Draadloos

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Draadloos

Bericht door Muziekschuur »

Ik zag 2.4 ghz spul. Wie gebruikt dit? En wat zijn je ervaringen?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
aap
Berichten: 3682
Lid geworden op: 06 mar 2007, 19:52

Bericht door aap »

Onze gitarist gebruikt de Line 6 G50. Ik hoor geen verschil. Zou zelf graag een keer de G30 willen proberen/hebben.
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Tevreden gebruiker van een sony DWZ B30GB wireless hier.
Verschil met kabel is bij de sony (net als bij de line6) niet hoorbaar voor de meeste muzikanten.
Alleen in een studio setting zou je het kunnen horen.
Het grote verschil tussen de verschillende merken/uitvoeringen zit 'm in het bereik, de degelijkheid en opties.
Het zendertje van de G30 is wat gammeler dan van de G50/G90.
Daarom zou die voor mij afvallen. Ik ben namelijk nogal lomp op het podium.
Verder is het gewoon een kwestie van afwegen wat voor jou de handigste form factor is.
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Jack

Bericht door Jack »

Joost van Laake schreef:Ik ben namelijk nogal lomp op het podium.
Dit kan ook rustig een understatement zijn. :lol: :wink:
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Ik heb een tijd geleden een tweedehands Line6 XD-V30L gekocht op Marktplaats voor 100 euro om eens te proberen, op 2.4 GHz, en ik heb daarna geen optreden meer zonder gedaan. Werkt perfect, klinkt perfect, doet een aardige tijd met de batterijen, voelt wel erg breekbaar en plastic aan (zelfde zendertje als de G30 die Joost noemt). Je hoort het verschil met een kabel vrij duidelijk, de Line6 heeft meer tophoog omdat de weerstand van een kabel afwezig is. Voor bas valt dat niet enorm op, maar het was héél duidelijk hoorbaar toen ik het probeerde met gitaar en vrij veel distortion.
Haico

Bericht door Haico »

Ik zat maar te wachten en te wachten tot die 2.4 Ghz van Shure zou uitkomen. Het feit dat die oplaadbaar zou zijn, en een stalen behuizing zou hebben, vond ik wel wat. En maar wachten... Ik kon het niet houden en kocht voor 110 Euro een Line6 V30 systeempje op Marktplaats.

Ik ben ook nogal een stuiterbal op het podium, maar tot dusver gaat het erg goed! Hij zit in een cheapie houder van Thomann. Je trekt het apparaat vast met klitteband. Het gaat nergens heen. (plaatje is ondersteboven)

https://www.thomann.de/nl/thomann_wireless_holder.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

2,4 GHz is de zgn. ISM band (industrial, scientific, medical) en is een vrije frequentieband waar je dus geen machtiging voor nodig hebt om erin te mogen zenden. Onder andere je magnetron werkt in die band maar ook WiFi en Bluetooth. Door het enorme aantal gebruikers van WiFi is de kans op storingen erg groot. Ik weet niet of jullie er last van hebben gehad maar met het toenemend aantal mobiele gebruikers zullen ook de storingen toenemen.
Gebruikersavatar
Joost van Laake
Berichten: 2799
Lid geworden op: 10 apr 2006, 13:33

Bericht door Joost van Laake »

Toen we in China waren heb ik 1x meegemaakt dat het kanaal waarop ik mijn ontvanger had ingesteld heel zachtjes noise gaf als mijn zender uit stond. In dat gebouw hingen ook meer dan 50 verschillende wifi netwerken in de lucht.
Zodra ik m'n zender aanzette drukte ik al die netwerken weg en was er niks meer te horen.
Toch maar even een ander kanaal opgezocht, just to be sure.

Overigens kan je bij de sony 1 zender op 2 dezelfde ontvangers laten binnenkomen door simpelweg hetzelfde kanaal te kiezen. Je hebt 12 kanalen om uit te kiezen dus mocht je onverhoopt toch een collega hebben die het zelfde systeem gebruikt dan heb je genoeg alternatieve kanalen om uit te kiezen. Hoe dat zit bij de line 6 weet ik niet, maar ik gok dat dat min of meer vergelijkbaar is.
Main tools: Peterbuilt CS-P & T-Sonic | Lakland Skyline DJ04 | EICH TH 900 | EICH 612XL | SansAmp Paradriver DI |
Feestboek
Orkestje: All For Nothing
Haico

Bericht door Haico »

Bij Line6 G30 heb je 6 kanalen. De duurdere G50 en G70 hebben respectievelijk 12 en 14 kanalen ter beschikking.

Tot nu toe heb ik geen problemen met mijn 2.4 Ghz wireless. *even afkloppen*

Het 4G netwerk voor mobiele telefoons gaat gelukkig niet op 2.4 Ghz werken, dus voorlopig zitten we goed. :)
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Gebruik al een geruime tijd een StageClix pack, slechts éénmaal niet kunnen gebruiken, maar de gitaristen in de band hadden met hun Line 6 dezelfde problemen op dat moment.
Er zal wel een sterke Wifi repeater in de buurt van het podium hebben gestaan/gehangen ofzo (nou ja podium, we stonden, met recht, tussen de schuifdeuren van de eigenlijke kroeg en de biljart ruimte :facepalm: )
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13346
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Haico schreef:Tot nu toe heb ik geen problemen met mijn 2.4 Ghz wireless. *even afkloppen*
Same here. Voor de zekerheid heb ik wel altijd een kabel uitgerold klaarliggen bij mijn versterker just to be sure, dus als het echt nodig is ben ik in een paar tellen omgeplugd.
Gebruikersavatar
SR5005E
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 feb 2013, 22:30

Bericht door SR5005E »

Gebruik al 2 jaar een Line6 G30 naar volle tevredenheid.
Enkel de clips was snel stuk maar de unit zit nu in een passend cameratasje en dat werkt perfect.
Nog nooit problemen gehad met interferentie, zendbereik enz en ik begeef me regelmatig met bas in het publiek :-)
Wegens medische redenen gestopt met bassen
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Sony en Line6.....

Ook andere systemen?
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

dat is toch info die je ook zelf ff vlug met Google kan opzoeken? :?
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Gebruikservaringen vind ik zeer waardevol. Zoals die tasjes waarin je de zender hangt...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Plaats reactie