m.b.t. COVERBANDS : Wat slaat het meest aan ?

Berichten over dingen die niet in één van de drie bovenstaande fora horen plaats je hier!
Gebruikersavatar
yhcmarc
Berichten: 3490
Lid geworden op: 20 apr 2005, 10:43

Bericht door yhcmarc »

bazz59 schreef:
Mischien dat ik je nu doe schrikken maar de wereld is groter dan uw wereld :wink:
Volgorde is niet toevallig , mischien wel bij bij de bands die in hetzelfde vaarwater zitten .
In de meeste situaties is de titel "voorprogramma" totaal onnodig en overbodig ook al spelen bands in een vastgestelde volgorde. Maar ok, nog nooit echt problemen gehad in beide situaties, als headliner of niet ..
https://perimeteraudio.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.reverbnation.com/herder/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://feast.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

voor op dit moment lijkt 't 'r heel erg op dat 't bandje "geploefd" is
Gebruikersavatar
BassKees
Rots in de branding
Berichten: 7874
Lid geworden op: 01 mar 2006, 13:57

Bericht door BassKees »

Ai, dat is jammer.
Gebruikersavatar
saf
Berichten: 6341
Lid geworden op: 14 okt 2005, 15:23

Bericht door saf »

AmericanIdiot schreef:Helaas heb ik die ervaring ook... hoe vaak heb ik van collega-bandjes wel niet gehoord hoe druk ze het hebben en dat ze zelfs aanvragen moeten weigeren. Ik stelde dan steevast de vraag "Waarom bel je ons dan niet? Wie weet hadden wij wel kunnen spelen." De daaropvolgende schaapachtige blikken en doodse stilte zeggen genoeg...
Wij hebben met de band een standaard lijstje met andere bands uit min of meer ons genre die we doorgeven aan de kroeg/zaal eigenaar of festivalorganisator als we zelf niet kunnen. (dat is tot nu in 80% van de gevallen bij een aanvraag zo helaas, maar word aan gewerkt).
Als er niets te regelen is dat wij kunnen, helpen we de organisator graag verder met bands uit ons genre en kunnen dan ook aangeven hoe ze zich met ons verhouden, wat tradioneler of meestal, meer punk of meer metal. Meerdere keren kun je dan een band zo aan een optreden helpen. Het risico is dat je daardoor een vergelijkbare band als je zelf weg zet in de vijver waar je zelf uit vist en wellicht ook op termijn daardoor minder aanvragen krijgt. Een voordeel is dat je er wellicht andersom ook eens wat aan overhoud en zo eens in een andere vijver mag vissen.

De bands op dat lijstje hebben we dan mee eens mee samen gespeeld of kennen we op een andere manier. Ook beetje de gunfactor zeg maar. We deden dat met de vorige band ook altijd en beviel ons eigenlijk altijd goed.
Laatst gewijzigd door saf op 22 jan 2015, 15:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Vraag jij aan een filatelist ook hoe vaak hij die zeldzame postzegels nou daadwerkelijk opplakt?
Gebruikersavatar
Wiro
Berichten: 2304
Lid geworden op: 05 jan 2006, 13:57

Bericht door Wiro »

MR. LEE schreef:voor op dit moment lijkt 't 'r heel erg op dat 't bandje "geploefd" is
Da's mooi, dan hoef je je hier niet meer druk over te maken en kun je op zoek naar een band die wel bij je past.
Gebruikersavatar
bazz59
Berichten: 3724
Lid geworden op: 09 jul 2007, 23:26

Bericht door bazz59 »

Wiro schreef:
MR. LEE schreef:voor op dit moment lijkt 't 'r heel erg op dat 't bandje "geploefd" is
Da's mooi, dan hoef je je hier niet meer druk over te maken en kun je op zoek naar een band die wel bij je past.
Het probleem heeft zichzelf opgelost :facepalm: :mrgreen:
Vergis je niet tussen mijn persoonlijkheid en mijn houding.
Mijn persoonlijkheid is wie ik ben.
En mijn houding hangt af van wie jij bent.
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Wiro schreef:
MR. LEE schreef:voor op dit moment lijkt 't 'r heel erg op dat 't bandje "geploefd" is
Da's mooi, dan hoef je je hier niet meer druk over te maken en kun je op zoek naar een band die wel bij je past.
ik had daarvoor beter in brabant of limburg kunnen wonen :(
Gebruikersavatar
dr. Bassvibes
Berichten: 11910
Lid geworden op: 06 sep 2008, 12:59

Bericht door dr. Bassvibes »

Niet alleen daarvoor hoor... :mrgreen: :wink:
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

dr. Bassvibes schreef:Niet alleen daarvoor hoor... :mrgreen: :wink:
ik geef je ronduit gelijk :D

( Maar me twee kinderen wonen hier in de buurt , en komen zeer vaak effe bij "pap" langs.
Mijn bejaarde vader heeft ook me hulp nodig
Als ik hier geen binding had , dan was ik allang gevlucht )
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

Wiro schreef:
MR. LEE schreef:voor op dit moment lijkt 't 'r heel erg op dat 't bandje "geploefd" is
Da's mooi, dan hoef je je hier niet meer druk over te maken en kun je op zoek naar een band die wel bij je past.
zal niet meevallen hier ,---blues , blues, en nog 'ns blues ,--- ze weten niet anders hier :facepalm:

dat komt onderhand me reet uit
Gebruikersavatar
rich13
Rijk aan effecten
Berichten: 23265
Lid geworden op: 21 apr 2005, 10:57

Bericht door rich13 »

Tja Hoofddorp. Dan is de blues een logisch gevolg :)
SYLVIUM

There is still no cure for stupidity

'~~~~nutteloze info~~~~'
Gebruikersavatar
Unlord
Berichten: 4340
Lid geworden op: 31 jul 2005, 19:36

Bericht door Unlord »

Nou, Hoofddorp is dan nog de hoofdstad der triestheid. Echte treurnis vind je in oorden zoals Nieuw-Vennep die daar omheen liggen. Ik zou ook niks anders kunnen spelen dan blues als ik daar zou wonen. Overigens heb ik ooit in een band uit Aalsmeer gespeeld. Wij speelden geen blues, maar wel hele treurige new wave.
Gebruikersavatar
Marvanni
Berichten: 60
Lid geworden op: 08 jan 2012, 22:55

Bericht door Marvanni »

Hoofddorp... The Matrix of Schiphol....
Gelukkig werd ik na een jaar al gered..
Gebruikersavatar
MR. LEE
Berichten: 7634
Lid geworden op: 04 nov 2013, 19:31

Bericht door MR. LEE »

je wordt hier echt helemaal DAAS van de blues-troep !

ego-trippers van gitaristen die geheel op automatische piloot met hetzelfde eeuwige toonladder-riedeltje hun gitaar proberen doormidden te spelen .

dito blues-harp blazers , met iedere keer weer die afgezaagde ,vervelende "warbles"
Gebruikersavatar
Blackadder
Berichten: 5179
Lid geworden op: 28 feb 2009, 14:00

Bericht door Blackadder »

Kijk eens wat ik hier vanmorgen op mijn nachtkastje aantrof. :)
Bijlagen
beker.jpg
Ca c'est moi: CLIQUE
Plaats reactie