Welke footswitch voor iPad?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
xommen
Berichten: 115
Lid geworden op: 01 jun 2009, 15:03

Bericht door xommen »

Basvarken schreef:Het enige nadeel dat Floor soms ondervindt met die Pageflip, is dat wanneer ze even een poosje haar teksten uit het hoofd doet (en ze dus "vergeet" te scrollen) ze alsnog een soort inhaalslag moet maken als ze bijvoorbeeld naar het volgende nummer wil. Je kunt dan niet simpelweg naar het volgende nummer. Je moet dan eigenlijk een knopje omzetten van scroll-modus naar page-up page down modus. Maar dat is nogal een gedoe op een podium. Als je dat knopje niet omzet, moet je dus alsnog snel door de tekst heen scrollen tot je aan het eind van de pagina bent en dan kun je pas door naar de volgende. Bij lange teksten die over drie vier scrolls gaan, kan dat irritant zijn.
Je vinger aan de rechterkant van het scherm plaatsen zou je naar het volgende lied moeten doen binnen een setlist als dat is wat ze wil hoeft ze dus op dat moment niet heel veel op het pedaal te duwen. Volgens mij is onderaan het scherm dan standaard page down. Ik heb bij mij de pedalen sowieso op page up page down staan, met de instelling dat hij als hij onderaan is automatisch naar het volgende nummer in de setlist gaat.
Bassen: Epiphone EB0, Harley Benton Stingray Kopie
Band: https://www.uke22.nl
Gebruikersavatar
Basvarken
Berichten: 7385
Lid geworden op: 01 dec 2005, 22:49

Bericht door Basvarken »

Mwah. Niet heel erg handig. De iPad staat niet binnen handbereik, maar op floormonitorhoogte.
De footswitch is er juist voor aangeschaft om niet meer aan het scherm te hoeven komen.
A) vanwege de lage opstelling (uit het zicht)
B) vanwege het feit dat Floor een groot deel van de set handschoenen aanheeft. Dat werkt niet met een touchscreen.

Daarnaast is het zo dat ze bij veel nummers enorme lappen tekst heeft. Dus scrollen -of eigenlijk in stappen naar beneden- is een noodzaak.
Proost!

The Gibson Bass Book bestellen?
https://www.thegibsonbassbook.com
Plaats reactie