Gehoorbescherming

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Haico

Bericht door Haico »

Het zou kunnen werken, echter:
1) Normale oordopppen zijn van zacht siliconen, deze in ears zijn van hard acryl. Dat eerste zit toch lekkerder...
2) Dan heb je de kabel van de in ears er nog aan. Je kan de in ears loskoppelen, maar daar zijn ze niet echt voor gemaakt. Na een stuk of 10 keer loskoppelen zitten de connectors een stuk losser. Het wordt alleen geadviseerd om het los te maken als het echt moet: bij schoonmaken, vervanging kabel... etc.

Het kost 90 Euro (ex btw) meer. Als je zingt en dus toch wat podiumgeluid wil meekrijgen, is dat een prima investering. Als je het zou doen om dat je ze ook wil gebruiken als doppen, dan vind ik dat je beter aparte doppen kan laten aanmeten. Als je langsgaat bij Alpine, dan kost dat 109 Euro. Dat is 10 cent duurder dan 90 Euro +21% BTW. :D :mrgreen:
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Bericht door Erikx »

Eh....ja inderdaad :lol:
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

Ik overweeg het om gehoorbescherming op maat te laten maken, maar zit nog met een vraag.
Wat is juist het verschil tussen variphones en andere merken? qua kwaliteit, demping, prijs, ...
Haico

Bericht door Haico »

Er zijn een hoop dealers, maar volgens mij worden de oordoppen met vlakke filters maar door 1 of een paar fabrikanten gemaakt. Dat zie je op de plaatjes van de website. De filters lijken allemaal op elkaar. :) In kwaliteit en demping zal weinig verschil zitten. Verschil zit in de accessoires en de prijs.
Bij Schoonenberg kan je Elacin doppen laten aanmeten. Die zijn top. Net als die van Variphone. Bij Beter Horen heb je tegenwoordig Filterz doppen. Die zijn goedkoper, maar volgens mij dempen de filters ook niet geheel vlak.

Ik zou zeggen: loop een zaak binnen en zeg dat je vlakke filters nodig hebt omdat je muzikant bent. Dan komt alles goed. :D
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

Ok bedankt, en heeft het zin om via een erkende audicien te gaan? Of is een keten als laperre of audionova even goed?
Haico

Bericht door Haico »

Oei. Ik woon in Nederland, dus die ken ik niet. Als die 2 ketens vergelijkbaar zijn als de ketens in Nederland, dan komt het goed. Als ze maar vlakke dempers kunnen aanbieden.

Ik heb even gekeken. Audionova biedt Variphone aan. Laperre is Elacin. Variphone heb ik nog niet geprobeerd, maar Elacin zijn erg goed. Het zal elkaar weinig ontlopen. :)
Eric66
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 nov 2012, 00:00

Bericht door Eric66 »

Zo, vandaag heb ik mijn inmiddels derde paar otoplastieken laten aanmeten. De oude begonnen geluid te lekken. Het schijnt ook dat je oren je hele leven doorgroeien, dus misschien komt het daardoor. Ik had Elacin met ER15 filter, maar ik heb nu de ER25 versie besteld. Ik hoop dat 25 dB demping niet te veel is, maar mocht het te veel zijn, dan willen ze de filters uit mijn oude overzetten.
Ik ben gezegend met Meniere, en aan mijn rechteroor gehoorverlies, tinnitus en hyperacius. Zonder oordoppen had ik 20 jaar geleden mijn gitaar al in de wilgen moeten hangen, dus ik kijk uit naar de nieuwe! Het duurt een week of twee.
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

Eric66 schreef: Ik hoop dat 25 dB demping niet te veel is, maar mocht het te veel zijn, dan willen ze de filters uit mijn oude overzetten.
Die demping van 25db is niet te veel, zeker niet in jouw geval! De kwaliteit van het geluid is dan nog prima. De filters kun je trouwens zelf makkelijk overzetten, ze zitten gewoon los in de Elacin oordoppen geklemd. Stelt echt niks voor....
Eric66
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 nov 2012, 00:00

Bericht door Eric66 »

Ok, bedankt!
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

hier gaat het variphone worden denk ik :o
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
BasSas
Berichten: 62
Lid geworden op: 12 mar 2012, 16:54

Bericht door BasSas »

Eric66 schreef:Het schijnt ook dat je oren je hele leven doorgroeien, ...
Klopt! :D

*BasSas wappert met zijn flaporen * :mrgreen:
Eric66
Berichten: 132
Lid geworden op: 23 nov 2012, 00:00

Bericht door Eric66 »

Vanavond heb ik voor het eerst met de -25dB demping filters gespeeld. Fantastisch.
Ik moest in het begin wel even wennen, want ik hoorde mezelf niet heel goed, maar ik ben niet aan de knoppen gaan draaien. Aan het eind van de avond ging het perfect.
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Ik heb het een tijdje uitgesteld maar ik ben vrijdag naar een audicien geweest in de stad (Van Boxtel)
Mij werd aangeraden als muzikant en muziekliefhebber oordoppen op maat te laten maken met muziek filters, over de demping konden ze mij niks aanbevelen, dat schijnt persoonlijke voorkeur te zijn. Mij lijkt, onder het motto goed van start gaan, het handig om meteen 25db filters te laten maken, of is 15 db een betere start?
Ik heb van de week weer sinds lange tijd in een oefenruimte gespeeld met een setje wegwerpoordopjes, die dempen in ieder geval nog lang niet genoeg qua volume.

Aankomende week ga ik even bellen om een afspraak te maken voor vrijdag voor een hoortest en het opmeten voor de oordoppen, ik kijk er nu in ieder geval al heel erg naar uit om niet 's avonds na een avondje repeteren met een gigantisch gesuis in bed te liggen :D

Zodra de gehoorbeschermers binnen zijn en de oefenruimte mee hebben gemaakt post ik wel weer even :)
bvaes
Berichten: 159
Lid geworden op: 22 mei 2014, 12:05

Bericht door bvaes »

Ik heb de mijne nu een maand ongeveer en ben begonnen met 15db filters, ondertussen al gewisseld naar 9db filters, die vind ik veel aangenamer.
Asat77
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 jan 2014, 18:13

Bericht door Asat77 »

Ik gebruik al jaren de 15db filters en voor mij werken die prima. Als je veel naar concerten en dancefeesten e.d. gaat zijn de 25db aan te raden maar als muzikant zouden de 15db's moeten voldoen is mij toentertijd geadviseerd.
Plaats reactie