Wat is tot nu toe de beste aankoop geweest in jouw basleven?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Squire
Berichten: 6066
Lid geworden op: 29 jul 2004, 10:33

Wat is tot nu toe de beste aankoop geweest in jouw basleven?

Bericht door Squire »

Kan "gewoon" een bas zijn of een effect pedaal of misschien wel een stemapparaat. Ook even er bij vertellen waarom... Misschien komen er dingen voorbij waar anderen wat aan hebben.. :)

Roep maar raak!
Rickenbacker 4001CS
Fender 'Geddy Lee' Jazz bass

Ampeg V4 '70s
Ampeg pf115lf
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Ja, eentje weet je al wel, Squire. Waarom die zo super is weet jij ook. Een ander topper was m'n eerste bas. Toen bleek het verslavend te zijn, jippie!
Gebruikersavatar
Lize
Berichten: 1578
Lid geworden op: 09 nov 2005, 16:17

Bericht door Lize »

Toch mijn eerste 'echte' bas, mijn allereerste bas valt daar niet echt onder ;). Hoe gaaf de 5snarige fretless TRB ook is, hoe leuk het ook is om aan m'n jazzje te knutselen, de beste aankoop was zeker weten de 4snarige gefrette Yamaha TRB, een jaar of 4 geleden. Na een andere bas in mijn handen te hebben gehad, word ik altijd weer extreem gelukkig van de TRB. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat een andere bas ooit de positie van main bass van de TRB over zou kunnen nemen, maar je weet natuurlijk maar nooit.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Ibanez Jazz Bass. Minstens even goed of beter dan de voorbeeld. Klinkt bot maar de 7enders die ik in mijn handen heb gehad kon niet aan deze tippen.
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Line6 bass PodXt Pro

Had er eerst mijn bedenkingen bij, bas spelen over een 'computer', maar kan nu alleen maar zeggen; gewoon een keer proberen.
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
rael_kid
Berichten: 1731
Lid geworden op: 12 apr 2005, 17:32

Bericht door rael_kid »

Dat is tot nu toe wel m'n Stingray. Gewoon een superbas. Ik was op het moment van kopen nog niet zo bezeten van Ricks (eigenlijk vond ik ze niet eens mooi, Ricks :oops: ). Nu weet ik wel beter. Echter; ik zou m'n Stingray niet inruilen voor een Rickenbacker. Ik had in die tijd net een dvd van Peter Gabriel gehad waar Tony Levin te zien is. Hij speelt daar onder andere op een vijfsnarige Stingray. Toen m'n basleraar zijn 4 snaar wilde verkopen was het natuurlijk een makkelijke keuze.
Verder is m'n Planet Waves kabel ook wel een mooie aankoop geweest, maar om het nou de beste te noemen...
Doodndoodit, dah, dt-dt-dah
Gebruikersavatar
anavrin
Berichten: 1221
Lid geworden op: 11 jan 2006, 20:55

Bericht door anavrin »

de combinatie-aankoop van m'n eerste Ibanez ATK, Trace Elliot 715 combo en flightcase voor de bas (bij elkaar maar iets van 475 euro dus nog eens een mooie prijs ook).

Ik was voorheen al gek van Trace, maar sindsdien heb ik er nog een ATK bijgekocht... 8)
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Een ATK staat ook op mijn gaslijst. 8)
andre van ham

Bericht door andre van ham »

Mijn BassCulture AvH Custom I, de eerste BassCulture die ik 2 jaar geleden heb laten bouwen.

Afgelopen zomer was ik weer eens bij de bouwer op bezoek in Duitsland en hij vertelde me toen dat een instrumentbouwer maar een paar keer in z'n leven een instrument bouwt waarvan ie denkt "ja, dit is echt goed!". Mijn bas was volgens hem 1 van die bassen.

Ik heb er nog 2, die zijn beide ook gewoon erg goed. Maar die 1e, die is gewoon echt geweldig.

Ik gebruik hem tegenwoordig niet eens meer voor m'n optredens... Hij wordt alleen nog maar thuis en in de studio gebruikt.

Hier een foto van het apparaat :
Afbeelding
Gebruikersavatar
The Mule
Alembic arbeider
Berichten: 4178
Lid geworden op: 09 mei 2004, 10:10

Bericht door The Mule »

Misschien is het nog te vers qua objectiviteit, maar m'n aankoop binnen een maand van zowel een Yamaha BB3000A als een BB5000A staat nu al erg hoog. Ook echt bassen die ik niet snel vervangen zie worden.

De aankoop waar ik nog altijd het meest bij voel is m'n Benavente. Twee jaar nadat hij getest werd in de Bass Player, een test die mij definitief deed switchen naar de bas en liet inzien wat er allemaal voor moois gebeurde in de boutique-wereld, kon ik hem (dus niet eentje die er veel op leek o.i.d. maar echt dezelfde) naar Nederland halen.
"Hij lachte uit de diepte waar de bassen wonen" - Simon Carmiggelt
Gebruikersavatar
andy
Berichten: 938
Lid geworden op: 12 feb 2005, 17:56

Bericht door andy »

een pakje plectrums
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Hartke bas snaren...voor zolang ze 19 euro per 3 setjes zijn, is dit het meest geweldige. Verder ben ik ook trots op mijn basjes, maar ik wissel te vaak van basje om daar wat van te kunnen zeggen. Momenteel is het meest "stabiele" item wat ik heb mijn Boss ODB-3.
Gebruikersavatar
RonC
Berichten: 3275
Lid geworden op: 20 jan 2005, 12:55

Bericht door RonC »

Goede oordoppen!
Gebruikersavatar
Hans58
Nestor Magnificus
Berichten: 26347
Lid geworden op: 01 jan 2005, 20:30

Bericht door Hans58 »

Mijn huidige Precision, die ik 5 jaar geleden kocht, nadat ik tussen '78 en '88 ook een dergelijke bas (en ook nog in dezelfde zeldzame bruine kleur) had.
Met mijn ABM500 ben ik ook bijzonder gelukkig, maar de Precision voelde als "thuiskomen".
Hans

"Eigenlijk is een P-bas nog het ultiem stoere ding" - Dr Teng

"Er is niet een Hondo die ook maar ooit iemand gelukkig heeft gemaakt!" - SpcMnk
Peter

Bericht door Peter »

Mijn beste aankoop is zonder twijfel mijn eerste "echte" bas: mijn MIJ Fender Jazz 75RI, in 1995 nog nieuw gekocht bij RockPalace Den Haag. Deze enige keer dat ik een bas probeerde die riep: Honey, I'm home!!!!

Deze super-player heeft al mijn GAS aanvallen in de afgelopen 11 jaar doorstaan. Heerlijke hals, goede balans, lekker licht van gewicht en resonante body. Super sound.

Op de tweede plek: goede oordoppen!
Plaats reactie