Lange gitaarband

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
duBois'86
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 nov 2013, 14:56

Lange gitaarband

Bericht door duBois'86 »

Heren, en dames(?)

Ik ben opzoek naar een langere gitaarband.
De schouderband die ik nu gebruik heeft zijn maximum
lengte van 135 cm bereikt. Maar ik wil mijn bas toch nog
echt ff wat lager hebben hangen. (En trouwens, zo "laag"
hangt ie nu niet eens.. keurig op mijn buckle)

Kent iemand een merk voor een langere band? (Ik heb
liever een originele band dan een eigen fabrikaat)

Bij voorbaat dank!
Groeten
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

ik heb er van Couch, Jamz (die is voor mij krek lang genoeg) en het nederlandse Zaleska. Die laatste maakt ze desgewenst ook zo lang je zelf wilt.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
duBois'86
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 nov 2013, 14:56

Bericht door duBois'86 »

Klein detail: graag van leder :mrgreen:
BasSas
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 mar 2012, 16:54

Bericht door BasSas »

Ik gebruik zelf ook alleen vegetarische/diervriendelijke banden. Prachtig handgemaakt door Soldier (https://www.soldier.us" onclick="window.open(this.href);return false;). Het is een mooie brede band, zwart, en 100% synthetisch, super sterk, en dus uitstekend geschikt voor mijn relatief zware bas. Hij is 150+ cm, maar ik zou de preciese maat even van te voren opvragen.

Het duurt ongeveer 3 weken om de band naar jouw wensen te maken. En de verzending duurde ook een paar weken (komt uit de VS, Chicago). Je moet dus wel een beetje geduld hebben, maar echt het wachten waar, super mooi.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Goedkoop;
Je band laten verlengen met een oude riem/stuk leer door een schoenmaker.
Is was zelf het hele begrip schoenmaker vergeten maar ik ga er steeds vaker naar toe.
Hij heeft iig mijn gigbag al gemaakt (niet netjes -who cares- maar wel functioneel).
face down in the dirt
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Ik knoop gewoon een stuk schoenveter onderaan... Ff dubbel doen, paar creatieve knopen er op, en je bent spekkoper. Soms kan het simpel hoor, als je wilt...
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

1278027_608758335871060_1104784976_o.jpg
Gebruikersavatar
Joreeeen
Berichten: 559
Lid geworden op: 21 jun 2011, 16:35

Bericht door Joreeeen »

Ik gebruik de xxl van Ernie ball, spotgoedkoop maar oh zo goed! is wel geen leder maar toch de moeite waard (als back-up-strap mss?): https://www.musicstore.de/en_EN/EUR/Erni ... 013405-000" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb ooit een Texas leren XL strap gehad, tot 160 of 165 cm en echt ideaal voor lange mensen die hun bas graag laag hangen:
https://www.musicstore.de/en_EN/EUR/Guit ... 002132-003" onclick="window.open(this.href);return false;
Sandberg / Dingwall / Quad Cortex
Gebruikersavatar
duBois'86
Berichten: 62
Lid geworden op: 26 nov 2013, 14:56

Bericht door duBois'86 »

Heren!

Bedankt voor alle reacties.
Ik kwam zojuist op zolder een oude Dunlop
band tegen :facepalm: verstelbaar tot een
goeie anderhalve meter.
Probleem nu even opgelost.

Voor een leren variant vond ik:
Stagg SLPL11BLK/L (met €40, wel aan de dure kant)
Minotaur Guitarstrap FS-BK Padded XL170 (ook goed aan de prijs)
Gebruikersavatar
LemmyNL
Berichten: 6212
Lid geworden op: 02 aug 2012, 08:58

Bericht door LemmyNL »

koen van soelen schreef:Ik knoop gewoon een stuk schoenveter onderaan... Ff dubbel doen, paar creatieve knopen er op, en je bent spekkoper. Soms kan het simpel hoor, als je wilt...
Heb ik... werkt perfect :jaaaaa:
Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer? Ja! Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput!
Bandje: https://www.facebook.com/pages/Peyote-M ... 9105623020
Werk: https://www.tekstenfotografie.nl
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

Heb ik ook op meerdere banden. werkt perfect. Heb ook aan elkaar getapte gitaarbanden en noem maar op. tegenwoordig heb ik een aantal baanden die gewoon lang genoeg of zelfs voor mij veeeeel te lang zijn. (lees je bas tot op de enkels hangen)
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Van Tango
Berichten: 3054
Lid geworden op: 16 mar 2007, 03:32

Bericht door Van Tango »

saf schreef:Heb ik ook op meerdere banden. werkt perfect. Heb ook aan elkaar getapte gitaarbanden en noem maar op. tegenwoordig heb ik een aantal baanden die gewoon lang genoeg of zelfs voor mij veeeeel te lang zijn. (lees je bas tot op de enkels hangen)


Die van Couch gaan bizar laag, ja. Ik ben niet de kleinste en op z'n laagst hangt de bas bijna op de grond. :shock:
What difference does it make?
Plaats reactie