2,4 ghz range) dat er verschillende kanalen zitten. En de hardware is "intelligent". Zou de Alesis van band kunnen wisselen via dipswitches of automatisch? Want je zou haast verwachten dat het systeem dat zelf zou moeten kunnen...

In mijn eerdere topic over de Alesis stond alleen gemopper. Maar geen info van gebruikers (niet gek want van de week vond ik uit dat die dingen nog in een container vanuit China onderweg zijn). En verder is een simpele firmware update misschien mogelijk waardoor een simpel dipswitch systeem misschien verandert in een intelligent "handshake" systeem wat kiest tussen 20 frequenties... (Dat is toch het aantal dat ik aantref in m'n WIFI).... En als zo'n ding opstart en de led begint te knipperen dan is het tijd voor een draad i.p.v. de wireless set... En draadloos voor de prijs van 3 goede kabels.... Da's nog es aardig..
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13374
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ik kwam die Alesis op Marktplaats tegen in een advertentie van Tonika voor 79 euro. En ik zie gelijk al één reden waarom ik 'm nooit zou willen hebben:

Afbeelding

Afbeelding

De instrumentkabel zit aan de zender VAST? :?

En ook niks om kanalen te kiezen inderdaad. Die automatische koppeling kan prima werken, maar er moet niemand anders in je buurt zijn met hetzelfde systeem, want hoe houdt het apparaat jouw zender en die van een ander uit elkaar?

Dan ben ik toch best blij met mijn tweedehands Line6 XD-V30L voor 100 euro :)
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

LeftyJ schreef: En ook niks om kanalen te kiezen inderdaad. Die automatische koppeling kan prima werken, maar er moet niemand anders in je buurt zijn met hetzelfde systeem, want hoe houdt het apparaat jouw zender en die van een ander uit elkaar?
DAT zijn de vragen: het is digitaal. Dus ontvanger en zender hebben ongetwijfeld een identificatie nummer. Dus zonder nummer geen "handshake". En automatische koppeling.... werkt dat over alle frequenties die het ding heeft of heeft ie slechts 1 frequentie? Werkt het wereldwijd? Etc etc... Hoe doet de line6 dat? Andere units die verkrijgbaar zijn? NADY is al jaren ook bezig met betaalbare oplossingen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

je hebt behoorlijk specifieke technische vragen over een bepaald apparaat: waarom stuur je Alesis niet gewoon een mailtje?
ik verwacht dat die je snel duidelijkheid over die paar dingen die je wilt weten kunnen geven en dan weet je iig of je zo'n Alesis toch maar eens moet proberen (prijs is idd peanuts).
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13374
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Muziekschuur schreef:Hoe doet de line6 dat?
Line6 is handmatig schakelbaar (zowel op de zender als de ontvanger) tussen een aantal voorgeprogrammeerde frequenties die de gebruiker niet zelf kan wijzigen. Hoe duurder het model, hoe meer kanalen er te kiezen zijn. De goedkoopste modellen beginnen bij 6 kanalen.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Thanks...

Stinky.... Dat zei ook iedereen tegen mij toen ik met m'n pc's aan de gang was... En ik heb me een keer gebrand aan Roland. 16 sporen over twee recorders. had ik de maximale opname tijd benut... Overschrijft ie z'n eigen toc. Is alles weg.... Duh...

Sindsdien vind ik fora onmisbaar... Maarre.... Jammer dat je het storend vind. Ik merk dat de helpdesk gasten vaak niet de juiste antwoorden hebben... of willen geven als zo'n product nog niet daadwerkelijk verkocht wordt... Al zie ik bij Bax shop al wel gebruikers ervaringen..... (Vreemd...)
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

overduidelijke gemakzucht vind ik storend, niet het stellen van vragen en zeker niet de vraag om gebruikerservaringen! :wink:

sterker nog: ik hoop dat je de antwoorden krijgt die je zoekt en als ik er nog iets zinnigs aan kon toevoegen, deed ik dat met plezier.

ik zou trouwens dezelfde vraag ook op Gitaar.net en de Duitse en Engelse fora stellen, zeker als je mn gebruikerservaringen wilt horen.

mijn eigen ervaringen met technische vragen aan bv amp bouwers en luthiers, maar ook met softwareontwikkelaars bv, is dat als je de juiste vraag stelt en ze geen verdere policy hebben die het verbiedt, ik vrijwel altijd de antwoorden krijg die ik zoek.
tip: ik noteer altijd namen. mocht het dan misgaan, kan ik altijd terug gaan en ze op hun verantwoordelijkheid wijzen (heb ik trouwens nog niet echt nodig gehad, lucky old me!)
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13374
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Stinky schreef:Gitaar.net
Ik zou eerder Gitaarnet.nl proberen als je serieus te woord gestaan wilt worden.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6726
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

zijn er twee dan?!
en dat allemaal voor dat holly hobby instrument? :shock:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4822
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Toen ik een vraag stelde over een Warwick-cabinet kreeg ik dit als antwoord.... :roll:
Muziekschuur schreef:De speaker fabrikant kan je alles vertellen van hun producten....
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Plaats reactie