Draadloos

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Yes. Ik was vandaag Galaxy audio hotspots aan het voorzien van speakon ik kreeg ze niet uit elkaar. Binnen 2 kwartier had ik de gouden tip van Galaxy uit de States.

Ik type dit op een Nokia Lumia 1520. Net 4 dagen oud. Was iets mee. Ik moest en meteen terugsturen. Ik doorgeknobbeld. Vervolgens moest ik de KPN helpdesk bijspijkeren over een specifiek ding waardoor dat ding kan weigeren. Zo ook met die draadloze dingen ze zijn gewoon complex.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
robertbass
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jan 2014, 11:22

Bericht door robertbass »

Ik gebruik al een tijdje de SONY DMZ ZTXB01 (zender) en DMZ-M50 (ontvanger).
Ik kan niet anders zeggen dat het uitstekend functioneert en ik nog nooit iets raars heb gehoord.
Gewoon betrouwbaar dus, wat mij betreft.
Lekker stevige metalen behuizing, afschroefbaar jack-snoer (blijft dus goed vast zitten terwijl je speelt).
Ik zou niets anders meer willen.
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Die Sony is nog duurder dan Sennheiser....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
3234dmtr
Berichten: 15
Lid geworden op: 01 sep 2004, 13:15

Bericht door 3234dmtr »

Zelf een Line6 Relay G50 gebruiker. Bij mij in de band worden er nog 2 van deze systemen gebruikt. Tot nog toe geen problemen mee ondervonden. Houdt wel in dat je in combinatie met IEM met 2 beltpacks onderweg bent en dat geeft toch wel merkbaar 'gewicht' Geen last van interferentie met de andere 2 systemen of WiFi/bluetooth apparaten. Bij een gemiddeld optreden heeft toch wel iedereen z'n smartphone bij zich en er zijn genoeg gelegenheden met een open WiFi accesspoint. Na 2 gespeelde sets wissel ik wel even de accu's ( 2300 mAh ) 'just to be sure'. Sets zijn gemiddeld een vijf kwartier lang en we spelen 3 sets. :jam:
robertbass
Berichten: 61
Lid geworden op: 26 jan 2014, 11:22

Bericht door robertbass »

Muziekschuur schreef:Die Sony is nog duurder dan Sennheiser....
Je vroeg hier om ervaringen, niet naar een prijsvergelijk.
Gebruikersavatar
phoerd
Berichten: 2831
Lid geworden op: 27 okt 2005, 15:03

Bericht door phoerd »

Net maar even een mailtje naar T****n gedaan of ze de Sony DWZ-B30GB Guitar-Set kunnen leveren met 2 extra beltpacks. Zou makkelijk zijn met wisselen tijdens een optreden en scheelt ook gedoe met kabels die in de war raken.
Gebruikersavatar
Ken
Berichten: 1651
Lid geworden op: 07 jan 2009, 15:08

Bericht door Ken »

Vanochtend in het AD.
Geen verrassing, en al best wel oud nieuws, maar wel goed om te weten.
250.000 draadloze microfoons werken komend jaar niet meer

Wil je weten welke frequenties het betreft, check dan deze website van Agentschap Telecom.
Gebruikersavatar
stan dale
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 jan 2012, 17:42

shure

Bericht door stan dale »

al een jaar gebruiker van de nieuwe shure wireless pedal met zender, nog nooit problemen gehad en heel tevreden van maar kost ook iets meer dan Line 6
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Wel tegek dat nieuwe gebruikers van deze techniek dit topic blijven vullen. Thanks iedereen.

Dat artikel hierboven van verdwijnen van banden enzo... In de praktijk is het vaak anders. Zo'n Sennheiser op de UHF zoekt zelf vrije kanalen. Dus van de 100 hoeft er maar eentje vrij te zijn. Het komt nauwelijks voor dat waar jij optreedt dat al de 100 beschikbare kanalen in gebruik zijn....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

Die Sennheiser van mij viel uit de boot qua frequentie, dus de boel meteen maar gepensioneerd en vervangen door een Line6 Relay G90.
Tadaa..:
Afbeelding
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

hehe, als ik jou gigantische setup zie, ben ik blij dat ik die fase alweer ruim achter de rug heb en ik nu in mn lichtgewicht fase zit. :D

de volgende fase wordt wss de "ben maar zanger geworden zodat ik niet hoef te slepen"-fase.
Gebruikersavatar
picturit
Berichten: 1497
Lid geworden op: 27 mei 2005, 20:14

Bericht door picturit »

Stinky schreef:hehe, als ik jou gigantische setup zie, ben ik blij dat ik die fase alweer ruim achter de rug heb en ik nu in mn lichtgewicht fase zit. :D
de volgende fase wordt wss de "ben maar zanger geworden zodat ik niet hoef te slepen"-fase.
Man man, heb net de boel juist enorm 'afgeslankt'..
De 410 en 115 Ashdowns vervangen door 1 212 Barefaced, en de amp en randapparatuur in twee 30cm diepe 4u rackkastjes gedouwd ipv de 4u + 6u van 45cm diep. Alles past nu in de auto, en ik hou nog 2 zitplaatsen over 8)

Kleiner/lichter ga ik niet. voorlopig.
https://volbeatz.nl
https://rockbassist.nu
[ Brooks EB-RBL, Brooks EB-RBL-Q, Gibson RD, Gibson Thunderbird, Waterstone TP-12 Elite 12-string bass, a.o.
[ Eich T900 + Barefaced Big Twin 2
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Buster
Berichten: 1509
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:22

Bericht door Buster »

Ken schreef:[...]
Wil je weten welke frequenties het betreft, check dan deze website van Agentschap Telecom.
Grote misser in dit artikel blijft dat in het overzicht van de paragraaf 'Beschikbare frequentieruimte' 863-865 MHz niet genoemd wordt. Wel in de tekst erboven, maar in het overzicht laten ze het weg.
Cort >>(ZOOM B3) Nemesis/TC electronic+FMC/Eden.. Novation Bass Station II .... AKG-K&M-Klotz-Neutrik
trikke11
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 mei 2015, 15:09

Bericht door trikke11 »

Ik ben nog steeds tevreden met mijn +20 jaar oude Nady. Vooral ook met de volumeknop aan de achterkant. Kan ik net een beetje meer crunch mee geven. Ze hebben er nu een speciaal voor bas uit: https://www.nady.com/products/bass-wirel ... ems/u-33b/" onclick="window.open(this.href);return false;

Toegegeven: economy class, maar de mijne doet het nog steeds. Which is nice.
Plaats reactie