Gehoorbescherming

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
tieleman
Berichten: 3373
Lid geworden op: 14 jan 2012, 12:19

Bericht door tieleman »

Verstandige woorden, chefke.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Amen
Gebruikersavatar
viersnaar
Berichten: 2056
Lid geworden op: 08 mar 2008, 12:36

Bericht door viersnaar »

Haico schreef:Een vlakke demping verkrijgen met oordoppen is onmogelijk. Het gehoor is niet zo'n makelijk oorgaan ... [...] .... Er zijn geen oordoppen die rekening houden met AL deze effecten,...
Ja, kijk. :jaaaaa: Dat zijn wijze woorden. Ten tijde van aankoop van mijn doppen had ik ook wat 'recensies' gelezen; vlakke en gelijkmatige demping, alles even goed te horen, perfect zus, perfect zo, enz enz...
En ik vond de doppen na aankoop en testen tegenvallen.
Een bericht als jij hier dropt had mij waarschijnlijk ervan weerhouden om ze te kopen, en was ik gewoon bij mijn dopjes van 2 tientjes gebleven.
Haico

Bericht door Haico »

Jammer maar helaas. De recensenten zijn niet eerlijk geweest. Ik kan mij voorstellen dat een set goed zittende otoplastieken heel wat beter klinken dan schuimpjes van de bouwmarkt. Maar, ze verrichten geen wonderen. De perfecte gehoorbeschermer bestaat niet. Het effect van occlusie (= effect van het dichtmaken van je gehoorgang) is voorlopig nog niet opgelost.

"Dopjes van 2 tientjes" kunnen ook prima zijn. Op voorwaarde dat ze goed zitten! En dat is helaas bij lang niet iedereen het geval! Dat is de voornaamste argument om voor otoplastieken te kiezen.



Och... Het is nog altijd beter dan luisteren door een set hoorapparaten. Wat klinken die slecht zeg. Poeh! Ik ben redelijk om de hoogte over de kapitalen die geinvesteerd worden in die industrie om de apparaten kleiner te maken en ze beter te laten klinken... Maar het is en blijft écht armoe. :cry:
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Ik vind Alpine goed werken, je moet ze alleen om de zoveel tijd weer aandrukken (ik in ieder geval). Geluid klinkt er ook prima door.

Had een tijd lang op maat gemaakte, maar die bewogen teveel bij het zingen en dan kwam er veel meer geluid door. Voelde niet heel goed/beschermend.
Gebruikersavatar
bobbelmans
Berichten: 3931
Lid geworden op: 30 mei 2007, 10:27

Bericht door bobbelmans »

Ik had precies hetzelfde met mijn op maat gemaakt.
Nu dingen van een 10tje (van onze schroeven leverancier Würth) en die werken perfect.
face down in the dirt
Haico

Bericht door Haico »

Zeker als je zingt, dan moet je dat even vermelden. Dan krijg je een bitje tussen je tanden tijdens het gieten. Je oor heeft namelijk een andere vorm als je mond open staat.

Het gieten met een bitje is geeft helaas geen garantie dat ze niet lekken tijdens zingen (of lekken in het algemeen). Je kan sowieso een lektest laten doen bij de winkel waar je ze gekocht hebt. Als ze dan nog vrij nieuw zijn, dan gebeurt het nog wel dat ze gratis een nieuwe set laten maken. :)
Gebruikersavatar
Pellek
Berichten: 3514
Lid geworden op: 09 nov 2009, 10:06

Bericht door Pellek »

Oh dank voor de tip! Die ga ik onthouden.
Gebruikersavatar
WahWow
Berichten: 179
Lid geworden op: 25 nov 2011, 20:27

Bericht door WahWow »

Pellek schreef:Ik vind Alpine goed werken, je moet ze alleen om de zoveel tijd weer aandrukken (ik in ieder geval). Geluid klinkt er ook prima door.

Had een tijd lang op maat gemaakte, maar die bewogen teveel bij het zingen en dan kwam er veel meer geluid door. Voelde niet heel goed/beschermend.
Als je ze van tijd tot tijd goed schoonmaakt heb je dat niet. Dan zijn ze weer lekker stroef en blijven ze goed zitten. Heb ze zelf ook en als ik voel dat ze glijden dan maak ik ze schoon met zo'n schoonmaakmiddel van Alpine zelf. Een sopje Dreft schijnt ook te werken.
Basses: Yamaha TRB5-II / Fender Precision Nate Mendel Signature
Effects: EBS MultiDrive / MXR MXR M288 Bass Octave Deluxe / Dr. J. Sparrow
Amp: Eden E10
Gebruikersavatar
basloze fret
Berichten: 4578
Lid geworden op: 14 jun 2008, 12:32

Bericht door basloze fret »

bobbelmans schreef:Ik had precies hetzelfde met mijn op maat gemaakt.
Nu dingen van een 10tje (van onze schroeven leverancier Würth) en die werken perfect.
dan waren ze dus niet goed op maat gemaakt denk ik dan.
viersnaar schreef: Een bericht als jij hier dropt had mij waarschijnlijk ervan weerhouden om ze te kopen, en was ik gewoon bij mijn dopjes van 2 tientjes gebleven.
Dat vind ik dan vreemd, want je wou toch een zo vlak mogelijke demping? Die van 2 tientjes kunnen nooit zo goed zijn als op maat gemaakte van 8 keer zo duur. Ten eerste omdat op maat gemaakte beter passend zijn en daardoor beter dempen. Misschien ligt het aan je verwachtingen. Zelf heb ik die Elacins altijd erg fijn gevonden. Ze zitten erg fijn en voor mijn gevoel is de demping vrij vlak. Ik stoor me er absoluut niet aan en vind het geluid lekker.
Haico

Bericht door Haico »

WahWow schreef:Als je ze van tijd tot tijd goed schoonmaakt heb je dat niet. Dan zijn ze weer lekker stroef en blijven ze goed zitten. Heb ze zelf ook en als ik voel dat ze glijden dan maak ik ze schoon met zo'n schoonmaakmiddel van Alpine zelf. Een sopje Dreft schijnt ook te werken.
Ik test voor mijn werk regelmatig earphones. Voor het schoonmaken daarvan gebruik ik brillenpoetsdoekjes. 100 voor 1 of 2 Euro bij de Blokker/Action/Marskramer/.... Zeer hygienisch en niet té nat. De dempers wil je namelijk niet vochtig laten worden. Je kan ze er bij Alpine er wel uithalen voor tijdens het schoonmaken, maar na een aantal keer blijven ze dan niet meer zo lekker zitten. Ik zou ze lekker laten zitten.
Erelid
Berichten: 3580
Lid geworden op: 12 sep 2011, 20:36

Bericht door Erelid »

Ik heb ook een tijdje die Alpine dopjes gebruikt. Stond ik toch na elk nummer die dingen weer terug mijn oor in te drukken omdat er tijdens het spelen weer geluid langs ging lekken. Bovendien gingen ze al snel jeuken. Zal ook met de vorm van mijn gehoorgangen te maken hebben. Maar het was ook verre van vlak.

Deze week voor het eerst gespeeld met de maat-doppen van Elacin. Mijn ervaring is zeer positief. Behoorlijk vlak. Alles is gewoon zachter. Alleen de kick was naar verhouding zachter dan de rest. Dat kan wel eens lastig zijn als bassist natuurlijk. Nou is onze oefenruimte akoestisch vrijwel dood waardoor er niks weerkaatst in de ruimte in. Dat zou kunnen schelen.

Ik ga ze altijd dragen in elk geval in de oefenruimte.
NURZE
basflatulent
Berichten: 8644
Lid geworden op: 19 jul 2005, 16:11

Bericht door NURZE »

Sinds een half jaar op maat gemaakte variphones.

Toch een van de beste aankopen ooit hoor.
2 black Musicman stingrays 3eq - 1 natural Musicman stingray 3eq - boss effects - Ampeg svt classic - Ampeg 810

www.instagram.com/xhakonx
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Jep, die heb ik ook. Beste lange-termijn aankoop ooit. :)
Ca c'est moi: CLIQUE
Gebruikersavatar
Digidesign
Berichten: 718
Lid geworden op: 18 aug 2004, 14:18

Bericht door Digidesign »

Ik heb sinds begin dit jaar Noizezz aangemeten doppen. Ik gebruik ze bij uitgaan, harde muziek & concerten. Ik heb de zwaarste demping gekozen, weg met die herrie :jaaaaa: Bij kroegbezoek kan je de mensen nog prima verstaan maar bij harde muziek vond ik ze eigenlijk nog niet genoeg dempen en via de dealer heb ik dekseltjes gehad die je op de plek van de uitneembare filters kan doen. Ik heb ze nog niet getest. Maar ik ben erg tevreden over de service.
Plaats reactie