m.b.t. COVERBANDS : Wat slaat het meest aan ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
Barrybarian
Berichten: 65
Lid geworden op: 25 jan 2013, 09:57

Bericht door Barrybarian »

Er is al veel geroepen over de voor en nadelen van het spelen in een coverband. Ik speel al jaren in een jaren 70/80 rock/metal coverband en beleef hier veel plezier aan. Als je met een band speelt die er plezier in heeft breng je dat ook over naar het publiek. Door de jaren heen hebben we zo'n 5 uur aan materiaal bij elkaar gesprokkeld. Natuurlijk wil iedereen de krakers van Metallica, Maiden, AC/DC, Motorhead enz. voorbij horen komen. De kunst in mijn optiek is genoeg variatie kunnen bieden zodat je het voor jezelf en ook voor het publiek interessant houdt. We zijn altijd op zoek naar nummers die het live goed doen, maar ook weer niet te veel voor de hand liggend zijn. Ook het bouwen van een medley kan een leuke bezigheid zijn die live zeer verrassend over komt. Als we een avondvullend programma spelen van 3 sets kienen we de sets altijd goed uit. Wat willen we zelf graag spelen en wat past goed in welk stadium van de avond. Zo kun je het begin van de avond een prachtig epos als Victim of changes van Judas Priest spelen wat meer een luisterliedje is en aan het eind van de avond gewoon lekker de Trooper van Maiden. Het is voor mij in elk geval een prachtige hobby die er voor zorgt dat ik op een zaterdagavond nog eens erg kom, enorm veel lol heb en muziek kan spelen waar ik met gelijkgestemden mee opgegroeid ben. Je moet er alleen voor zorgen dat het muzikaal voor jezelf interessant blijft.
Het hoeft niet mooi... als het maar hard gaat
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

Dat klinkt alleszins goed in de oren, Barry...ik merk het plezier (en voor alle duidelijkheid : ik meen het ook)
what fools these mortals be
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Unlord schreef:Kappen met flamen, gasten! Reageer beide maar gewoon inhoudelijk.

Ha.ha..

-----------------

Het is met name vermakelijk om keer op keer te lezen over het levensmoe worden van covers spelen. Nok er dan mee.

Conclusie van dit topic? Covers die aanslaan bij 40+ Kroegpubliek. Top 2000 brengt je een heel eind.
Suske
Berichten: 492
Lid geworden op: 31 dec 2005, 12:39

Bericht door Suske »

Bij ons doen de 'net niet' hits van 'net niet' (meer) populaire bands het vooral goed.
Iedereen kent de artiest en het nummer toch wel, maar hij is nog niet dood gespeeld (door de vele coverbands en de artiest zelf).
I'm not really BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Beter scheef erin, dan recht er neffe.
&
Echte mannen eten geen honing, die kauwen op bijen.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

noem nog 'ns een aantal "dood-gespeelde-nummers" op :|

"dood" voor publiek of "dood" voor de meeste bandjes ? :?
Laatst gewijzigd door MR. LEE op 27 dec 2014, 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Zombie - the Cranberries :kots:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

gilles schreef:Zombie - the Cranberries :kots:
die ierse rotzooi met malle overslaande stem swingt toch niet ? , ---nooit gedaan ook :D

nee , --- die kwam toch al niet op 't lijstje :D
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4349
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Kennelijk nooit goed naar de Cranberries geluisterd. Ze hebben meer gemaakt dan Zombie.

Afzeiken is makkelijk. Anderen napraten ook. Kom nou eens met iets wat je zelf echt vindt. Ben het overigens eens met de stelling dat je ook géén covers kunt spelen en die muziek niet opzoeken als je er niks aan vindt.
Gebruikersavatar
gilles
Domesticus
Berichten: 14303
Lid geworden op: 06 jun 2004, 22:15

Bericht door gilles »

Unlord schreef:Kennelijk nooit goed naar de Cranberries geluisterd. Ze hebben meer gemaakt dan Zombie.
Klopt, ze hebben wel meer gemaakt dan dat, en dat was nóg grotere crap :mrgreen:
de grote storthoop heeft gesproken
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

nou , ja ----ik ben zelf bijna 59 jaar ,----zal 'r wel mee te maken hebben dan :|

Ik hou van swingende muziek , ---- als je d'r niet op kan dansen , ---is 't voor mij al niks ,
bovendien is 't een politiek aangelegen protest-lied , ingegeven door nare zaken .

geen feest , zwaarmoedig ( ook van klank ) ,----niks voor een gezellig muziek-avondje :|
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

Unlord schreef:Kennelijk nooit goed naar de Cranberries geluisterd. Ze hebben meer gemaakt dan Zombie.

Afzeiken is makkelijk. Anderen napraten ook. Kom nou eens met iets wat je zelf echt vindt. Ben het overigens eens met de stelling dat je ook géén covers kunt spelen en die muziek niet opzoeken als je er niks aan vindt.
Fair, maar zie Pagina 1 van dit topic. Post 7 of 8 ofzo. Lijkt mij dat ik duidelijkheid genoeg was.
Wellicht heb je er overheen gelezen.

Nhf.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7691
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Stevie Wonder - "I Wish" ,----doet dat 't nog ?

of "All I wanna do" van Sheryl Crow bijv. ?
Gebruikersavatar
RUIS
uitgesmurft
Berichten: 22183
Lid geworden op: 26 mar 2005, 15:39

Bericht door RUIS »

Als ik ergens een bandje zie met een zangeres hoop ik altijd meteen dat ze niks van Anouk gaan doen. Een wens die meestal niet uitkomt...
madmic
Berichten: 448
Lid geworden op: 09 jan 2007, 23:27

Bericht door madmic »

MR. LEE schreef:Stevie Wonder - "I Wish" ,----doet dat 't nog ?

of "All I wanna do" van Sheryl Crow bijv. ?
I wish kan wel. Bij voorkeur samen met de drummer inzetten. Bas alleen in intro werkt alleen met goede P.A./ en/of geluidsman/vrouw.

Black Keys - Lonely Boy, Never be clever - Brood ,Rock this town - Stray Cats, Crazy little thing -Queen doen het (bij ons) erg goed, naast de al door eerder door mij genoemde rock 'n roll.
Gebruikersavatar
wombatboter
Berichten: 22622
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:03

Bericht door wombatboter »

RUIS schreef:Als ik ergens een bandje zie met een zangeres hoop ik altijd meteen dat ze niks van Anouk gaan doen. Een wens die meestal niet uitkomt...
én nog wat Adèle erbij ook...
what fools these mortals be
Plaats reactie