m.b.t. COVERBANDS : Wat slaat het meest aan ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: m.b.t. COVERBANDS : Wat slaat het meest aan ?

Bericht door Stinky »

Erikx schreef: 31 jul 2017, 15:07 Ehm ja dat probeer ik oa op deze manier.

Grap begrepen ;-)

bij welk agency zitten concurrerende/gelijkaardige bands dan?
ben zelf niet bekend in de progrock scene...

hebben jullie bv al een album uit of anderszins een track record opgebouwd? reviews, optredens, social media crap enz...
dat zal natuurlijk een hoop schelen qua interesse voor je band.
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Re: m.b.t. COVERBANDS : Wat slaat het meest aan ?

Bericht door Erikx »

Ik heb geen flauw idee waar iedereen zit.... We zijn een poosje bezig met amper optredens en de opnames daarvan durfden we niet echt te laten horen ivm, ahum, de kwaliteit van onze toenmalige zanger. Nu hebben we sinds kort een goede ervaren zanger op ons niveau, danwel daarboven ;-) en willen we aan de bak. Maar ik ben degene die in deze band alles regelt en dat is voor mij nieuw. Ik was nog niet eerder de regelaar. Wel ben ik al zover dat ik bij aanvragen het woord "prog" even achterwege laat :mrgreen:

Wat ik met mn bericht hierboven bedoelde is, dat ik via dit topic wellicht wat te weten kom over wie welke agencies/boekers heeft. En ook welke ik moet mijden en of het zowieso zin heeft om met een boeker in zee te gaan of er gewoon zelf aan blijven trekken.

Ik ben groen in dezen.
Gebruikersavatar
evertalbers
Berichten: 906
Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:43

Re: m.b.t. COVERBANDS : Wat slaat het meest aan ?

Bericht door evertalbers »

Bij ons is acquisitie zo goed mogelijk over de hele band verdeeld (dus ook bij mij), en eigenlijk is mijn ervaring: zoveel mogelijk ijzers tegelijk in het vuur houden is altijd goed. Dus aansluiten bij alle bureaus die geen exclusiviteit eisen, maar ook zoveel mogelijk zelf laten weten dat je er bent. Altijd visitekaartjes bij je hebbeb, internet goed gebruiken, etc.

En in jouw geval: zorgen dat je niet de enige actieve in de band bent, want alleen is maar alleen en het kost gewoon veel tijd. En ieder mens is anders dus laat iedereen het gewoon op de manier doen waar hij/zij/transgender* zich prettig bij voelt.

*) Ik tikte het bij wijze van grap vanwege de actualiteit, maar bedacht me toen het er stond dat de allerbeste toetsenvrouw die ik ooit in een band had transgender is. :wink:
Laatst gewijzigd door evertalbers op 31 jul 2017, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Stinky
Berichten: 6725
Lid geworden op: 15 sep 2005, 19:00

Re: m.b.t. COVERBANDS : Wat slaat het meest aan ?

Bericht door Stinky »

stap 1: kijk op de websites vd Nederlandse bands die je interesseren bij welk artiestenburo of boekingskantoor zij zitten.

stap 2: Google die verschillende buro's, verzamel ervarings info over desbetreffende buro's. bv via Facebook bandleden benaderen die er ervaring mee hebben.

stap 3: duidelijk overzichtje maken voor jezelf en die dan delen met je bandleden zodat iedereen een voorkeur of mening kan uitspreken.

stap 4: helder krijgen als band wat jullie precies willen, bv hoeveel gigs, wel of niet exclusief enz enz

stap 5: contact opnemen met buro en bij evt interesse een gesprek plannen (liefs niet met de hele band.... ;))

stap 6: indien contract afgesloten, rustig achterover leunen en rijk en beroemd worden.

stap 7: contact opnemen met Stinky, bankgegevens vragen en een riante financiële vergoeding overmaken.


Succes maat! :thumbsup:
Gebruikersavatar
Erikx
Berichten: 478
Lid geworden op: 06 aug 2005, 16:26

Re: m.b.t. COVERBANDS : Wat slaat het meest aan ?

Bericht door Erikx »

Thanks heren/wezens!
Plaats reactie