Badass bruggen?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Badass bruggen?

Bericht door Joreeeen »

Tegenwoordig zijn ze heel moeilijk te vinden? waarom eigenlijk? en waar kan je ze wel nog vlot vinden?
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22186
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Makkelijk zat te vinden. Op gebruikte bassen die mensen kwijt willen...
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Ok, tweedehands, maar nieuw?
Ik ga wel tweedehands is zoeken naar 2 bruggen!
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

De verkoper PITI13 [pffft :facepalm: ] heefter alvast eentje.
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Leo Quan is jammerlijk overleden. Ik weet niet of zijn bedrijfje nog bestaat.
Kijk eens naar een Hipshot A style brug. Die zijn best degelijk.
Gebruikersavatar
Rikkers6
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mar 2005, 21:41

Bericht door Rikkers6 »

Zijn broer zou het hebben overgenomen.

De Badass II wordt nog gemaakt, maar dan in beperkte aantallen.
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23318
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Op de VM due ik pas heb zit er ook een.
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
frank24
Berichten: 1351
Lid geworden op: 19 jan 2010, 20:17

Bericht door frank24 »

Probeer eens een mailtje/belletje/bezoekje te wagen aan Sander de Gier in Schiedam.
"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Is een tijdje enorm hip geweest, alles moest een BadAss brug hebben. Ik vind het wel een hele klomp metaal wat voor een moderne sound prima is, maar vintage wordt het niet gauw meer in mijn beleving.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

GOTOH 201 is een redelijk alternatief.
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

persoonlijk vind ik de Badass weer enigzins achterhaald door de concurrentie: de faam vd Badass stamt ook vooral uit de tijd dat er niet zoveel aftermarket bruggen te krijgen waren.
nu heb je me toch een keus zeg, en de één doet niet eens meer zoveel onder voor de ander.

als ik nu een brug nodig had, werd het een Hipshot A model: massief, semi traditioneel en simpel, goed instelbaar maar vooral ook rete handig door het inhaken vd snaren.

als er één brug is die ik liever nooit meer wil hebben, heb hier nog twee bassen met zo'n brug, dan is het wel de Schaller 3D brug.
werkt verder wel ok maar als je een dikke B door het gaatje moet proppen, dan verlang je naar een inhaaksysteem en de zadelrollertjes verschuiven bij het snaar wisselen constant waardoor je nog een extra taak hebt als je klaar bent: checken of de uitlijning nog wel goed staat.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Die Schaller-bruggen met die rolletjes lijken in 1e instantie prachtig , omdat ze zo mooi verchroomd en glimmend zijn , maar het materiaal van die rotdingen = giet-zink ( oftewel : "Zamac" ) ,
da's een legering van zink , aluminium en een heel klein beetje koper . :|

Vroeger dacht ik ook dat die fancy dingen een "verbetering" opleverde, ----- maar helaas , ik nam gewoon me eige daarmee in de maling :facepalm:

Het geluid ging er nog eerder mee achteruit ,....dat originele stalen hoeklijntje van Fender voldoet gewoon prima :wink:

Ik trap nooit meer in die onzin :mrgreen:
Gebruikersavatar
LeftyJ
De GVR
Berichten: 13425
Lid geworden op: 14 dec 2006, 11:47

Bericht door LeftyJ »

Het verschil in klank toen ik de vintage style Fender-brug op mijn Jazz verving door een Badass II was aanzienlijk: strakker laag, fel en agressief hoog, en langere sustain. Ik wás er heel blij mee. Maar inmiddels weet ik niet zo goed meer wat ik ervan vind. Misschien zet ik de oude brug er binnenkort weer eens op, even kijken hoe dat me bevalt. Ik bespeel die bas nog maar weinig, misschien wel vanwege de klank, en ik heb zelfs al meerdere keren overwogen om hem te verkopen. Zou zonde zijn als achteraf blijkt dat dat door de Badass komt.

Ik ben het met Stinky eens dat het een achterhaald ding is. Zo'n Hipshot style A, of een ABM Mueller, is een stuk gebruiksvriendelijker omdat je alles kunt verstellen. Op de Badass zijn alleen actie en intonatie instelbaar, maar de spacing niet: bij het plaatsen van de Badass moet je de zadels zelf in (laten) vijlen in de spacing van jouw voorkeur, en daarna kun je nog wel groeven bijmaken, maar dat is niet helemaal de bedoeling.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

toch snap ik niet helemaal waar het voordeel dan zit dat je de string spacing kunt veranderen?
als een bas gebouwd wordt, gebeurd dat met een bepaalde string spacing in gedachte die ideaal is voor die toets: maw de snaren ad zijkanten vd toets staan niet te dicht bij de rand maar laten ook niet onnodig veel ruimte over. beide situaties kunnen namelijk ook problemen opleveren.

als je zelf gaat liggen klooien met de mogelijkheden van zijdelings beweegbare zadeltjes wordt het er nooit echt beter van is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

bij de originele brug kun je de spacing best nog wel redlijk corrigeren door de busjes te laten kantelen dmv de inbusboutjes ongelijk te verstellen .

Het resultaat van aftermarket bruggen is afhankelijk van de prijs die er men voor betaald heeft en de genomen moeite om 't ding er op te timmeren .
( per slot van rekening heb je er voor betaald , dus 't moet met geweld dan een "wereld-verbetering" zijn :mrgreen: )

Een basgitaar heeft een zwak punt voor z'n sustain : Dat is de kop van dat ding .
Druk 'm maar eens met een beetje kracht tegen de deurpost aan als je er op speelt,
De sustain zal merkbaar toenemen .

Die brug dient alleen maar hard te wezen en de snaren goed op de kast te verbinden.

Er is ook zo'n periode geweest dat iedereen de topkam voor een messing exemplaar verving ,
en dat moest ook toen zo'n "enorm" positief verschil opleveren :facepalm:

Het verschil was idd enorm ( weinig ) :mrgreen:
Plaats reactie