Zwarte snaren, welk merk?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Zwarte snaren, welk merk?

Bericht door koen van soelen »

Omdat het oog ook wat wil, wil ik wel eens een setje zwarte snaren proberen. Roundwounds. 5-snarig, het liefst lekker lang (want string-trough body op mijn Gibson RD). Maar! Ik weet niet welk merk die dingen levert! Iemand een idee toevallig?
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

https://www.thomann.de/nl/dr_black_beauties_bkb545.htm

DR Black Beauties. Als het goed is lang genoeg om zelfs 35" through-body te gooien, zwart, roundwound & 5-snarige set. Alleen niet erg goedkoop en niet overal te vinden (zeker 5snarig niet).
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Vet! Wel een tikje prijzig, maar DR zijn altijd prima snaren. Ik ga ze bestellen. Thanx!
Gebruikersavatar
Meowmix
Berichten: 2472
Lid geworden op: 28 dec 2011, 17:55

Bericht door Meowmix »

Ik heb geen ervaring met coated DRs, maar de gewone snaren ben ik erg blij mee idd. Succes!
Fender MIJ E series Precision | Rickenbacker 2060 JetGlo
Gebruikersavatar
Madmac
geen ondernaamdinges
Berichten: 5674
Lid geworden op: 21 nov 2006, 22:04

Bericht door Madmac »

Ik heb die DR coated gebruikt. Geluid is wat donker - weinig sprankel - maar lekker knorrig. Nadeel is wel dat de coating heel snel afgaat op de plaats waar ge aanslaat en als ge met plectrum speelt nog véél sneller.
Bijna terug actief op muzikaal gebied.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Madmac schreef:Ik heb die DR coated gebruikt. Geluid is wat donker [knip] Nadeel is wel dat de coating heel snel afgaat op de plaats waar ge aanslaat en als ge met plectrum speelt nog véél sneller.
Zelfde ervaring hier, vond ook dat ze vrij snel dood waren, ondanks wat ze beloven over langere levensduur.
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4350
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Ook ik heb ze wel eens op een bas gehad. Ik begin er nooit meer aan. Mat geluid en je zit in no time met plastic residu overal. geef mij maar gewoon stalen snaren. Da's pas METAL! :jam:
Gebruikersavatar
koen van soelen
Berichten: 1464
Lid geworden op: 08 jun 2011, 21:38

Bericht door koen van soelen »

Nou ga ik twijfelen! Ze zijn 45,- euroknallers bij thomann, zal ik het proberen of zeggen jullie, voor dat geld; beter van niet?
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4350
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Voor dat geld kun je minstens twee setjes d'Addario Pro Steels kopen. Mijn strings of choice.
Gebruikersavatar
blablas
Berichten: 2993
Lid geworden op: 22 jan 2012, 15:37

Bericht door blablas »

Voor dat geld koop ik liever vier setjes Warwick Red label nickel of drie setjes Fender nickel roundwounds, of één setje Elixers (hangt een beetje af van voor welke bas ik ze nodig heb).

Dat zijn dus ook de voornaamste drie types snaren die ik gebruik, ik probeer wel eens iets anders, zoals deze DR's, maar ik kom tot nu toe altijd weer terug op deze setjes.

Ik zal in ieder geval niet snel meer die gecoate DR's kopen, heb nu die zwarte en hun Red Devils geprobeerd en moet zeggen dat ik van beiden niet onder de indruk ben, die rode zijn trouwens nog slechter, de setjes die ik had waren binnen twee weken al behoorlijk dood, zag er mooi uit maar ik verwacht voor die prijs toch wel een veel langere levensduur.
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

Setje Deep Talking Black Nylon Tape Wound gekocht voor m'n fretloze. Dit zijn flatwounds, maar verrassend helder en toch warm van klank. Ook flageoletten doen 't prima met deze. Of ze voor jouw muziek cq. smaak geschikt zijn kan ik niet beoordelen:

https://www.lordofthestrings.com/lots/RA ... 01267.html

Afbeelding
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ePCNjqeD9Vw[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=YNdiB2gAUSA[/youtube][/quote]
Plaats reactie