Batterijen

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Kaasbaas

Bericht door Kaasbaas » 25 dec 2014, 12:06

Bolobass schreef:
DiMarco schreef:Duracell procell zijn goedkoop met 1,50 per stuk en gegarandeerd goed. Een Lidl weiger ik binnen te gaan (net als een Primark schoenenreus of Action) dus ik heb geen idee wat je daar voor batterijen betaald.
Heb je daar een reële reden voor? Het staat nogal.... excentriek.

Het zijn verder DEZELFDE batterijen uit DEZELFDE fabriek met een ander printje op de hoes.
:stupid: Precies :p
Persoonlijke topic
Hajvb schreef:Ik heb overigens ook genoeg Precision bassen gehad en gehoord die met goedkope standaard elementen en pisbakken stalen brug een ontzettend lekkere en typerende Precision ronk hadden.

Suske

Bericht door Suske » 27 dec 2014, 17:23

Even een kleine correctie:
Het zijn niet dezelfde batterijen, maar misschien wel uit de zelfde fabriek.
Een hele tijd geleden heb ik voor een schoolproject eens een uitgebreide batterijentest mogen doen.
Het ging om penlites (AA) en 9 volts blokken.

Bij ins kwam eruit dat bij kortstondige hoge belastingen en langdurig lage belasting de Duracell's en de Energizers er het beste uit kwamen.
Vlak daar achter (met maar een paar procenten verschil) kwamen de batterijen van de Aldi.
En als je dan naar het prijsverschil gaat kijken; kies dan voor de Aldi-batterijen.
Omdat de, eerder genoemde, Lidl hier in de buurt toen nog niet bekend was, hebben we die dus niet mee kunnen nemen.

Maar voor de rest; iedereen zweert toch bij zijn eigen keuze.

En hoe de topic begon:
Batterijen altijd droog bewaren, zorgen dat ze geen kortsluiting kunnen maken, je kunt ze bewaren tot ze het niet meer doen (er staat een 'gegarandeerd tot' datum op) en lekken doen ze in principe niet (mits fatsoenlijk bewaard).
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.

Michiellll

Bericht door Michiellll » 24 mar 2015, 17:43

Omdat het hier toch over batterijen gaat even een snelle vraag:
Is Duracell Industrial hetzelfde als Procell? (Procell lijkt te verdwijnen uit de webshops)
http://www.licht-geluid.nl/overige/dura ... -10st.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En als ik dan toch bezig ben: Kan een niet goed werkende volume pot ervoor zorgen dat mijn bas batterijen slurpt als de malle?

Alvast bedankt. :mrgreen:
Booyakasha!

Moonshipbassist

Bericht door Moonshipbassist » 27 mar 2015, 01:49

Michiellll schreef:Omdat het hier toch over batterijen gaat even een snelle vraag:
Is Duracell Industrial hetzelfde als Procell? (Procell lijkt te verdwijnen uit de webshops)
http://www.licht-geluid.nl/overige/dura ... -10st.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En als ik dan toch bezig ben: Kan een niet goed werkende volume pot ervoor zorgen dat mijn bas batterijen slurpt als de malle?

Alvast bedankt. :mrgreen:
Duracell Industrial is simpelweg de nieuwe naam voor de Procell batterijen.

Als er ergens een fout is met een pot-meter kan dat. Mijn eerste bas, een Jack & Danny, had (en heeft nog steeds) dit probleem. Er kan een nieuwe batterij ingestopt worden en 2 dagen later is die leeg.
Heeft me veel in verwarring gebracht toen ik net begon te spelen, aangezien ik dacht dat dit normaal was en oplaadbare 9V batterijen ging kopen. :(

Rieno
moderator

Bericht door Rieno » 27 mar 2015, 09:27

Als je een circuit verkeerd soldeert en je batterij continu belast wordt, loopt ie leeg idd :) Normaal gesproken wordt je stroomkring onderbroken zodra je de kabel eruit trekt. Dan zou er dus weinig met de batterij moeten gebeuren.

Keertje opnieuw solderen (goed alles schoonmaken!) kan dus zeker geen kwaad.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis

Plaats reactie