Gehoorbescherming

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Ik zit als het goed is de komende tijd iedere week minstens 2 uur in een oefenruimte en ik ga gemiddeld 1 keer per maand naar een concert van 2 á 3 uur denk ik. Ik stem de gehoorbeschermers dus af op de oefenruimte, maar daar had de mevrouw die mij te woord stond in de winkel helaas geen ervaring mee.

Morgen ga ik even bellen om te kijken of ze vrijdag de tijd hebben om mijn oren op te meten etc. :D
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Het is een tijdje geleden, maar ik heb dan deze week eindelijk mijn gehoorbeschermers binnen en uitgetest.
Ik moet nog heel erg wennen aan het gedempte geluid, vooral de drummers klinkt heel anders.
Maar ze doen perfect wat ze moeten doen, ik kom eindelijk zonder getoeter en gepiep in mijn oren thuis na 2 uur repeteren met de band! :cheer:
Komende week zal ik ze eens meenemen naar een concert, ben wel benieuwd hoe live muziek dan klinkt :)
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Stug volhouden, want het klinkt ook gewoon anders (er zit tenslotte iets in je oor wat er niet hoort). Na enige gewenning werkt het perfect en is je oor niet meer "gewend" dat alles maar hard en vervormd moet klinken.
Rolandboer
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 mei 2014, 22:15

Bericht door Rolandboer »

Dat is precies wat de gitarist van mijn band zei, ik moest de eerste 10 minuten steeds een beetje lachen om het geluid van het drumstel.
Met een beetje geluk ga ik zondag naar Impericon fest in Amsterdam, veel hardere muziek luister ik niet dus dat zou een mooi moment zijn om de oordoppen te testen bij live muziek :)
Gebruikersavatar
696Danny
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2014, 10:48

Bericht door 696Danny »

Rolandboer schreef: Komende week zal ik ze eens meenemen naar een concert, ben wel benieuwd hoe live muziek dan klinkt :)
Ik vind de concerten ermee op vooruit gegaan eerlijk gezegd, ik hoop dat je het ook zo ervaart.
Gebruikersavatar
Danny Fokker
Berichten: 188
Lid geworden op: 28 dec 2010, 13:05

Bericht door Danny Fokker »

696Danny schreef:
Ik vind de concerten ermee op vooruit gegaan eerlijk gezegd, ik hoop dat je het ook zo ervaart.
Die indruk had ik ook. Met de doppen in hoorde ik een supervet basgeluid, maar niet de druk op de oren alsof het hard stond. Als ik dan de dopen uitdeed om wel de druk te hebben, was het supervette basgeluid weg.
Skippy1007
Berichten: 156
Lid geworden op: 13 mar 2015, 14:27

Bericht door Skippy1007 »

Zo, ik ben gisteren bij Beter Horen geweest om otoplastieken aan te laten meten. Na vele jaren zonder te hebben gemusiceerd, heb ik toch de knoop doorgehakt. Waar ik op mijn werk wel altijd met oorkappen op loop, speel ik tot nu altijd zonder. Toch begin ik er erg in te krijgen, de dag na een optreden vind ik het fijn om geen herrie aan mijn hoofd te hebben en hoor ik mijn mede bandleden ook klagen over het (soms) te harde podium geluid, ook bij het spelen op grotere podia en ja we doen wel een soundcheck, dan is alles goed, maar als iedereen wat enthousiaster begint te worden blijkt de geluidsdruk ook opgeschroefd te worden. En om niet over een paar jaar bij Beter Horen binnen te lopen om een gehoorapparaat aan te schaffen, dan nu maar wat eurootjes uitgeven aan bescherming. Het zal wel wennen worden, maar dat zie ik wel. Ik heb trouwens gekozen voor 15dB demping.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Vanmiddag een afspraak bij Schoonenberg. Wilde dat al een tijd doen maar de berichtjes hierboven hebben me de knoop echt doen doorhakken. Ik sta in elk geval elke week in het oefenhok dus geen overbodige luxe..
Onze gitarist vindt het maar belachelijk om gehoorbescherming aan te laten meten maar steeds vaker moet ik aan hem herhalen wat ik zeg... :facepalm: echt..
Beter nu alleen in het oefenhok en evt concerten iets in het oor als straks van die gehoorapparaatjes op je nachtkastje..
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4851
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Laat je gitarist het maar belachelijk vinden. Ik stond laatst bij de Hans Anders achter zo'n simpel gehoortestapparaat. 500 en 1000 Hertz prima, maar 2000 en 4000 Hertz hoor ik alleen nog maar met rechts. Niet dat ik ze slechter hoor met links, nee, gewoon helemaal niet.
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Green Goblin schreef:Laat je gitarist het maar belachelijk vinden. Ik stond laatst bij de Hans Anders achter zo'n simpel gehoortestapparaat. 500 en 1000 Hertz prima, maar 2000 en 4000 Hertz hoor ik alleen nog maar met rechts. Niet dat ik ze slechter hoor met links, nee, gewoon helemaal niet.
Zo dan... Dat is schrikken denk ik.. Dat is normaal gesproken het gebied waarin de mens het beste hoort.

Ik heb dit meteen even uitgeprobeerd. Ik hoor tussen de 10 en 12Khz wat zachter en bij 17Khz gaat het ook wel weg. (leeftijd = 53)

https://onlinetonegenerator.com/
Gebruikersavatar
Green Goblin
Berichten: 4851
Lid geworden op: 04 aug 2012, 18:48

Bericht door Green Goblin »

Zoals gezegd, een simpel apparaat. Bij de test die jij gepost hebt is alles nog prima bij 4000 hz (maar ik hoor duidelijk beter met rechts dan met links....)
Ibanez SR370EF - Motion B-05 - Schecter Diamond-J - Squier Contemporary Active Jazz - Westone "The Rail" - Yamaha BB414 OM
8e BGF-meeting NOORD - Groningen - 5 november 2017
BGF gewichtenlijst
Gebruikersavatar
Marvanni
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jan 2012, 22:55

Bericht door Marvanni »

Erelid schreef:Onze gitarist vindt het maar belachelijk om gehoorbescherming aan te laten meten
Laat hem dan maar eens een paar weken, net als meestal de bassist, vlak bij de drummer staan aan de kant waar de crash het meest geraakt wordt.

Dan piept ie wel anders... Sterker nog, die piep gaat noooit meer weg...

Minder horen is 1 ding. Dat merk je misschien niet eens meteen. Maar als die piep er eenmaal is, wen er maar aan...
Gebruikersavatar
Neo Land
Berichten: 313
Lid geworden op: 14 aug 2007, 10:16

Bericht door Neo Land »

Even voor alle duidelijkheid, ik werk niet voor Noizezz, maar wil even met jullie delen dat https://www.noizezz.eu/504047--gehoorbes ... trong.html deze doppen de beste zijn die ik tot nu toe gehad heb.
Was er bij andere doppen (oa Alpine) altijd een zekere mate van verlies van hoge tonen, dat is bij deze doppen (althans ik ervaar het als) zo goed als niet. Ik vroeg mij in alle eerlijkheid af, of ik ze wel goed inhad bij een repetitie, en was zéér snel bij de les was toen ik ze uitdeed. Ze doen precies wat ze beloven, ze dempen de zaak met 21 db, ten koste van, praktisch, niets.
Nogmaals dit is mijn ervaring, maar misschien is mijn gehoor al naar de maan (het zou kunnen) en heb ik normale oren, want er is nauwelijks verlies van hoog en ze passen prima.
Er zitten overigens 4 verschillende maten (s-m-l-xl) doppen bij, dus de kans dat ze niet passen is vrij klein.
Doe ermee wat je wil, tis maar een kleine tip mijnerzijds. :thumbsup:
Headless nut!
Steinbergers en nog veels te veel meer...
https://youtube.com/channel/UCmhm62xlZvq4xNITaZH1b7g
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Ziet er interessant uit maar 50 Euronen voor 4 paar doppen vind ik wat vreemd.
Waarom s, m, l en xl??? Er is maar 1 setje dat past, waarom dan betalen voor de overige 3 setjes????????
face down in the dirt
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Naja, is het niet gewoon één paar filters met 4 siliconen malletjes erbij? Ik zou niet denken dat het echt zinnig is om de filters ook 4x erbij te leveren, dan zou het wel zonde van de poen zijn ja. Overigens vind ik het met €50 al bijna op het niveau dat je beter echt op maat kunt laten maken, maar goed.
Plaats reactie