Batterijen

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Stormbringer schreef:Hallo,

Ik wil graag wat batterijen kopen voor mijn aktieve basgitaar, zodat ik er altijd een paar achter de hand heb.

Nu vraag ik me af:
-kan ik die gewoon in mijn gitaarkoffer bewaren?
-moeten ze in een doosje of iets anders vanwege lekken? (Kunnen ze überhaupt gaan lekken?)
-hoe lang kun je ze bewaren?

Groet, Stormbringer
Die dingen koop je in een pakje van 2 meestal.
Zorg dat je dr 1 in je bas hebt en 1 nog in t pakje laat zitten en stop die in je bastas.
Gaat niet lekken ofzo. En t is echt onzin om 10 batterijen altijd bij je te hebben, die dingen gaan een jaar of 2 mee.
Die van de Lidl zijn goedkoop en goed volgens de consumentebond.
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Rieno
Uut Grun
Berichten: 19768
Lid geworden op: 22 sep 2006, 16:32

Bericht door Rieno »

:stupid:
I'm so hip, I have difficulty seeing over my pelvis
Gebruikersavatar
Moonshipbassist
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 okt 2014, 11:55

Bericht door Moonshipbassist »

Zelf gebruik ik Duracell Procell batterijen. Ik betaal per pakje van 10 maar €15. Ik raad je aan om toch een batterij te kopen waarop aangegeven te staan dat ie voor industrieel gebruik is. Ben geen batterijen-expert maar er zal toch wel een verschil in die dingen zitten in vergelijking met gewone Lidl-batterijen.
Zelf heb ik altijd het hele doosje mee naar gigs en repetities aangezien ik altijd 2 bassen meeneem en voor het geval er iets zou misgaan met mijn pedalboard, je weet maar nooit! Ik duw het hele doosje ook gewoon in mijn gigbag, nooit problemen mee gehad.
Nog nooit last gehad van uitgelopen batterijen en op een paar jaar zal een ongebruikte batterij zijn lading wel niet verliezen.
Het leuke aan die Duracell Procell batterijen (en waarschijnlijk veel andere) is dat ze allemaal komen met zo'n rubber dopje op de + kant van de batterij. Dit zal waarschijnlijk wel dienen tegen ontlading.
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Topic komt ook vaak langs. Alkaline-batterijen zijn gewoon alkaline-batterijen en bevatten 9 van de 10 keer precies dezelfde grondstoffen in bijna dezelfde verhouding. Qua capaciteit maakt het dan ook bijna niks uit. Dus of het nou cheapo's van de Lidl zijn, of dure van Duracell, je wint er bijna niks mee (er is ook maar één fabriek in Europa die nog alkaline-batterijen maakt). Zie ook:

https://www.npo.nl/de-rekenkamer/17-04-2014/KN_1656833" onclick="window.open(this.href);return false;

Kassa heeft dit volgens mij ook eens onderzocht (en meer van dat soort consumentenprogramma's).
Gebruikersavatar
john5
Berichten: 89
Lid geworden op: 29 aug 2014, 11:44

Bericht door john5 »

Gewoon elk half jaar preventief vervangen. De "oude" gebruik ik dan voor een pedaltuner o.i.d. Doe het al een jaar of 7 zo. Nooit problemen gehad. Heb het 1 keer niet gedaan en toen stond ik gelukkig in de repetitieruimte. Je zult maar de pech hebben dat je dit ikdens een optreden overkomt.

Ik vervang trouwens niet alleen preventief mijn batterijen maar ook de kabel van gitaar naar amp koop ik elk half jaar nieuw. Ik wil niets aan het toeval overlaten.

Maar dat geheel terzijde.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7646
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

het zou eigenlijk ook normaal moeten zijn , als je je vrouw preventief zou kunnen vervangen voor een vers exemplaar .

nou ja,----voorlopig doet ze 't nog goed ---


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Muziekschuur
Berichten: 5659
Lid geworden op: 21 sep 2009, 17:10

Bericht door Muziekschuur »

Tegenwoordig vervangen ze elk half jaar de band..... Komt overigens geen fatsoenlijke noot meer uit..... Laad ze wel elke keer weer bij.... Dat wel... :twisted:
Het gaat altijd goed.... totdat het fout gaat..
Gebruikersavatar
Matt_Heis
Berichten: 806
Lid geworden op: 16 mei 2007, 16:24

Bericht door Matt_Heis »

Inderdaad gewoon die van de Lidl en preventief een pakje in je tas/koffer bewaren
Conquer your mind, conquer the world.

Schatz 61'Jazz
Ibanez SR600


MarkBass Little Mark II
SWR Goliath II
DiMarco

Bericht door DiMarco »

Duracell procell zijn goedkoop met 1,50 per stuk en gegarandeerd goed. Een Lidl weiger ik binnen te gaan (net als een Primark schoenenreus of Action) dus ik heb geen idee wat je daar voor batterijen betaald.
Gebruikersavatar
Joey
Berichten: 10781
Lid geworden op: 27 jul 2009, 11:58

Bericht door Joey »

DiMarco schreef:Een Lidl weiger ik binnen te gaan (net als een Primark schoenenreus of Action) dus ik heb geen idee wat je daar voor batterijen betaald.
:facepalm:
"Only cowboys stay in tune anyways."
"Je moet dus eigenlijk al gaan oppassen dat je niet té goed wordt op je instrument want blijkbaar is dan de enige uitdaging nog om weer zo te gaan klinken alsof je niet kunt spelen... " -Stinky
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Waarom :facepalm: Joey?

Dealniettemin wekt het wel mijn nieuwschierigheid waarom je dat soort winkels vermijd.....
Maar dat is dan ook wel weer :offtopic:
face down in the dirt
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Joey schreef:
DiMarco schreef:Een Lidl weiger ik binnen te gaan (net als een Primark schoenenreus of Action) dus ik heb geen idee wat je daar voor batterijen betaald.
:facepalm:

Idd :facepalm:
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Gebruikersavatar
Bolobass
Berichten: 2525
Lid geworden op: 13 aug 2011, 12:39

Bericht door Bolobass »

DiMarco schreef:Duracell procell zijn goedkoop met 1,50 per stuk en gegarandeerd goed. Een Lidl weiger ik binnen te gaan (net als een Primark schoenenreus of Action) dus ik heb geen idee wat je daar voor batterijen betaald.
Heb je daar een reële reden voor? Het staat nogal.... excentriek.

Het zijn verder DEZELFDE batterijen uit DEZELFDE fabriek met een ander printje op de hoes.
Fire is one of my favourite colours. Along with black and camo.
Gebruikersavatar
Kaasbaas
Berichten: 593
Lid geworden op: 16 aug 2014, 22:53

Bericht door Kaasbaas »

Bolobass schreef:
DiMarco schreef:Duracell procell zijn goedkoop met 1,50 per stuk en gegarandeerd goed. Een Lidl weiger ik binnen te gaan (net als een Primark schoenenreus of Action) dus ik heb geen idee wat je daar voor batterijen betaald.
Heb je daar een reële reden voor? Het staat nogal.... excentriek.

Het zijn verder DEZELFDE batterijen uit DEZELFDE fabriek met een ander printje op de hoes.
:stupid: Precies :p
Basjes:
- Fender Player Serie Jazz, Vintage V4, Sadowsky MetroExpress J5, Ibanez TMB100, Ibanez BTB 675, Fazley P
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Even een kleine correctie:
Het zijn niet dezelfde batterijen, maar misschien wel uit de zelfde fabriek.
Een hele tijd geleden heb ik voor een schoolproject eens een uitgebreide batterijentest mogen doen.
Het ging om penlites (AA) en 9 volts blokken.

Bij ins kwam eruit dat bij kortstondige hoge belastingen en langdurig lage belasting de Duracell's en de Energizers er het beste uit kwamen.
Vlak daar achter (met maar een paar procenten verschil) kwamen de batterijen van de Aldi.
En als je dan naar het prijsverschil gaat kijken; kies dan voor de Aldi-batterijen.
Omdat de, eerder genoemde, Lidl hier in de buurt toen nog niet bekend was, hebben we die dus niet mee kunnen nemen.

Maar voor de rest; iedereen zweert toch bij zijn eigen keuze.

En hoe de topic begon:
Batterijen altijd droog bewaren, zorgen dat ze geen kortsluiting kunnen maken, je kunt ze bewaren tot ze het niet meer doen (er staat een 'gegarandeerd tot' datum op) en lekken doen ze in principe niet (mits fatsoenlijk bewaard).
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Plaats reactie