Maf ding.... Op straat spelen.... Bouyer Publitex

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Maf ding.... Op straat spelen.... Bouyer Publitex

Bericht door Muziekschuur »

Ff wat voorpret.

Ik heb een Bouyer Publitex gescoord. Prachtig versterkertje op batterijen. Is uit de jaren '60 dus de vraag doet ie het nog. En natuurlijk moet ie wat gefatsoeneerd worden:

Afbeelding

Bouyer is/was een heel groot merk in de jaren 50 & 60. Alles moest frans zijn. Dus ook de studio apparatuur. Maar daar verdien je de kost niet mee. Dus ook menig staatsorder voor omroep apparatuur en andere electrieke zaken werden gefabriceerd. Maar Bouyer heeft dus menig juweeltje gemaakt. O.a. de microfoons van Bouyer uit die tijd zijn zowel goed als erg mooi gemaakt...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
SpcMnk
Berichten: 5225
Lid geworden op: 28 feb 2013, 23:36

Bericht door SpcMnk »

geweldig dat soort curiosa! Wat ga je er mee doen? Een instrument in prikken of voor de vocalen? Heel benieuwd hoe dat gaat klinken.
TE KOOP op Marktplaats: geen idee, klik eens...

wombatboter: "Je speelt zoals je bent..."
Gear: Tien vingers en een voet...
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Dat ga ik dus bezien als tie hier is. Ik heb 100 volt speakers maar ook genoeg cabinetjes van "beter" spul. De vraag is wat voor accu er in hoort. En misschien de microfoon vervangen voor een xlr chassis ergens... Maar dat kan ik pas beoordelen alstie hier is.....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Hij is er....

Wat een maf konijneding is dat.... Mag niet klagen.... De prijs was meer dan redelijk.... En als iemand je geen eurotje gunt in je hoed kun je altijd nog z'n hersenen ermee inslaan.... :twisted:

Nu eens kijken of ik documentatie kan vinden of een indicatie voor de batterij voltage. Gelukkig heeft iemand al ooit de batterij gedemonteerd. Maar nu is wel de vraag... Wat hoort er dan wel in...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Monkeybassines
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:25

Bericht door Monkeybassines »

Of kontakt opnemen met Bouyer , ze bestaan nog steeds . Misschien hebben ze nog wat in de archieven zitten .

https://bouyer.com/en-GB/index.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
If you pay nuts , you'll get monkeys .
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Done..... Ik wist dat ze bestonden. Ik had al eerder een Bouyer microfoon gezien. En toen uitgezocht wat voor bedrijf het is. Gave vintage microfoons hebben ze ooit gemaakt. En vele franse presidenten hebben er al door gesproken...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Peachabell
Berichten: 8201
Lid geworden op: 31 mar 2009, 11:38

Bericht door Peachabell »

Die microfoon doet me enigszins denken aan de microfoon voor een 12v legerversterker die iemand bij een IJmuidense dump had opgepikt.
We zijn nog een tijd bezig geweest om 'm aan de praat te krijgen, er zat een soort van toeter/kermis-wielrenkoers speaker bij,
die volgens de specificaties ruim 500w moest kunnen leveren.

Uiteindelijk kregen we er dankzij een oude auto accu geluid uit.
Heel vreemd gefilterd, van dichtbij hoorde je bijna niets, maar het echode terug door de duinen.
Klonk een beetje als de stem uit de Wall film die tijdens "The Happiest Days Of Our Lives" "You! Yes, you! Stand still with it" roept
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Mooi verhaal. Er is al heel wat P.A. spul gemaakt in heel veel varianten...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

En jawel.... Een frans documentje belandde in mijn mailbox. Daar is vast iemand een hele dag mee bezig geweest.... Maar ik heb het documentje...

Iemand idee hoe ik dat het beste kan delen?

Ff informatie:

Ik heb informatie van de Publitex 203. Een iets andere variant... Maar ik vermoed dat e.e.a. op hetzelfde neerkomt.

7 watt a 8 ohm
werkt met een frame waar ronde batterijen in serie in werden gebruikt. Het frame is er niet meer.
9x1,5 volt om hem te laten werken. Dat kan ik optellen toch? = 13,5 = 12 volt dus...

https://pdfcast.org/pdf/bouyer-publitex-manual

ALs ik er twee 8 ohm speakers op zou zetten... Zou dat slim zijn? Zou ik hier een motor accu (12 volt) in kunnen zetten? Voor langere speeltijd?
Laatst gewijzigd door Muziekschuur op 14 nov 2014, 12:21, 2 keer totaal gewijzigd.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Monkeybassines
Berichten: 179
Lid geworden op: 21 jul 2014, 13:25

Bericht door Monkeybassines »

Het verbaasd me dat ze zo snel zijn om het gevraagde te mailen . Echt top !
If you pay nuts , you'll get monkeys .
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Yup..... trotse fransen..... Die gedeeltelijk gewoon makkelijk de centen verdienen aan vergader systemen voor de franse overheid....
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Da's dan wel een paar meer dan mijn 6 AA's Roland Bass Cube RX.

Moet overigens zeggen dat ik daar maar weinig mee doe (en 'm binnenkort in de verkoop ga zetten). Ik heb een paar keer in het park gespeeld, maar da's misschien 4x geweest. En ik zou 'm niet gebruiken voor een straat-band... daar gaat 'ie niet hard genoeg voor. Wat ga je hier mee doen? Ook daadwerkelijk de straat op? :)
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Ja, dat was ik wel van plan. Als ik een manier uitvogel om gitaar en zang uit hetzelfde doosje te krijgen.
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Inmiddels een diesel accu gescoord. Blij. Want een 72ah accu met handvat is best fijn.... Nu kabels verzinnen en de boel eens testen...
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6728
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Bericht door Stinky »

wat is een diesel accu?
heb de term nog nooit gehoord, is dat niet een generator?
Plaats reactie