Eigen-werk band optreden ... maar waar ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Haico

Bericht door Haico »

Green Goblin schreef:Mag ik jou namens de garagehouders bedanken voor het verpesten van de markt ? :roll:
Ik werk louter voor mijzelf en werk niet zwart aan auto's van anderen. Maar, je maakt een goed punt! :D

- Amateurblogs hebben de journalistiek vermoord.
- Recensiewebsites vermoorden de consumentengids
- Digitale camera's en Photoshop heeft professionele fotografie vermoord.
- ...etc.

Helemaal mee eens. Dit gebeurt overal. Maar betekent dit dat je eraan mee moet doen? Dat ga ik niet voor jou beslissen. Integriteit is een persoonlijk iets. Ik hoop alleen dat anderen hierin met mij meegaan.

Enneh... Wat Stinky zegt: gelukkig komt kwaliteit bovendrijven. Dat betekent dat ik mijn oldtimer vast wel eens zo ontzettend sloop dat ik ermee naar de garage moet. :D
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22172
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Been there, done that... :facepalm:
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Maarten_E schreef: Sinds wanneer staat hobby gelijk aan geld verdienen?

Dus ieder DHZer verpest de instrumenten markt omdat hij potverdriedubbeltjes zelf iets doet ipv voor de simpelste oplossing te kiezen?
Nja, aangezien 98% van de mensen hier als hobby muziek maakt is het bijna gek dat we er uberhaupt geld voor vragen! ;)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Mensen die tegenwoordig leven van hun muziek werken ervoor.
Die repeteren iedere week meerdere keren. Die treden meerdere keren op. Die geven uuuren les in de week. Die coachen bands.
Beetje offtopic, maar ik hoor te vaak "Met muziek is niks te verdienen!" Onzin!
Stel je repeteert 1 keer in de week 4 uur. Je treedt 1 keer per 2 weken op. Dan ben je 5,5 uur per week bezig met muziek maken. Daar valt inderdaad niks aan te verdienen. Maar als je 5,5 uur in de week gaat timmermannen doen, verdien je er ook geen fuck mee!

Mensen die tegenwoordig leven van muziek zitten makkelijk aan 40 uur per week muziek maken en spelen. Daar kan je net zo goed van leven als van 40 uur per week timmermannen.

Beetje offtopic, maar moest effe.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

:stupid:
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

"Valt niks aan te verdienen" moet ik even toelichten. Ik bedoel dat je er niet van kan leven. Excuse moi.

Ik sta bij Haico; Je verdient niks omdat je ermee akkoord gaat. Niet zeuren, zorg maar dat je het waard bent!
Schilders, loodgieters, en timmermannen werken toch ook niet voor reisvergoeding en een koffie. Come on. :)
Haico

Bericht door Haico »

Laat maar, Maas.Dit is een gevecht tegen de bierkaai... Nederlandse/Belgische amateurbassisten vinden het belangrijker om te discussiëren over welke tint blauw het mooiste is op een P.
...alsof ze nagellakjes staan uit te zoeken bij de Etos.
Jack

Bericht door Jack »

Een beetje zuur Haico, dat valt ook wel weer mee. :wink:

eerst maar koffie.. 8)
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Ik vind het aantal pagina's aan reacties op bassen tegenover het aantal reacties in het muziek subforum een verschrikkelijk mooie manier om die stelling te testen.

Oh... :D


(Ja, ik ben ook niet heilig.)
Haico

Bericht door Haico »

Mogguh, Jack! :) Ik word inderdaad buitensporig zuur als men inhaakt op een discussie, mij laat reageren, en vervolgens niets meer laat horen. Ik neem nóg een bakkie... en wacht af...
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Heb het gevoel dat mensen het best met elkaar eens zijn? In ieder geval over de beweringen op de laatste anderhalve pagina, niet over hoe blauw een bas moet zijn.
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Als de andere kant stil valt dan ben je er. :dance:
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4824
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Het blijft toch vraag en aanbod. En waar ligt de vraag ? Is de kroegbaas op zoek naar een band, en is er schaarste ? Dan wil hij best betalen.

Of is de band op zoek naar een podium om op te treden ? En is er schaarste in het aantal plekken ? Dan zal een band eerder voor niets optreden, zeker als ze het voor de hobby doen.

Reken ook mee dat de kroegbaas alternatieven heeft, als een band dus voor hem niet uit kan, zal hij iets anders in de kroeg organiseren (een dj, of gewoon een muziekje draaien achter de bar). Dus als alle bandjes (goed) geld vragen, speelt er gewoon niemand.

Dus, heeft de band de kroegbaas nodig, of, heeft de kroegbaas de band nodig. Helaas leven we op dit moment eerder in de eerste situatie, naar mijn idee. Of je moet er inderdaad hard aan gewerkt hebben, en een eigen fanbase opgebouwd hebben, dan kun je de situatie omkeren.

En ik denk nog steeds dat deze discussie in een andere/eigen thread huishoort. :mrgreen:
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
VanderVeen
Berichten: 8233
Lid geworden op: 13 sep 2010, 23:12

Bericht door VanderVeen »

Neejoh. Als iedere band geld zou vragen zou dat normaal zijn. Dan zouden mensen dat gewoon betalen. Het feit dat het normaal is geworden om gratis op te treden is het probleem.

Maar wat dacht je van een band 16-18 jarige jongens die iedere maand een vaste dag in 't Oude Pothuys (Huis... Whatever) spelen voor een bedrag?
Het is geen kunst. Het is gewoon doen...

We kunnen hier allemaal wel gaan roepen dat het niet kan, maar heb je het dan ook echt geprobeerd? Ik betwijfel het.

Maak een Facebook pagina, regel likes, doe een publiciteitstunt (klaarkomen in je clip, anyone?), en ga niet voor nop op je rug. :)
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Maargoed. In Hoorn dus. Kilometertje of 35 boven Amsterdam, de A7 op.

Eigenaar van 't Kroegie is ook drummer en gek op live muziek. Op vrijdagen is er vaak ruimte voor bands die een "trial" willen doen. Vandaar ook dat ons eerste optreden daar was. Kroegbaas drumt in de band van een paar goede vrienden van me dus dat was de link.

Verder heb je in Hoorn ook nog Swaf, maar daar moet je in een erg krap hoekje en tegenover de WC deur spelen. Voor bands met meer dan 4 leden wordt dat erg krap. Alternatief genre. punk/hardcore is er altijd welkom.

In Het Huis Verloren spelen vaak de wat bekendere en betere acts. Podium is groter. Leuke tent. Zit naast 't Kroegie en om de hoek bij Swaf.

Onlangs is Backstage er nog als muziek kroeg bij gekomen, ook een leuk podium waar de eigenaar van het lokale radiostation de scepter zwaait. Ik ben daar nog niet geweest.

https://www.facebook.com/pages/t-Kroegi ... 1493819322" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/cafeswaf" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/hethuis.verloren" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.facebook.com/BackstageHoorn" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie