Studeren... hoe doe je dat ??

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
baslex
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2004, 10:24

Studeren... hoe doe je dat ??

Bericht door baslex »

Ik heb aan vraag of ben eigenlijk nieuwsgierig:

Wanneer jullie thuis oefenen, wat oefenen jullie dan en doe je dit volgens een bepaald schema. Hoe delen jullie je oefensessies in ?

Ik ben trouw elke dag een behoorlijk poosje aan het studeren en daar komen timingsoefeningen, technische oefeningen etc. in voor. Ik ben nu een heel poosje bezig en vecht al maanden tegen mijn z.g. plafond. Met andere woorden ik kom niet verder....

Ik weet wel... volhouden en doorbijten.. dit doe ik ook. Misschien hebben jullie tips om dit te doorbreken ??

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet,

Alex
Gebruikersavatar
Dirk
a.k.a. Paul
Berichten: 2246
Lid geworden op: 08 jan 2004, 19:16

Bericht door Dirk »

Ik speel altijd mee met de nummers die ik ken, zoek een leuk nummertje uit om op dinsdag weer bij te leren (dan heb ik namenlijk les..) en soms zet ik m'n drumcomputer aan en oefen het strak spelen..
Music is Endless

https://www.sqy.nl
Gebruikersavatar
Dr Teng
Paardenvoeler
Berichten: 4775
Lid geworden op: 10 jan 2004, 17:28

Bericht door Dr Teng »

Zoek een muziekstijl of arties top die je niet zo goed kent. Voordat je het weet is de motivatie nog een stuk hoger en ga je er van alles vanzelf bijleren.

Als ik bezig ben improviseer ik constant, probeer ik andere accentjes te spelen, die ik vantevoren nog niet kende. Daarbij, bij elk loopje wat ik speel, probeer ik er een mooie flow in te krijgen, zodat het 'natuurlijk' klinkt en niet geforceerd. Op welke snelheid dan ook... ik kan uren zo doorgaan. :wink:

Muziek van hoog niveau luisteren helpt ook altijd wel voor je eigen vaardigheden. Toevallig dat ik dan dol op funk en jazz etc.. ben, maar metalbands doen qua ritmische dingen er ook niet voor ander. Niet dat ik ervan houd, maar het niveau is bij bepaalde bands echt wel hoog.
'.. and you keep a foot in his ass!' Reggie Washington aan de bar met ons in Amersfoort.

Hans58 schreef: Ik heb zo'n hekel aan dat modieuze "stack". Vroegâh had je het eigenlijk gewoon over je "installatie".
baslex
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 mei 2004, 10:24

Re: Studeren... hoe doe je dat ??

Bericht door baslex »

baslex schreef:Ik heb aan vraag of ben eigenlijk nieuwsgierig:

Wanneer jullie thuis oefenen, wat oefenen jullie dan en doe je dit volgens een bepaald schema. Hoe delen jullie je oefensessies in ?

Ik ben trouw elke dag een behoorlijk poosje aan het studeren en daar komen timingsoefeningen, technische oefeningen etc. in voor. Ik ben nu een heel poosje bezig en vecht al maanden tegen mijn z.g. plafond. Met andere woorden ik kom niet verder....

Ik weet wel... volhouden en doorbijten.. dit doe ik ook. Misschien hebben jullie tips om dit te doorbreken ??

Ben benieuwd naar jullie reacties.

Groet,

Alex
Dank voor jullie snelle reactie !

Ga ik eens proberen
:P
Thijzema
Berichten: 581
Lid geworden op: 07 okt 2003, 19:59

Bericht door Thijzema »

ik begin altijd elke dag met de playlist van de band, en mogelijke nummers die we nog gaan spelen (ben ik een uurtje mee bezig, soms wat vaker als ik extra dingetje erbij ga mieteren) daarna houd ik me bezig met dingen voor les (nummers tabben, toonladders oefenen en af en toe ook nog gewoon een nummer) kheb altijd muziek aanstaan, en als er dan een nummer voorbij komt wat overduidelijk uit 1 toonladder is opgebouwd (of meerdere als ik ze kan uitvogelen) dan ga ik improviseren op het nummer (t zijn meestal nummers die een heel saai baslijntje hebben, dus improvisatie mogelijkheden zat).
Dan ga ik aan eigen nummers werken (af en toe gitaar erbij pakken) en als ik dan nog tijd over heb alles weer overnieuw.
Plaats reactie