Batterijen

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Michiellll
Berichten: 448
Lid geworden op: 21 aug 2011, 15:52

Bericht door Michiellll »

Omdat het hier toch over batterijen gaat even een snelle vraag:
Is Duracell Industrial hetzelfde als Procell? (Procell lijkt te verdwijnen uit de webshops)
https://www.licht-geluid.nl/overige/dura ... -10st.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En als ik dan toch bezig ben: Kan een niet goed werkende volume pot ervoor zorgen dat mijn bas batterijen slurpt als de malle?

Alvast bedankt. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Moonshipbassist
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2014, 11:55

Bericht door Moonshipbassist »

Michiellll schreef:Omdat het hier toch over batterijen gaat even een snelle vraag:
Is Duracell Industrial hetzelfde als Procell? (Procell lijkt te verdwijnen uit de webshops)
https://www.licht-geluid.nl/overige/dura ... -10st.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En als ik dan toch bezig ben: Kan een niet goed werkende volume pot ervoor zorgen dat mijn bas batterijen slurpt als de malle?

Alvast bedankt. :mrgreen:
Duracell Industrial is simpelweg de nieuwe naam voor de Procell batterijen.

Als er ergens een fout is met een pot-meter kan dat. Mijn eerste bas, een Jack & Danny, had (en heeft nog steeds) dit probleem. Er kan een nieuwe batterij ingestopt worden en 2 dagen later is die leeg.
Heeft me veel in verwarring gebracht toen ik net begon te spelen, aangezien ik dacht dat dit normaal was en oplaadbare 9V batterijen ging kopen. :(
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

Als je een circuit verkeerd soldeert en je batterij continu belast wordt, loopt ie leeg idd :) Normaal gesproken wordt je stroomkring onderbroken zodra je de kabel eruit trekt. Dan zou er dus weinig met de batterij moeten gebeuren.

Keertje opnieuw solderen (goed alles schoonmaken!) kan dus zeker geen kwaad.
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Plaats reactie